Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024, 14:59



Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
 Gravures op SG84/98 bajonetten 
Auteur Bericht
1ste Korporaal-Chef
1ste Korporaal-Chef

Geregistreerd: 22 maart 2007
Berichten: 60
Bericht 
Meut schreef:
Ik verzamel alle soorten en maten bajonetten, maar de bajonetten uit WW1 en WW2 hebben de voorkeur. Enkele bajonetten uit de verzameling zijn: M1895 Hebrug bajonet, M1 “Garand” Bayonet door Union Fork & Hoe (in uitzonderlijke goede staat), SG98/05 “Butcher” Bayonet uit 1917 door Fichtel & Sachs, Schweinfurt, K98 “Mauser” Bayonet (nummergelijk met leather frog) uit 1942
Ser.nr.: 7757 (g) WaA: 42 CRS.

Daarnaast nog een X aantal uit andere landen zoals Canada, Noorwegen, Zwitserland, Turkije.
Ik ben momenteel in onderhandeling om twee geetste Duitse K98 bajonetten in handen te krijgen.

Nogmaals ik ben nog niet zogek lang bezig en moet nog een hoop leren...maar daar kunnen jullie mij vast bij helpen :wink:


Allereerst welkom :)

2 Geetste k98 bajonetten :shock:

Ik hoop dat je het over de KS98 hebt en niet over de s84/98 want dan zou ik maar gauw stoppen met onderhandelen!!!!!


30 maart 2007, 18:21
Profiel
Luitenant-Kolonel
Luitenant-Kolonel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 maart 2007
Berichten: 1302
Woonplaats: Nederland
Bericht 
s84/98: Waarom stoppen met onderhandelen?


30 maart 2007, 18:36
Profiel
1ste Korporaal-Chef
1ste Korporaal-Chef

Geregistreerd: 22 maart 2007
Berichten: 60
Bericht 
Want als het twee s84/98(k98) bajonetten zijn. Dan zijn de etsen nep. In de jaren 70 gedaan in Engeland. De k98 bajonet werd nooit en te nimmer geëtst!


30 maart 2007, 18:49
Profiel
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 maart 2007
Berichten: 3555
Bericht 
hier is een pagina van een kameraad-verzamelaar van me, de titel spreekt voor zich...
http://hometown.aol.de/_ht_a/araldis/NoEtch-eng.html
best mee oppassen dus, tenzij je ze voor een erg lage prijs zou kunnen kopen maar meestal swingen de prijzen voor dit soort bajonetten de pan uit, ook al is het niet origineel...


Laatst bijgewerkt door virjinz op 30 maart 2007, 18:58, in totaal 1 keer bewerkt.



30 maart 2007, 18:52
Profiel WWW
Luitenant-Kolonel
Luitenant-Kolonel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 maart 2007
Berichten: 1302
Woonplaats: Nederland
Bericht 
Hmm ook niet door de veteranen zelf na de oorlog als herinnering aan hun diensttijd?


30 maart 2007, 18:53
Profiel
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 maart 2007
Berichten: 3555
Bericht 
soldaten hebben sowieso geen graveringen op hun materiaal aangebracht, dit was ten strengste verboden. Na de oorlog er zullen zeker oudstrijders geweest zijn die het 1 en ander op hun oude wapens gezet hebben maar volgens mij zijn 99.9% van die gegraveerde SG84/98's namaak...
heb je eventueel foto's?


30 maart 2007, 19:00
Profiel WWW
1ste Korporaal-Chef
1ste Korporaal-Chef

Geregistreerd: 22 maart 2007
Berichten: 60
Bericht 
Meut schreef:
Hmm ook niet door de veteranen zelf na de oorlog als herinnering aan hun diensttijd?


Voor zover ik weet is dit niet gebeurt. Misschien is dit nog wel gebeurt bij de KS98 bajonet, die kon privé aangeschaft worden door de soldaten. Maar de s84/98 was eigendom van de duitse overheid.


30 maart 2007, 19:10
Profiel
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 apr 2007
Berichten: 1695
Woonplaats: Kalmthout
Bericht 
Inderdaad een grote rode vlag als je geëtste/gegraveerde S84/98 III's vind. Het was inderdaad verboden om deze stukken te personaliseren en als je deze vind raad ik je aan gewoon contact met deze verkoper te vermijden. Deze zijn na-oorlogs of gewoon helemaal fake. Wat er op staat zegt meestal al genoeg, SS-Dachau heb ik al eens gezien??? De verkoper beweerde dan dat deze gebruikt werden door de bewakers in kamp Dauchau. Het ergste is dan nog dat zo'n dingen op ebay voor 500 € verkocht worden.

Over geëtste KS98's kan ik alleen maar zeggen dat je moet oppassen. De echte zijn er maar er zijn veel meer fakes op de markt. Voor je zoiets koopt raad ik zeker aan deze te laten keuren door iemand die er veel van af weet. Iets waar je al zeker op moet letten is dat de lijntjes recht zijn. Als je zoiets over het internet wil regelen moet je goede close-ups hebben van de ets. Er is ook een goed boek waarin de verschillende ets-patronen van alle fabrikanten staan. De naam ontglipt me even en ik heb het ook niet in mijn bezit spijtig genoeg.


06 apr 2007, 11:38
Profiel
1ste Korporaal-Chef
1ste Korporaal-Chef

Geregistreerd: 22 maart 2007
Berichten: 60
Bericht 
In het boek History of the German bayonet 1919-1945 van George T. Wheeler staan er een hele rij in, maar niet van alle fabrikanten.


06 apr 2007, 12:36
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 9 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
phpBB.nl Vertaling