Na toestemming te hebben gekregen van de boswachter ben ik op 17-12-2004 met de metaal detector gaan zoeken bij voormalige posties van het 7th KOSB nabij de Ginkelse Hei.
Na wat vondsten zoals een 3inch mortier granaat, een handle voor een luchtflesje van een zwemvest en de nodige schreven, had ik in de middag een signaal aan de bosrand, in de zandgrond op nog geen 15cm diepte trok ik een rond iets naar boven, wat in goede conditie was, ik herkende de spike bajonet schede,maar niet direct de Sten bajonet (Sten Machine Carbine Bayonet MkI) in eerste instantie dacht ik aan een stukje knutsel werk van een over ijverige para, maar na een telefoongesprekje en een bezoek aan mijn vriend die behoudsmedewerker is in het ABM, bleek dat het of een heel "zeldzaam"stuk ging, waarvan toe niet bekend was dat deze tijdens de slag gebruikt zijn
Met een beetje kloppen en wat kruipolie kwam de bajonet netjes uit de schede die allebei in zeer goede conditie waren, waarschijnlijk omdat het alleen zandgrond was waarin hij lag, en het water er door de jaren heen mooi langs kon lopen.
Al met al een van mijn mooiste vondsten: