Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024, 14:24



Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 wel niet echt enkel wetgeving.. 
Auteur Bericht
Generaal
Generaal
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 aug 2008
Berichten: 2848
Bericht wel niet echt enkel wetgeving..
weet er iemand wat de kosten zijn als je iets van uit de us of a laat overkomen?

al een ietwat zwaarder pakket.
eventueel wat info over de nodige documenten moest er al iemand daar praktijkervaring mee hebben. (wat zeker niet vergeten , waar op letten , enz)

momenteel nog puur theoretisch :)

_________________
nie geschote is op voorhand mis :)

Chi pecora si fa, il lupo mangia

http://www.scbeb.eu
http://www.boutersemswapenenmilitariaforum.eu


06 nov 2011, 18:15
Profiel WWW
Veldmaarschalk
Veldmaarschalk
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 maart 2007
Berichten: 5421
Woonplaats: Bergschenhoek
Bericht Re: wel niet echt enkel wetgeving..
Hier in nederland kun je de Douane mailen in Groningen.

_________________
"The tongue like a sharp knife... Kills without drawing blood.” Buddha


06 nov 2011, 19:14
Profiel
Generaal
Generaal
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 aug 2008
Berichten: 2848
Bericht Re: wel niet echt enkel wetgeving..
zoek ik ook nog te doen , maar niet in Groningen :)

maar het kan steeds dat er leden zijn die al ervaring en dus nuttige tips hebben :)
of zelf bij de douane werken en dus zeker ervaring hebben ;)

_________________
nie geschote is op voorhand mis :)

Chi pecora si fa, il lupo mangia

http://www.scbeb.eu
http://www.boutersemswapenenmilitariaforum.eu


06 nov 2011, 19:25
Profiel WWW
Veldmaarschalk
Veldmaarschalk
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 maart 2007
Berichten: 5421
Woonplaats: Bergschenhoek
Bericht Re: wel niet echt enkel wetgeving..
Beter gewoon de regelgeving opvragen. Dan kan het alleen maar meevallen.

_________________
"The tongue like a sharp knife... Kills without drawing blood.” Buddha


06 nov 2011, 19:29
Profiel
Luitenant-Kolonel
Luitenant-Kolonel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 maart 2007
Berichten: 1322
Woonplaats: Wilrijk
Bericht Re: wel niet echt enkel wetgeving..
Ik werk bij de douane, ik dacht dat dat al bekend was ...

Precies daarom mijd ik zelf alle aankopen van de EU als de pest, maar kom.

Er zijn een reeks formaliteiten te vervullen. Sowieso moet er een douane aangifte gedaan worden bij het binnenkomen in de EU. Op basis daarvan worden de invoerrechten en de BTW berekend. Om de waarde en de aard van de goederen te bepalen kunnen ze geverifieerd worden.
Waarde bestaat trouwens uit de aankoopprijs van de goederen, de verpakkingskosten, de transportkosten, de kosten van een eventuele verzekering, enz., Dat kan dus wel een eind boven de winkelprijs zitten!

Deze aangifte als leek invullen is ... moeilijk. Eerst moet je aan het juiste formulier geraken, normaal een 'IM A'. Dan moet je de juiste codes erop invullen, goederencode, INCO-terms, enz. Da's niet steeds even duidelijk en het MOET juist zijn. Afin, eigenlijk is dat een stiel op zich.

Dan moet het pakket fysiek aangeboden worden worden bij de douane, eventueel nagekeken en de rechten betaald. Praktisch is het moeilijk om dat zelf te doen want uiteindelijk ben je het niet zelf over de plas gaan halen, je laat het opsturen. Maar de transport- of postfirma is mede verantwoordelijk dat de import correct verloopt, dus die geven dat niet zomaar aan je af om de douaneformaliteiten zelf te doen. Bovendien moeten die zelf bij het binnenkomen van de Unie weten wat ze vervoeren, dus moet eigenlijk de aangifte al zo goed als klaar zijn.

In de regel zal de transporteur zelf werken met een professionele 'douane-expediteur', bij de post is bij voorbeeld 'DSV'. Die winnen bij jou info in over aard en eventueel waarde, en regelen dan alles bij de douane. Uiteraard vragen die daar ook hun deel van de koek voor.

Het is niet aan te raden te foefelen, bv. met waarde. Dat kan heel duur aflopen, en vertraagt in ieder geval heel de procedure enorm. Bovendien gaat dat ook niet goed want de exporteur voegt er ook al een aangifte bij, dus ze weten sowieso al veel elementen.

Wanneer we het over vuurwapenonderdelen hebben wordt het ambetanter. Dan moet er voor alles een wapenimportvergunning gevraagd bij het departement internationaal Vlaanderen. Dat kost enkele weken, op voorwaarde dat alles van de eerste keer in orde is. Dat is trouwens steeds nodig, enkel binnen de Benelux is men daar onder bepaalde voorwaarden van vrijgesteld. Voor de VS is dat extra moeilijk, want de exporteur ginds moet ook een procedure doorlopen, die niet van de poes is!

