Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024, 13:04



Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
 A bridge too far 
Auteur Bericht
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal

Geregistreerd: 14 apr 2007
Berichten: 1673
Bericht A bridge too far
Vanavond het grootste deel van A Bridge too Far weer eens gekeken. Ik vind het nog steeds een goede film. De Duitsers spreken Duits, de Nederlanders Nederlands, beelden van straten en gebouwen kloppen, uitrusting klopt ook. Afgezien dan van Duits rollend materiaal. Wat ik wel mis in de film is een scene over Joe Mann. Een Congressional Medal of Honour krijg je niet zomaar. Ik heb een aantal jaren in Best gewoond en vandaar ken ik zijn naam.

http://www.wingsofliberation.nl/mg-jmann-nl.html


31 jan 2008, 00:02
Profiel
Luitenant-Kolonel
Luitenant-Kolonel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 maart 2007
Berichten: 1302
Woonplaats: Nederland
Bericht 
Wist je dat m.n. de brug scenes niet in Arnhem zijn opgenomen maar in Deventer. De oom van een goede maat van me speelt als figurant mee in deze film vandaar dat ik dat weet.

_________________
www.muetstege.com


31 jan 2008, 00:08
Profiel
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal

Geregistreerd: 14 apr 2007
Berichten: 1673
Bericht 
Ja, ik meen dat je dat al eens verteld had. Ik vind het goed dat er op Nederlandse locaties gefilmd is en niet op een filmset in Hollywood. Je ziet ook typisch Nederlandse huizen en straatjes zoals die er toen waren. Zelfs het bos bij Son lijkt er een beetje op.


31 jan 2008, 00:36
Profiel
Luitenant-Kolonel
Luitenant-Kolonel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 maart 2007
Berichten: 1302
Woonplaats: Nederland
Bericht 
Blijft inderdaad een schitterende film! De reden waarom ze het in Deventer hebben opgenomen was vanwege het feit dat de huizen (m.n in de omgeving van de ijssel brug) daar nog authentiek zijn terwijl de meeste in Arnhem gesloopt en herbouwt zijn doordat ze helemaal aan puin waren geschoten.
Ik vindt het ook mooi om Peter Faber te zien akteren tussen al die wereldsterren :lol:

_________________
www.muetstege.com


31 jan 2008, 01:22
Profiel
Luitenant-Kolonel
Luitenant-Kolonel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 maart 2007
Berichten: 1322
Woonplaats: Wilrijk
Bericht 
Tja, het échte Duitse rollend materieel zie je nooit in films, hoewel er op de War & Peace Show in Engeland steeds meer vreselijk goede nabouwen te zien zijn ...

Deze film staat er wel voor bekend bij camouflage-experts voor bekend dat men de SS-Tarnhemden e.d. had nagemaakt in een tentstof van de BW, hetgeen er en klein beetje op lijkt, maar eigenlijk ook weer geheel niet.

Ik vind die film ook super. Met voorsprong één van van de meest realistische oorlogsfims!

_________________
Si vis pacem para bellum!


31 jan 2008, 09:50
Profiel WWW
1ste Korporaal-Chef
1ste Korporaal-Chef

Geregistreerd: 22 dec 2007
Berichten: 80
Bericht 
Zal ik mijn commentaar maar op deze (US) film maar achterwege laten :evil:


31 jan 2008, 14:18
Profiel
Luitenant-Kolonel
Luitenant-Kolonel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 maart 2007
Berichten: 1322
Woonplaats: Wilrijk
Bericht 
Philip schreef:
Zal ik mijn commentaar maar op deze (US) film maar achterwege laten :evil:
Nu maak je me net nieuwschierig! doen ze Britten geweld aan, of de Polen of Nederlanders? ... de Duitsers worden in deze film in elk geval minder gebruusqueerd dan normaal.

Feit is wel dat recentere Europese producties van een heel ander niveau zijn (soms toch) maar deze film was zijn tijd toch vér vooruit!

