Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024, 18:48



Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
 Imperial War Museum, Londen 
Auteur Bericht
Korporaal-Chef
Korporaal-Chef

Geregistreerd: 13 apr 2010
Berichten: 44
Bericht Imperial War Museum, Londen
Zoals elders al aangehaald, een aantal piccies van m'n bezoek aan het Imperial War Museum. Zeker een aanrader!
Veel tijd hadden we spijtig genoeg niet echt, en heb slechts een beperkt aantal van de aanwezige plakkaatjes met uitleg gefotografeerd. Ik weet dus ook niet juist welke types dit allemaal zijn, maar mogelijk weten anderen hier dat wel :-)
Er waren permanente tentoonstellingen: alle grote stukken en voertuigen, en één over covert ops, en daarnaast een tijdelijke over de holocaust waar fotograferen niet toegelaten was (en er werd streng op gecontroleerd ook, verdekke)
Een statief had ik niet bij me, dus long exposures waren geen optie, en de flits dus een must. Hier en daar heeft dat de foto's nogal verpest, niks aan te doen.
Eigenlijk zou het verre van kwaad kunnen van de foto's wat op te smukken met iets Photoshop-achtigs, maar daar heb ik nu geen tijd voor.

Afbeelding

Spijtig dat ze een gat in de zijkant hebben geslepen om dat glas in te zetten (lijkt op de foto wel een spiegel), maar zo kon je natuurlijk wel mooi de binnenkant zien.

Afbeelding

De V2, vanuit een kikkerperspectief genomen met de bedoeling te benadrukken hoe groot dat ding is, maar uiteraard komt dat niet helemaal zo goed over als ne mens zou willen :) . Een V1 hangt ook ergens in het museum.


Afbeelding

De motor.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nagemaakte Duitse insignia, die door de SOE gedragen werden tijdens infiltraties.

Afbeelding

Slechte foto van door diezelfde SOE gebruikte wapens.

Afbeelding

Een M1A1 karabijn, door Noorse verzetstrijders geschonken aan Major General Sir Colin Gubbins, nogmaals van de SOE.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Blijkbaar een serieus palmares!

Afbeelding


Laatst bijgewerkt door berre op 30 apr 2010, 09:20, in totaal 1 keer bewerkt.



29 apr 2010, 15:01
Profiel
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 jun 2007
Berichten: 1866
Woonplaats: balen
Bericht 
Mooie foto's Berre :wink:

_________________
I love suisse Bayonets en schmidt rubin guns ;-)


29 apr 2010, 19:42
Profiel
Kapitein-Commandant
Kapitein-Commandant
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 apr 2010
Berichten: 893
Bericht 
Mooi museum,mocht ik eens tijd hebben ga er ook eens naartoe. Misschien een groepsuitstapje? :)

_________________
Concordia res parvae crescunt


29 apr 2010, 20:53
Profiel
Luitenant-Kolonel
Luitenant-Kolonel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 maart 2007
Berichten: 1302
Woonplaats: Nederland
Bericht 
Zeeeer mooie foto's !!!!

Ik ben bij deze overtuigd dat dit museum als nr.1 op mijn lijstje staat.

Ik ben al in het legermuseum in Moskou geweest maar daar heb ik helaas geen foto's van gemaakt omdat ik mijn fototoestel in mijn jas had laten zitten. :cry:
Achteraf erg jammer want er was ook een hoop Nederlands spul: NL Helmen, M.95 geweren en karabijnen, NL uniformen (Prinses Irene) etc.

Ik moet zeggen dat ik met dat Nederlands toch wel verrast was. Volgens de Russen was Nederland ook een van de geallieerde landen tijdens de invasie van Normandie. Dit klopt op zich ook wel alleen hebben wij daar maar zeer beperkt aan deelgenomen (don't tell the Russians) :wink:

Ze hadden zelfs een monument met twee WW2 Duistse vlaggen met wel een stuk of duizend ijzeren kruisen (allemaal echt), :shock: :shock: :shock: :shock: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :!: :!: :!:

_________________
www.muetstege.com


30 apr 2010, 00:06
Profiel
Luitenant-Kolonel
Luitenant-Kolonel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 maart 2007
Berichten: 1322
Woonplaats: Wilrijk
Bericht 
Curieus dat die Mustang-piloot blijkbaar én Japanners én Duitsers had overwonnen. Het kwam niet vaak voor dat iemand op beide fronten ingezet werd ...

_________________
Si vis pacem para bellum!


30 apr 2010, 08:55
Profiel WWW
Korporaal-Chef
Korporaal-Chef

Geregistreerd: 13 apr 2010
Berichten: 44
Bericht 
Die bedenking had ik mij ook gemaakt, maar mogelijk heeft het toestel verschillende piloten gehad?


30 apr 2010, 09:22
Profiel
Luitenant-Kolonel
Luitenant-Kolonel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 maart 2007
Berichten: 1322
Woonplaats: Wilrijk
Bericht 
berre schreef:
Die bedenking had ik mij ook gemaakt, maar mogelijk heeft het toestel verschillende piloten gehad?


Neenee, zo'n lijstje overwinningen heeft betrekking op de piloot, niet op het toestel ... Ze begonnen immers niet van nul wanneer ze van vliegtuig vernanderden.

_________________
Si vis pacem para bellum!


30 apr 2010, 10:15
Profiel WWW
Korporaal-Chef
Korporaal-Chef

Geregistreerd: 13 apr 2010
Berichten: 44
Bericht 
Ah, wist ik niet.


30 apr 2010, 10:26
Profiel
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal

Geregistreerd: 28 feb 2009
Berichten: 1891
Bericht 
Ik ben er ook geweest met school, is heel erg mooi en heb daar heel erg veel geleerd!!!!

_________________
Cogito Ergo Sum


30 apr 2010, 14:46
Profiel
Veldmaarschalk
Veldmaarschalk
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 maart 2007
Berichten: 5421
Woonplaats: Bergschenhoek
Bericht 
Bedankt voor de pics 8)

_________________
"The tongue like a sharp knife... Kills without drawing blood.” Buddha


01 mei 2010, 01:36
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 10 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
phpBB.nl Vertaling