Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024, 10:53



Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
 Test fotoreportage 
Auteur Bericht
Luitenant-Kolonel
Luitenant-Kolonel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 maart 2007
Berichten: 1322
Woonplaats: Wilrijk
Bericht Test fotoreportage
Zoals beloofd, een fotoverslagje van onze jachtreis naar Zuid-Afrika, Kleine Karoo, van vorige maand.

Afbeelding

Om de achtergrond nog eens te geven; we jagen daar bij vrienden van onze voorzitter van de jachtgroep, in de vrije wildbaan – dus geen parken – en hoofdzakelijk op de verschillende antilopesoorten.

Onze vliegroute was een beetje verschillend, ditmaal vlogen we eerst naar Johannesburg en dan naar Port Elisabeth, kwestie van de reis over land in te korten. Dit bracht wel nóg een keer wapens in- en uitchecken mee op de vliegvelden, hetgeen op den duur wel langdradig werd.

Ook waren we ditmaal met tien jagers, in plaats van zes, wat natuurlijk ook een verschil maakt.

Hoe dan ook, de verwachtingen waren hoog gespannen en werden zo goed mogelijk ingewilligd.

De eerste dag trokken we op verkenning met de nieuwe jagers, op zoek naar het enige meer op het landgoed.

Je kan daar geen 100m lopen zonder de afgebleekte botten van één of ander dier tegen te komen, zoals deze schildpad:

Afbeelding

_________________
Si vis pacem para bellum!


02 jul 2008, 09:05
Profiel WWW
Luitenant-Kolonel
Luitenant-Kolonel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 maart 2007
Berichten: 1322
Woonplaats: Wilrijk
Bericht 
De eerste dag is traditioneel springbokkenjacht. Mijn goede jachtvriend Roel schoot drie knappe exemplaren.

Afbeelding

Jan presteerde het er twee te schieten met zijn .270 vanop maarliefst 450 meter. Ik had er moeite mee om het te geloven, maar toch …

De daaropvolgende dagen waren we geconcentreerd op grote Koedoe’s. De meesten onder ons hoopten een mooie te kunnen jagen, maar de ‘grijze schaduw van Afrika laat zich niet zo snel verschalken!

Roel had evenwel succes:

Afbeelding

_________________
Si vis pacem para bellum!


02 jul 2008, 09:14
Profiel WWW
Luitenant-Kolonel
Luitenant-Kolonel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 maart 2007
Berichten: 1322
Woonplaats: Wilrijk
Bericht 
En Jan ook:

Afbeelding

Zelfs dit rare wezentje kwam voor de loop: een vleermuisoorvos. De man die hem schoot gaat het beestje helemaal laten opzetten, ik ben eens benieuwd.

Afbeelding

_________________
Si vis pacem para bellum!


02 jul 2008, 09:15
Profiel WWW
Luitenant-Kolonel
Luitenant-Kolonel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 maart 2007
Berichten: 1322
Woonplaats: Wilrijk
Bericht 
Mijn absolute must was een Gemsbok, ook Oryx genaamd. Dat had evenwel heel wat voeten in de aarde. Om te beginnen mochter er slechts twee mannetjes geschoten worden. Zonder gids is het verschil echter bijna niet uit te maken. Het oorspronkelijke plan was dus twee man te loten die met de professional hunter op stap zouden gaan om hun Gemsbok te bersen.

Na de nodige Afrikaanse organisatorische blunders, stonden we uiteindelijk ieder voor zich in ’t veld. Eén mannetje was al aangeschoten, en ik had al een stuk of wat vrouwtjes laten lopen, tot plots deze in m’n verrekijker verscheen. Ik zag duidelijk een penseel (penisschacht), en opende het vuur;

Afbeelding

Schitterende Oryx, maar geen penseel meer te zien van dichtbij. Verkeerd dus. Bijzonder spijtig maar niet meer te reanimeren. Als geluk bij een ongeluk hebben de wijfjes bij deze soort nog langere horens dan de mannetjes, deze waren vlot 100cm lang!

Afbeelding

_________________
Si vis pacem para bellum!


02 jul 2008, 09:22
Profiel WWW
Luitenant-Kolonel
Luitenant-Kolonel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 maart 2007
Berichten: 1322
Woonplaats: Wilrijk
Bericht 
Na nog enkele dagen Kudu’s zoeken waren de Impala’s aan de beurt, iedereen stond op scherp, want de Impala’s in onze regio zijn erg schichtig, en velen trachtten al jaren eentje te schieten.