_________________
Si vis pacem para bellum!


31 jan 2008, 15:15
Profiel WWW
Veldmaarschalk
Veldmaarschalk
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 maart 2007
Berichten: 5421
Woonplaats: Bergschenhoek
Bericht 
De war and peace show wil ik ook al jaren heen maar steeds komt er wat tussen :cry:

_________________
"The tongue like a sharp knife... Kills without drawing blood.” Buddha


31 jan 2008, 18:17
Profiel
1ste Korporaal-Chef
1ste Korporaal-Chef

Geregistreerd: 22 dec 2007
Berichten: 80
Bericht 
Buiten het feit om dat het een echte US productie is, Gen Frost en Major Waddy (156 Parachute Bn) liepen rond als engelse adviseurs, en beide veteraan werden hun advies en opmerkingen grotendeels in de wind geslagen.
Ik snap wel dat je het een beetje spectaculair moet maken maar met zo´n budget had men zich veel beter aan de feiten moeten houden (het opblazen van de jeep van Urquhart, Tatham Warter met de paraplu, de Horsa glider met de documenten(was in werkelijkheid een US OFFICIER de de documenten had meegenomen), de verkeerde emblemen na oorlogs van bv de Verbindingsmensen, de intocht in oosterbeek,het afslachten van de burgers bij de brug, en zo zijn er nog zat dingen op te noemen, waaruit blijkt dat men er een US shoot out film van wou maken in plaats van zich aan de feiten te houden, al met al, als je een goede film wilt zien kijk dan naar `Theirs is the glory`, uit 1946, juiste omgeving, uitrusting, en 90% mannen die het mee hadden gemaakt in tussen de opnames door op zoek naar hun gesneuvelden kameraden


31 jan 2008, 18:51
Profiel
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal

Geregistreerd: 14 apr 2007
Berichten: 1673
Bericht 
Bedankt voor je opmerkingen Philip. Jij zult inderdaad veel meer zien wat niet klopt dan ik. Toch vind ik deze film stukken beter dan de gemiddelde boem en knalfilm. Ik kan me een WO2 film herinneren waar Amerikaanse tanks (groene na-oorlogse Walker Bulldogs) slag leverden met Amerikaans-Engels sprekende Duitsers in Duitse tanks en dat waren precies dezelfde Walker Bulldogs, maar dan met Duitse kruizen erop. Die heb ik niet afgekeken.


31 jan 2008, 21:05
Profiel
Veldmaarschalk
Veldmaarschalk
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 maart 2007
Berichten: 5421
Woonplaats: Bergschenhoek
Bericht 
Is dat niet Dirty dozen :lol:

_________________
"The tongue like a sharp knife... Kills without drawing blood.” Buddha


31 jan 2008, 21:52
Profiel
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 jun 2007
Berichten: 1866
Woonplaats: balen
Bericht 
A Bridge too Far mooie film staat ook in mijn top 5 :wink:

_________________
I love suisse Bayonets en schmidt rubin guns ;-)


Laatst bijgewerkt door bart s op 31 jan 2008, 23:39, in totaal 1 keer bewerkt.



31 jan 2008, 22:22
Profiel
1ste Korporaal-Chef
1ste Korporaal-Chef

Geregistreerd: 22 dec 2007
Berichten: 80
Bericht 
Klopt ook wel maar als Arnhem hobbyist ga je toch anders zitten kijken naar zo´n film, als je de kans eens krjgt moet je Theirs is the glory maar eens bekijken.

En er zijn inderdaad ook wel slechtere gemaakt, vorig jaar nog eentje, The last Mission heette die geloof, man die heb ik echt na 15 minuten al afgezet, das helemaal een arnhem nepfilm


31 jan 2008, 22:53
Profiel
Luitenant-Kolonel
Luitenant-Kolonel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 maart 2007
Berichten: 1322
Woonplaats: Wilrijk
Bericht 
Nu merk ik dat mijn voor détail blijkbaar tot de Duitsers beperkt blijkt ...

_________________
Si vis pacem para bellum!


31 jan 2008, 23:59
Profiel WWW
1ste Korporaal-Chef
1ste Korporaal-Chef

Geregistreerd: 22 dec 2007
Berichten: 80
Bericht 
zo kunnen we mooi wat van elkaar leren :lol:


01 feb 2008, 16:06
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 15 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
phpBB.nl Vertaling