Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024, 22:22



Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
 No. 4 spike M5 schede 
Auteur Bericht
1e Sergeant-chef
1e Sergeant-chef

Geregistreerd: 31 dec 2007
Berichten: 172
Woonplaats: Geetbets
Bericht No. 4 spike M5 schede
aub Killian de mk5 schede. De frog heb ik bij informatie geplaatst
Afbeelding

Afbeelding

_________________
Ronny


10 feb 2008, 15:55
Profiel
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal

Geregistreerd: 14 apr 2007
Berichten: 1673
Bericht 
k98sniper schreef:
...aub Killian de mk5 schede....


Van de M5 zijn twee versies. Bij de eerste versie is de webbing lus met rivetten vastgeklonken aan de schede. Bij de tweede versie zit het webbing met drukkertjes vast en is dus afneembaar.

Ik heb wel vaker foto´s van M5 schedes gezien waar het webbing weg was en vraag me af of deze misschien van de tweede variant zijn. Bij de eerste variant moet je flink je best doen om het webbing eraf te slopen. Wat er bij jou aan het metalen deel achterop de schede zit, zijn dat toevallig de vrouwelijke helften van drukkers? Ik kan dat op je foto niet goed zien. Als het gewoon gaatjes zijn, hebben er waarschijnlijk rivetten ingezeten.

Achterop het kunststof van de schede staat het VP-logo van de Victoria Plastics Division van de Beckwith Manufacturing Co in de USA. Daaronder het nummer van de matrijs. Bij mij is dat 18. De nummers 11, 12 en 13 zijn ook bekend. Welk nummer staat er bij jou op?

Overigens is het geen Mk5 (Mark 5) maar de Amerikaanse benaming M5.


10 feb 2008, 22:05
Profiel
1e Sergeant-chef
1e Sergeant-chef

Geregistreerd: 31 dec 2007
Berichten: 172
Woonplaats: Geetbets
Bericht 
Ja dat zijn de vrouwelijke drukkers. En de nummer achteraan is nr 4. Zijn frogs moeilijk te vinden voor deze schede ?

_________________
Ronny


11 feb 2008, 18:08
Profiel
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal

Geregistreerd: 14 apr 2007
Berichten: 1673
Bericht 
Dan heb je dus de tweede variant van de M5 schede. Een losse webbing voor die schede heb ik nog nooit gezien, maar ik heb er ook nooit naar gezocht. Het lijkt mij echter niet makkelijk zo´n losse webbing voor het tweede type M5 te vinden.

Hier wat meer info over Beckwith en de schede: http://www.usmilitaryknives.com/bayo_points_6.htm

Misschien wil virjinz in de titel van dit draadje Mk IV in M5 wijzigen?


Laatst bijgewerkt door Kilian op 11 feb 2008, 21:11, in totaal 2 keer bewerkt.



11 feb 2008, 20:11
Profiel
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 maart 2007
Berichten: 3555
Bericht 
Kilian schreef:
Misschien wil virjinz in de titel van dit draadje Mk IV in M5 wijzigen?


Bij deze gedaan. Iedereen kan trouwens de titel van z'n eigen threads aanpassen door de eerste post te bewerken.


11 feb 2008, 21:07
Profiel WWW
1e Sergeant-chef
1e Sergeant-chef

Geregistreerd: 31 dec 2007
Berichten: 172
Woonplaats: Geetbets
Bericht 
Dus de m5 in Oxio zijn vitrine tafeltje is dan het eerste type !! Maar hoe herken ik dan het tweede type webbing ?

_________________
Ronny


11 feb 2008, 21:12
Profiel
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal

Geregistreerd: 14 apr 2007
Berichten: 1673
Bericht 
Vanuit het perspectief waarin de foto´s van Oxio genomen zijn, kan ik niet zien of die M5 van het eerste (geklonken) of tweede type (drukkertjes) is. Vanuit dit aanzicht ziet het eerste en tweede type webbing er hetzelfde uit. Statistisch gezien echter lijkt me de kans op het eerste type groter.

De webbing voor het tweede type, mocht je die ooit los vinden, is misschien het simpelste te herkennen aan de twee mannelijke helften van de drukkertjes die aan het webbing zitten. De vrouwtjes zitten immers aan de schede.


11 feb 2008, 22:04
Profiel
1ste Korporaal-Chef
1ste Korporaal-Chef
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 07 feb 2008
Berichten: 65
Woonplaats: Amersfoort
Bericht 
Ik heb inderdaad het eerste type van de schede. maar ik denk dat het nog een hele opgave gaat worden om het vrouwelijke stofje te vinden. Ik hou al een poostje no4 in de gaten op internet maar nog nooit gezien.


12 feb 2008, 20:51
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 8 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 87 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
phpBB.nl Vertaling