Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024, 09:19



Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
 Geen bajonet maar toch. 
Auteur Bericht
1ste Soldaat
1ste Soldaat

Geregistreerd: 21 maart 2009
Berichten: 19
Bericht Geen bajonet maar toch.
Toen ik 6 was zijn we verhuisd. In ons nieuwe huis lag op zolder een nieuwe machete + schede van het Engelse leger. Ik heb ze (verbazend genoeg) gekregen van mijn vader.
In die tijd gingen we veel naar de Ardennen op vakantie, op een stukje grond van mijn grootouders. En tijdens die vakanties mocht ik de machete aan mijn riem gespen en er hout mee kappen. (Toen was ik al wel 12 jaar denk ik). En dan, op het einde van zo'n vakantietje, alles inpakken, vind ik mijn machete toch niet meer zeker! Ik heb toen overal gezocht. Alle plekken die ik in het bos heb verkend heb ik een 2de keer afgewandeld, maar we moesten vertrekken.
Toen we een jaar later terugkwamen ben ik terug beginnen zoeken maar niks...

Zo'n goei 20 jaar later ga ik met mijn vriendin naar dat stukje grond dat trouwens nog altijd van de familie is. Overal was de grond omgewoeld door everzwijnen.
Zo'n 2 meter van de caravan, vlak onder het gras steekt toch wel mijn machete, met schede en al. Helemaal veroest, het houten handvat in stukken, de leren schede helemaal aangetast door vocht, schimmel,... maar ik had ze terug!
Binnenkort zal ik een foto posten. Ze is van nieuwe toestand veranderd in een Ardense bodemvondst!


21 maart 2009, 20:51
Profiel
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 jun 2007
Berichten: 1866
Woonplaats: balen
Bericht 
Mooi verhaal :wink: spijtig dat je ze pas 20 later terug gevonden hebt :?

_________________
I love suisse Bayonets en schmidt rubin guns ;-)


22 maart 2009, 12:06
Profiel
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 maart 2007
Berichten: 3555
Bericht 
da's fijn om terug te vinden. De toestand is wel wat minder maar dat weegt denk ik niet op tegen het plezier van de ontdekking :-)


22 maart 2009, 14:55
Profiel WWW
Veldmaarschalk
Veldmaarschalk
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 maart 2007
Berichten: 5421
Woonplaats: Bergschenhoek
Bericht 
Misschien is de roest nu toch een extra toevoeging van waarde.

_________________
"The tongue like a sharp knife... Kills without drawing blood.” Buddha


22 maart 2009, 15:59
Profiel
Luitenant-Kolonel
Luitenant-Kolonel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 maart 2007
Berichten: 1322
Woonplaats: Wilrijk
Bericht 
Zo ken ik nog een verhaal!

Een Oostenrijkse jager liet eens zijn gloednieuwe Steyr-jachtkarabijn met een Kahles richkijker boven in de bergen tegen een rots staan terwijl hij even verderop een gems ging ontweiden (kweethet, laat NOOIT je wapen achter!). En inderdaad, hoe hij ook zocht, hij vond zijn karabijn nooit meer terug, wat bijzonder frustrerend geweest moet zijn!

Een tijdje geleden, zo'n dertig jaar later, vond een wandelaar een lelijk verroeste schietstok met een gebarsten kolf. Het ding was gewoon dertig jaar braaf tegen de rots blijven staan! De karabijn was natuurlijk helemaal toegeroest, maar na een klein beetje poetsen bleek de optiek nog perfect in orde! Toen de firma Kahles dit vernam hebben ze wat er van het wapen overbleef gekocht, en zeulen het nu mee naar alle mogelijk beurzen om uit te stallen als bewijs van hun kwaliteit.

Twee jaar geleden heb ik het geweer gezien op de jachtbeurs in Dortmund ...

_________________
Si vis pacem para bellum!


24 dec 2009, 13:33
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 5 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
phpBB.nl Vertaling