Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024, 16:44



Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 Koloniale S98 aA & aAS 
Auteur Bericht
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 apr 2007
Berichten: 1695
Woonplaats: Kalmthout
Bericht 
Zeer mooie afbeeldingen Kristof. In antwoord op je vorige vraag, nee spijtig genoeg zijn deze niet van mij. Ik ben wel naar zulk materiaal op zoek, maar best hard to get.


02 nov 2009, 13:56
Profiel
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 apr 2007
Berichten: 1695
Woonplaats: Kalmthout
Bericht 
Nog een stukje geschiedenis dat ik gevonden heb ik het Maritiem museum in Malta.

Afbeelding

Een zijden vlag gemaakt in China in de tijd van de beztting waar de Kaiserliche adler omringd is door Kaiserliche Kriegsflagge en Staatsvlaggen. Hoogstwaarschijnlijk een geschenk van de Japanse marine aan een van de Duitse oorlogsbodems


02 nov 2009, 17:38
Profiel
Luitenant-Kolonel
Luitenant-Kolonel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 maart 2007
Berichten: 1322
Woonplaats: Wilrijk
Bericht 
De geschiedenis van de bokseropstand is eigenlijk knap. Lang voor NATO of VN hebben alle belangrijke naties zich relatief kort voor de Grote Oorlog al kunnen vinden om samen een multinationale strijdmacht naar een ander continent te sturen. Dat zelfs onder eenheid van commando, want het geheel werd door de Britse Admiraal bevolen. Eigenlijk enorm modern. Jammer dat zovelen toen nog dachten dat een land nog iets te winnen had bij een Europese oorlog.

Deze samenwerking van nog belangrijker voor de mensen in het diplomatiek kwartier in Beijin, want die konden maar rekenen op een handvol mariniers dat net voor de escalatie van die opstand nog ter versterking naar de ambassades gezonden werd. Pas toen de Duitse ambassadeur vermoord werd (en dan nog wel door Chinese regeringssoldaten), was het duidelijk dat er dodelijke ernst was.

Ik heb zo'n hoed van de koloniale troepen in bestelling in Keulen. Ik had er al eentje, maar die is in Zuid-Afrika per ongeluk aan z'n einde gekomen.

Afbeelding

Op de nieuwe komt een rode hoedband i.p.v. het lichtblauw van Südwest.

Trouwens, de Engelsen maken er al altijd een sport van anderen te verwijten te streng op te treden in koloniale aangelegenheden. Zelfs België hebben ze daar grondig mee gepest. Intussen deden zij hun hun zin met Transvaal.

_________________
Si vis pacem para bellum!


24 dec 2009, 13:57
Profiel WWW
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 apr 2007
Berichten: 1695
Woonplaats: Kalmthout
Bericht 
Nog een mooi stukje ostasiatische geschiedenis, best prijzig wel!
http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dl ... K:MEWAX:IT

Is die kokarde niet veel de klein trouwens Fridrich?

_________________
Scientia Vincere Tenebras


27 okt 2010, 09:43
Profiel
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 apr 2007
Berichten: 1695
Woonplaats: Kalmthout
Bericht 
Spijtig genoeg geen bajonetten, maar aangezien je dit toch niet elke dag ziet aan deze prijs heb ik het toch maar meegenomen: Duitse soldaten in China. De achterkant is nogal beschadigd door ooit in een boek geplakt te zijn, maar een deel van de poststempel is nog leesbaar, namelijk het eerder vermelde Kaitschou, vanwaar het dus verzonden is ergens tussen de 100-110 jaar geleden. Ik toon maar een deel, waar de soldaten (officieren) het best zichtbaar zijn. Interessantst is dat enkele een tropenhelm dragen.

Afbeelding

_________________
Scientia Vincere Tenebras


11 nov 2010, 18:37
Profiel
Luitenant-Kolonel
Luitenant-Kolonel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 maart 2007
Berichten: 1322
Woonplaats: Wilrijk
Bericht 
virjinz schreef:
de 7de van links lijkt me een Mannlicher model 1888 geweer te dragen... mogelijk oostenrijkse marine?


Reken maar!

_________________
Si vis pacem para bellum!


24 nov 2010, 10:18
Profiel WWW
Luitenant-Kolonel
Luitenant-Kolonel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 maart 2007
Berichten: 1322
Woonplaats: Wilrijk
Bericht 
Sam schreef:
Is die kokarde niet veel de klein trouwens Fridrich?
Inderdaad, maar zo'n grote is nogal opzichtig, en ik draag die hoed veel :wink:

_________________
Si vis pacem para bellum!


24 nov 2010, 10:19
Profiel WWW
Luitenant-Kolonel
Luitenant-Kolonel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 maart 2007
Berichten: 1322
Woonplaats: Wilrijk
Bericht 
Sam schreef:
Ik toon maar een deel, waar de soldaten (officieren) het best zichtbaar zijn. Interessantst is dat enkele een tropenhelm dragen.


Officieren zou me verbazen, want ze dragen manschapslaarzen en -broeken, en de schouderstukken lijken die van een Seebattalion te zijn, ook weer in manschapsgraden. Ze dragen ook maar één kokarde op hun pet, hetgeen duidt op marine.

_________________
Si vis pacem para bellum!


24 nov 2010, 10:24
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
phpBB.nl Vertaling