Afbeelding

Helaas, Impala gemist! Maar een ander wezentje, dat we er maar sedert dit jaar mogen bejagen, gaf me een betere kans: een steenbokje;

Afbeelding

_________________
Si vis pacem para bellum!


02 jul 2008, 09:33
Profiel WWW
Luitenant-Kolonel
Luitenant-Kolonel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 maart 2007
Berichten: 1322
Woonplaats: Wilrijk
Bericht 
Als avondlijk vertier brachten we nog eens een bezoek aan de plaatselijke kroeg. En wie zat daar nog steeds: Osama Bin Laden!

Afbeelding

Hij blijkt in werkelijkheid van Duitsen bloede te zijn en alles te weten over de pantservoertuigen van de Suid-Afrikaanse Weermacht.

Meer nachtelijk vertier bood de jacht op Springhazen. Deze grappige wezentjes zijn knaagdieren, maar lijken wel een kangoeroe gewassen op 60°. Met de .22 en de lamp moesten ze eraan geloven, want ze brengen grote schade toe aan de weinige groenten die ze er kunnen kweken …

Afbeelding

_________________
Si vis pacem para bellum!


02 jul 2008, 09:34
Profiel WWW
Luitenant-Kolonel
Luitenant-Kolonel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 maart 2007
Berichten: 1322
Woonplaats: Wilrijk
Bericht 
Meer nachtelijk vertier bood de jacht op Springhazen. Deze grappige wezentjes zijn knaagdieren, maar lijken wel een kangoeroe gewassen op 60°. Met de .22 en de lamp moesten ze eraan geloven, want ze brengen grote schade toe aan de weinige groenten die ze er kunnen kweken …

Afbeelding

De laatste dag gingen we in een bergmassief iets noordelijker op wrattenzwijnjacht. Op een gegeven moment ziet m’n kameraad iets grijs zo’n 35 meter voor ons liggen. Tot grote schrik van de gids bleek het een witte neushoorn te zijn. De neushoorn werd snel wakker, en bleek nog vrouw en kind bij zich te hebben.

Afbeelding

Ik wisselde van magazijn naar Solids, en wou wat foto’s trekken, maar de gids was echt wit aan ’t wegtrekken. Ik vond dat raar, want wanneer er gevaarlijke dieren in de buurt zijn zou ik toch verwachten dat hij zelf ook een wapen zou dragen, wat niet het geval was. Na voorzichtig te zijn weggeslopen vertelde hij evenwel dat die neushoorn de nijging heeft de mensen de bomen in te jagen, in het beste geval … Chance gehad!

Zoals vorig jaar eindigde het verhaal met de verkiezing van de beste Grootwildjagter van dit jaar. Pierre genoot deze eer voor drie jaar, ikzelf vorig jaar, nu was Jan een de beurt.

De trofee was … euh … een soort tap waarbij iets geestrijks uit het scotum van een springbok loopt.

Of hij dat thuis aan de muur zal mogen hangen van zijn betere helft? ;)

Dit is het zo’n beetje. Ik wacht nog op de foto’s van de wrattenzwijnen, de Blesbokken en het Blauwe Wildebeest die de laatste dag nog geschoten werden, maar die zullen dan nog moeten volgen …

_________________
Si vis pacem para bellum!


02 jul 2008, 09:44
Profiel WWW
Luitenant-Kolonel
Luitenant-Kolonel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 maart 2007
Berichten: 1322
Woonplaats: Wilrijk
Bericht 
OK, test geslaagd, mag weer weg Virnjz

_________________
Si vis pacem para bellum!


02 jul 2008, 10:51
Profiel WWW
Korporaal-Chef
Korporaal-Chef

Geregistreerd: 24 jun 2008
Berichten: 44
Woonplaats: antwerpen
Bericht 
het is een leuk verhaal om te lezen, ik zou het laten staan :D
alleen heb je een dubbel postje in je verhaal, dit gedeelte :

Meer nachtelijk vertier bood de jacht op Springhazen. Deze grappige wezentjes zijn knaagdieren, maar lijken wel een kangoeroe gewassen op 60°. Met de .22 en de lamp moesten ze eraan geloven, want ze brengen grote schade toe aan de weinige groenten die ze er kunnen kweken …


groetjes sturmer


02 jul 2008, 12:43
Profiel
Luitenant-Kolonel
Luitenant-Kolonel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 maart 2007
Berichten: 1322
Woonplaats: Wilrijk
Bericht 
kweethet, dit is dan ook een test ;)

_________________
Si vis pacem para bellum!


02 jul 2008, 13:11
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 10 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
phpBB.nl Vertaling