Daarom koop ik niet graag per postorder over de plas. Om niet te zeggen dat ik er de pest aan heb!

_________________
Si vis pacem para bellum!


07 nov 2011, 09:51
Profiel WWW
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal

Geregistreerd: 28 feb 2009
Berichten: 1891
Bericht Re: wel niet echt enkel wetgeving..
Boh dat is niet niks :shock: en de kansen dat er ergens iets fout gaat zullen ook wel aanwezig zijn denk ik :? ?

_________________
Cogito Ergo Sum


07 nov 2011, 20:07
Profiel
Generaal
Generaal
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 aug 2008
Berichten: 2848
Bericht Re: wel niet echt enkel wetgeving..
meer kans om te winnen als bij Russische roulette alsnog. :wink:

het is wel duidelijk dat je je beter serieus informeert.

de post rekent serieus door hoorde ik vandaag.
die gaan al naar 150 % , best eens zien of er geen goedkopere concurrent is.

_________________
nie geschote is op voorhand mis :)

Chi pecora si fa, il lupo mangia

http://www.scbeb.eu
http://www.boutersemswapenenmilitariaforum.eu


07 nov 2011, 20:15
Profiel WWW
Veldmaarschalk
Veldmaarschalk
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 maart 2007
Berichten: 5421
Woonplaats: Bergschenhoek
Bericht Re: wel niet echt enkel wetgeving..
Hier is het niet veel anders.
Waar ik me niet in kan vinden dat je transportkosten ook belast worden. Want als ik bijv. Fed ex neem ben ik duurder uit dan USPS terwijl die beiden enkel het pakket versturen.
Is er een reden voor dat dit ook belast wordt of is het puur gewin?

_________________
"The tongue like a sharp knife... Kills without drawing blood.” Buddha


07 nov 2011, 20:44
Profiel
Luitenant-Kolonel
Luitenant-Kolonel

Geregistreerd: 15 apr 2011
Berichten: 1160
Woonplaats: Rotterdam
Bericht Re: wel niet echt enkel wetgeving..
Beste Heren,

Gaat jullie discour nu over invoeren van geweren die onder de Nederlandse wetgeving zijn vrijgesteld of over niet-vrijgestelde geweren ?
(Huub heeft laatst een Beaumont geweer uit de USA naar Nederland gehaald.
No problemos).
Of gaat het om invoer in Belgie onder Belgische regelgeving. Zeer wel denkbaar geeft dat weer andere aandachtspunten.

Dat niet vrijgestelde wapens in verband de geldende wapenwetgeving obstakels kent lijkt met voor de hand te liggen. Zo in invoer in Nederland van een Zwitsers geweer vanuit Zwitserland een hele onderneming.

Het kan natuurlijk ook zijn dat u allen voorstander bent van een wapenwetgeving a la USA. Of dat een zegen is, vraag ik me echt af.


07 nov 2011, 22:27
Profiel
Veldmaarschalk
Veldmaarschalk
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 maart 2007
Berichten: 5421
Woonplaats: Bergschenhoek
Bericht Re: wel niet echt enkel wetgeving..
Pimpernel schreef:
Het kan natuurlijk ook zijn dat u allen voorstander bent van een wapenwetgeving a la USA. Of dat een zegen is, vraag ik me echt af.


Hangt van de staat af die je bedoelt :mrgreen:

_________________
"The tongue like a sharp knife... Kills without drawing blood.” Buddha


07 nov 2011, 23:47
Profiel
Generaal
Generaal
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 aug 2008
Berichten: 2848
Bericht Re: wel niet echt enkel wetgeving..
Pimpernel schreef:
Beste Heren,

Gaat jullie discour nu over invoeren van geweren die onder de Nederlandse wetgeving zijn vrijgesteld of over niet-vrijgestelde geweren ?
(Huub heeft laatst een Beaumont geweer uit de USA naar Nederland gehaald.
No problemos).
Of gaat het om invoer in Belgie onder Belgische regelgeving. Zeer wel denkbaar geeft dat weer andere aandachtspunten.

Dat niet vrijgestelde wapens in verband de geldende wapenwetgeving obstakels kent lijkt met voor de hand te liggen. Zo in invoer in Nederland van een Zwitsers geweer vanuit Zwitserland een hele onderneming.

