Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024, 22:41



Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
 Te koop: Koninklijke Marine Sabel 
Auteur Bericht
Bericht Te koop: Koninklijke Marine Sabel
Hierbij bied ik aan een sabel van de Koninklijke Marine.
Dit soort sabels worden maar zelden aangeboden daar de eigenaar er meestal geen afstand van wil doen.
Deze sabel is ongeveer 25 jaar oud en is voorzien van de naam van de
eigenaar. Deze man was officier bij de Koninklijke Marine.
IK ken deze man omdat het mijn buurman was.
De naam die er in staat gegraffeerd is J. A. Christoffef en deze was Luitenant 2e klasse oudste catagorie.
De staat van deze sabel is uitstekend en voorzien van versierselen.
De vraag prijs is € 650,00

NOOT; Heb de foto's zelf bekeken die ik hier gepaatst heb, en daar lijkt op het lemmet, dat deze verkleurd is. Dit is pertinent niet zo, het lemmet is net een spiegel dus er spiegelt iets van de omgeving mee in.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


30 okt 2013, 11:52
Luitenant-Kolonel
Luitenant-Kolonel

Geregistreerd: 15 apr 2011
Berichten: 1160
Woonplaats: Rotterdam
Bericht Re: Te koop: Koninklijke Marine Sabel
Beste Hans,

Je hebt het wellicht niet gemakkelijk met me, maar wat je schrijft deel ik niet met je.
Deze marine sabels heb ik de afgelopen 12 maanden zeker 10 keer voorbij zien komen, daarbij waren de meeste van uitstekende staat en waren de prijzen toch echt fors lagers dan jouw vraag prijs.
Er bestaan twee varianten: de zilver kleurige (wat moeilijker te vinden) en de "goud" kleurige die van latere datum zijn en niet echt moeilijk te vinden zijn.
Prijs indicatie (uit eerste hand): 275 tot 350 euro.
Hoe ben je aan jouw prijs van 600 euro gekomen ?


30 okt 2013, 14:27
Profiel
Bericht Re: Te koop: Koninklijke Marine Sabel
Pimpernel schreef:
Beste Hans,

Je hebt het wellicht niet gemakkelijk met me, maar wat je schrijft deel ik niet met je.
Deze marine sabels heb ik de afgelopen 12 maanden zeker 10 keer voorbij zien komen, daarbij waren de meeste van uitstekende staat en waren de prijzen toch echt fors lagers dan jouw vraag prijs.
Er bestaan twee varianten: de zilver kleurige (wat moeilijker te vinden) en de "goud" kleurige die van latere datum zijn en niet echt moeilijk te vinden zijn.
Prijs indicatie (uit eerste hand): 275 tot 350 euro.
Hoe ben je aan jouw prijs van 600 euro gekomen ?


Hallo Pimpernel

Oke, dat wist ik niet, gaat niet zo goed in Nederland.
Maar goed dat wisten we al maar, dat ook de sabels die voorheen niet vaak te koop werden aangeboden nu ook al als warme broodjes over tafel gaan is nieuw voor mij. Ik loop blijkbaar dus echt wel achter kwa resente kennis.
Echter met 1 ding niet, zilver kleurige Marine sabels bestaan niet, dat je ze al wel bent tegen gekomen heeft maar 1 oorzaak. De sabels, zoals ik er 1 aanbied mogen niet worden gepoest, doe je dat wel dan haal je de goud kleur er af en wordt deze zilver kleurig. Daarmee heb je, je sabel verpest tot een nooit uitgebracht model.
Wat mijn sabel betreft, deze heeft een geschiedenis met naam en toe naam.
Uitgebreider als dat ik vermeld heb, daar de oorspronkelijke eigenaar nog in leven is zet ik het niet op internet.

Daar ik niet van plan ben om deze goedkoper van de hand wil doen haal ik hem wel van de site.

