Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024, 14:31



Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
 joeri de decker 
Auteur Bericht
Soldaat
Soldaat

Geregistreerd: 20 dec 2016
Berichten: 5
Bericht joeri de decker
Allen,


Bij deze wil ik mij graag mezelf even voorstellen.
Ik ben Joeri De Decker, 24 jaar en woonachtig te Sint-Amands aan de Schelde.
Mijn hobby's waren tot voor kort fitness, en literatuur en films over WO1 & WO2.

Sinds deze maand is daar ook het verzamelen van bajonetten bijgekomen. Via deze weg ben ik dan ook
op dit forum terecht gekomen. Ik heb op mijn 22 jaar een woning aangekocht die betaalbaar, maar volledig te vernieuwen was. Om die reden heb ik 2 jaar al m'n geld in die verbouwingen gestoken. Nu die bijna achter de rug zijn is er wat geld vrij om wat te verzamelen.

Deze maand heb ik 3 bajonetten met schede in goede staat kunnen aankopen voor een goed prijsje en ik heb ze elke dag al vastgehad. Het zullen voor verzamelaars niet de meest waardevolle bajonetten zijn, maar je moet ergens beginnen en ik ben er in elk geval zeer blij mee. Mijn interesse gaat ook vooral uit naar de verhalen die achter zo'n voorwerp zitten. Ook originele foto's en dagboeken uit de oorlogstijd boeien mij enorm. Ik heb ook al met veel belangstelling sommige topics gelezen op dit forum. Hier staat toch heel wat kennis verzameld. Ook heb ik al met open mond liggen kijken naar sommige stukken die mensen van het forum bezitten.

Mijn droom is ook om ooit een origineel onklaar gemaakt wapen aan te kopen en daar de bijpassende bajonet bij te gaan zoeken. Ik weet dat voor de meeste verzamelaars een onklaar gemaakt wapen "not done" is, maar dat was nu eenmaal de afspraak met mijn verloofde en je moet de kerk natuurlijk een beetje in het midden houden. Ik verzamel voor mezelf en heb niet de intentie om later iets door te verkopen, dus voor mij maakt het niet zoveel uit.

Ik hoop dat ik mezelf en mijn situatie zo een beetje heb kunnen schetsen. Ik kijk er alvast naar uit om meer te weten te komen op dit forum.


Mvg


Joeri De Decker


21 dec 2016, 17:53
Profiel
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 maart 2007
Berichten: 3555
Bericht Re: joeri de decker
Dag Joeri,
welkom op het forum.
kan je wat foto's laten zien van de bajonetten die je gekocht hebt?
weet je al of je rond een bepaald thema gaat verzamelen?
Kristof


21 dec 2016, 18:45
Profiel WWW
Soldaat
Soldaat

Geregistreerd: 20 dec 2016
Berichten: 5
Bericht Re: joeri de decker
Dag virjinz!


Ik zal dit weekend wat foto's nemen en posten, bajonetten liggen nog even bij m'n ouders thuis tot ik een mooi plaatsje heb gemaakt om ze te bewaren.
Ik heb momenteel een M1918 "Schmidt-Rubin" van de fabrikant Waffenfabrik Neuhausen in topstaat, een M1957 "SIG" en een duitse K98 in iets mindere staat.
De richting die ik wil uitgaan moet ik al doende wat nog wat verkennen, maar Engelse, Duitse en Belgische bajonetten trekken mij tot nu toe het meeste aan. De Zwitserse vind ikzelf zeer mooi om naar te kijken en zeer degelijk gemaakt, maar trekken mij kwa verhaal dan iets minder aan.
Heb ze ook aangekocht omdat ik ze zeer mooi vond en ze in zo'n goede staat verkeerden. Nu nog wat bijleren kwa onderhoud om ze ook in deze staat te houden :D

Mvg


Joeri De Decker


21 dec 2016, 19:19
Profiel
Luitenant-Kolonel
Luitenant-Kolonel

Geregistreerd: 15 apr 2011
Berichten: 1160
Woonplaats: Rotterdam
Bericht Re: joeri de decker
Hi Joeri,

Welkom op dit forum en ik zou zeggen, leef je uit in je verzameling.
Ben benieuwd naar je foto's

Groetjes Pimpernel


21 dec 2016, 20:36
Profiel
Soldaat
Soldaat

Geregistreerd: 20 dec 2016
Berichten: 5
Bericht Re: joeri de decker
Bedankt Pimpernel!
Dat zal ik zeker doen, ik ben blij dat ik eindelijk wat tijd voor mezelf kan vrijmaken.
Ik ga niet te overhaast dingen aankopen om miskopen te vermijden, eerst hier maar eens goed inlezen :)

Mvg


21 dec 2016, 20:49
Profiel
Kolonel
Kolonel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 jul 2007
Berichten: 1472
Woonplaats: provincie Zeeland
Bericht Re: joeri de decker
Hallo Joeri,

Klinkt als een leuk begin van een verzameling :wink:
Er is hier een hoop te lezen en zien dus veel plezier.

_________________
Aliquando et insanire iucundum est


21 dec 2016, 22:44
Profiel
1e Sergeant-Majoor
1e Sergeant-Majoor

Geregistreerd: 23 mei 2014
Berichten: 247
Bericht Re: joeri de decker
Hoi,
Welkom, zeker veel te lezen en te leren hier.
Veel plezier met verzamelen.


22 dec 2016, 08:14
Profiel
Kapitein-Commandant
Kapitein-Commandant
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 24 nov 2009
Berichten: 824
Bericht Re: joeri de decker
welkom joeri, ik ben benieuwd naar de foto's van je aanwinsten


22 dec 2016, 10:34
Profiel
1e Sergeant-Majoor
1e Sergeant-Majoor
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 jul 2012
Berichten: 237
Bericht Re: joeri de decker
Welkom op het forum. Ik ben ook benieuwd naar foto's van je aanwinsten en als je goed uitkijkt naar welke bajonetten je koopt blijken ze meestal wel een veilige investering te zijn ook. Dat zeg ik toch dikwijls tegen mijn vriendin, ook ik moet de kerk in het midden houden :wink:


23 dec 2016, 23:58
Profiel
Soldaat
Soldaat

Geregistreerd: 20 dec 2016
Berichten: 5
Bericht Re: joeri de decker
Bij deze dus al 2 fototjes die ik net gemaakt heb. De Duitse bajonet is nog in redelijk ruwe staat en ga ik straks proberen reinigen met wat WD40. Daarna volgt ook zeker en vast een foto.
Waarschijnlijk niet de meest zeldzame stukken, maar als beginner ben ik er ongelooflijk blij mee :D
Vooral de M1918 vind ik zeer mooi :)


Afbeelding

Afbeelding


foto hochladen


24 dec 2016, 13:01
Profiel
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 maart 2007
Berichten: 3555
Bericht Re: joeri de decker
Joeri De Decker schreef:
Waarschijnlijk niet de meest zeldzame stukken, maar als beginner ben ik er ongelooflijk blij mee :D


ik denk dat de meeste gevorderde verzamelaars, die nu zeldzame stukken hebben, ooit begonnen zijn met relatief courante bajonetten.
en bajonetten in goede staat blijven verzamelwaardig.


25 dec 2016, 06:41
Profiel WWW
1e Sergeant-Majoor
1e Sergeant-Majoor
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 jul 2012
Berichten: 237
Bericht Re: joeri de decker
Zwitserse bajonetten zijn meestal in mooie staat en kwalitatief erg goed gemaakt, de Zwitserse zaagrug bajonetten die ik al heb vastgehad hadden telkens een scherpere zaag dan die van Duitse bajonetten die ik tot nu toe heb gehad. Ik denk dat Zwitsers materiaal prijs-kwaliteit meestal wel goed zit. Goed bezig :wink:


25 dec 2016, 16:22
Profiel
Luitenant
Luitenant
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 jan 2011
Berichten: 622
Woonplaats: Gentbrugge
Bericht Re: joeri de decker
hoi Joeri
welkom, leuk er nog een Gentenaar bij te hebben :wink:


28 dec 2016, 09:50
Profiel
Soldaat
Soldaat

Geregistreerd: 20 dec 2016
Berichten: 5
Bericht Re: joeri de decker
Merci voor de reacties iedereen :)
Ondertussen is er nog een zweedse bajonet
en een volledig nummergelijk Arisaka type 38 geweer bijgekomen.
Heb ze net beide eens volledig opgekuist, ingevet en het hout een beetje behandeld.
Morgen post ik wat fotos en wat meer info hierover :)


28 dec 2016, 20:09
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 14 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
phpBB.nl Vertaling