Het kan natuurlijk ook zijn dat u allen voorstander bent van een wapenwetgeving a la USA. Of dat een zegen is, vraag ik me echt af.



voor zover het mij betreft duidelijk het tweede ;)
jeffrey vermeld er verder even de nederlandse set regels bij :P

_________________
nie geschote is op voorhand mis :)

Chi pecora si fa, il lupo mangia

http://www.scbeb.eu
http://www.boutersemswapenenmilitariaforum.eu


08 nov 2011, 05:09
Profiel WWW
Generaal
Generaal
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 aug 2008
Berichten: 2848
Bericht Re: wel niet echt enkel wetgeving..
jdeleur schreef:
Pimpernel schreef:
Het kan natuurlijk ook zijn dat u allen voorstander bent van een wapenwetgeving a la USA. Of dat een zegen is, vraag ik me echt af.


Hangt van de staat af die je bedoelt :mrgreen:



er zijn een paar minder staten inderdaad

_________________
nie geschote is op voorhand mis :)

Chi pecora si fa, il lupo mangia

http://www.scbeb.eu
http://www.boutersemswapenenmilitariaforum.eu


08 nov 2011, 05:09
Profiel WWW
Luitenant-Kolonel
Luitenant-Kolonel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 maart 2007
Berichten: 1322
Woonplaats: Wilrijk
Bericht Re: wel niet echt enkel wetgeving..
Pimpernel, het gaat om België in dit geval. En Yoeri heeft nog niet gezegd of het over vuurwapens of onderdelen ervan gaat of iets anders. Da's een verschil. Maar dan eigenlijk vooral voor de Amerikaanse kant, want die doen daar sedert 9/11 veel moeilijker over dan onze overheden.

Enneuh ... Jaja, alle 'verstandige' mensen beginnen meteen over 'cowboy'-toestanden in de VS, de media op kop. Zonder de thread te willen kapen: dat is een illusie. Trouwens, de grootste rampen gebeuren daar in de staten waar op papier het minste mag met wapens, en da's een pak minder dan in België.

Wapenwetten zijn trouwens zelden of nooit erg doordacht. Meestal maken ze het tamelijk moeilijk een legaal wapen te verkrijgen en te houden, en hebben ze weinig of geen invloed op de illegaliteit. Het enige efficiënte is een soepele, eenvoudige wet die alle wapens registreert, ervoor zorgt dat de illegale markt zeer onaanlokkelijk is in vergelijking met de legale en tegelijk de legale bezitters ertoe dwingt te leren hoe er fatsoenlijk met een wapen omgegaan wordt. Meer kan en hoef je niet te bereiken.

Terug on-topic: ja, de post is een dure optie. Maar ik weet niet direct een beter alternatief. Bovendien moet je rekening houden met de andere kant van het verhaal hé. Jij bent importeur en moet hier de formaliteiten vervullen. Wanneer het over vuurwapens gaat moet de exporteur ook het één en ander aan formaliteiten vervullen, en het is dus niet gezegd dat de contractspartij in de VS zomaar met iedere pakketjesdienst wil of kan samenwerken.

Wanneer het over wapens gaat zou je eens bij Unact (als die nog bestaan, ik dacht het wel) kunnen informeren welke douane-expediteur zij aanraden. Want de groothandels zullen hun pappenheimers wel kennen.

150% meerprijs geloof ik niet. Toch niet voor een grote zending. Voor iets kleins van bv. 50 EUR kan dat vlot, want dan zijn de dossier- en transportkosten te groot in verhouding! En de invoerrechten zijn al niet hoog. Een wapeninvoervergunning is zelfs gratis, wanneer je ze zelf aanvraagt.

En gierigheid loont niet. Nooit. Je moet iemand hebben die bekwaam is. Liever wat meer betalen en geen zorgen hebben, dan ...

_________________
Si vis pacem para bellum!


08 nov 2011, 10:08
Profiel WWW
Generaal
Generaal
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 aug 2008
Berichten: 2848
Bericht Re: wel niet echt enkel wetgeving..
ik ben het met je akkoord friedrich dat gierigheid niet loont.
maar als je al 150 % van de prijs moet betalen...

ik heb ervoor naar de diensten van de post gebeld , vandaar komen de prijzen.
dit vind ik toch net te gortig.

ik ga ,zoals je voorstelt , unact eens mailen.
we zien wel wat zij voorstellen :)

_________________
nie geschote is op voorhand mis :)

Chi pecora si fa, il lupo mangia

http://www.scbeb.eu
http://www.boutersemswapenenmilitariaforum.eu


08 nov 2011, 17:49
Profiel WWW
Luitenant-Kolonel
Luitenant-Kolonel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 maart 2007
Berichten: 1322
Woonplaats: Wilrijk
Bericht Re: wel niet echt enkel wetgeving..
De post is inderdaad gortig.

Ik weet eigenlijk niet of Unact nog leeft, hopelijk krijg je antwoord ;-)

_________________
Si vis pacem para bellum!


09 nov 2011, 11:37
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
phpBB.nl Vertaling