Gr. Hans


30 okt 2013, 18:09
Bericht Re: Te koop: Koninklijke Marine Sabel
Pimpernel schreef:
Beste Hans,

Je hebt het wellicht niet gemakkelijk met me, maar wat je schrijft deel ik niet met je.
Deze marine sabels heb ik de afgelopen 12 maanden zeker 10 keer voorbij zien komen, daarbij waren de meeste van uitstekende staat en waren de prijzen toch echt fors lagers dan jouw vraag prijs.
Er bestaan twee varianten: de zilver kleurige (wat moeilijker te vinden) en de "goud" kleurige die van latere datum zijn en niet echt moeilijk te vinden zijn.
Prijs indicatie (uit eerste hand): 275 tot 350 euro.
Hoe ben je aan jouw prijs van 600 euro gekomen ?


Blijkbaar ben ik hier toe niet gemachtigd om de advertentie van de sabel te verwijderen of ik kan niet ontdekken hoe ik het moet doen.
Dus of iemand van de beheerders haald deze er af of iemand legt het mij even uit, zodat ik het zelf kan doen.

Gr. Hans


30 okt 2013, 18:16
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 maart 2007
Berichten: 3555
Bericht Re: Te koop: Koninklijke Marine Sabel
ik kan het topic sluiten, ok?


30 okt 2013, 18:57
Profiel WWW
Luitenant-Kolonel
Luitenant-Kolonel

Geregistreerd: 15 apr 2011
Berichten: 1160
Woonplaats: Rotterdam
Bericht Re: Te koop: Koninklijke Marine Sabel
? !

Hans dan zijn we het oneens.
Het gaat niet over poetsen !!!
Hieronder de informatie waarover ik het had met betrekking tot het marine sabel.

Boven de standaard, vergulde versie van de sabel. Dit is een na-oorlogs exemplaar.
Onder de zilverkleurige versie voor administratief personeel. Deze versie is voor-oorlogs.

Afbeelding

Afbeelding


30 okt 2013, 20:39
Profiel
Bericht Re: Te koop: Koninklijke Marine Sabel
Pimpernel schreef:
? !

Hans dan zijn we het oneens.
Het gaat niet over poetsen !!!
Hieronder de informatie waarover ik het had met betrekking tot het marine sabel.

Boven de standaard, vergulde versie van de sabel. Dit is een na-oorlogs exemplaar.
Onder de zilverkleurige versie voor administratief personeel. Deze versie is voor-oorlogs.

Afbeelding

Afbeelding


Hallo Pimpernel

Ik ben niet zo oud dt ik van voor de oorlog ben hoor, dus over die tijd heb ik het niet.
Als je trouwens een sabel van voor de oorlog hebt dan hebt je in mijn beleving over nog weer andere prijzen. Ik denk dan al gauw aan 800/900 euro.
Goed ik had het dus over na de oorlog en dan heb je twee varianten al kan ik niet exact aan geven wanneer presies de overgang was. Gok begin jaren 70.
De eerste sabel was met messing beslag dat regematig gepoest moest worden,
de tweede, en dat kwam omdat de officieren te beroerd waren om te poetsen,
deed zijn intrede met een model dat niet gepoest hoefd te worden.
Sterker als je deze toch poetste dan haalde je de goudkleur weg en werd deze zilver kleurig, hij glom wel mooi maar zilver.
De prijs van 600 euro is de nieuw prijs bij de Marine maar alleen voor het personeel dat deze versierselen ceremonieel moet dragen.
Dus mijn prijs is zo gek nog niet, mede omdat buitenstanders hier niet kunnen aankopen. Dat nu juist deze sabels op de markt komen heeft veel te maken met de financieele toestand van heden maar, normaal gesproken verkopen gepensioneerden officieren hun sabel niet.
Mijn eigen broer was ook officier bij de Marine maar verkopen doet hij zijn sabel niet, ook niet aan mij.

Als laatste dan, haal de topic van mijn sabel maar weg daar ik hem niet voor lager verkoop. Blijkbaar is het er nu de tijd niet voor, ik kom wel weer in de lucht met deze iteems als het beter gaat met Nederland.
Ik heb nog veel meer te verkopen maar blijkbaar nu even niet.

Groeten, Hans


31 okt 2013, 01:27
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 7 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
phpBB.nl Vertaling