Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 apr 2024, 23:58



Antwoord op onderwerp  [ 137 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Volgende
 Hoe je verzameling uit te stallen 
Auteur Bericht
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 apr 2007
Berichten: 1695
Woonplaats: Kalmthout
Bericht 
Bwa dat zijn echt zeveraars, ik kreeg overlaatst ook de opmerking dat die KS98 vanwege zijn pommel in de vorm van een adelaar er wel erg nazistisch uitzag. Ik heb zeker 5 minuten tegen die persoon bezig geweest dat het een bajonet van voor 1918 was en dat toen die ideologie nog niet bestond. Het was mijn broer dus ik kon hem niet echt kwalijk nemen dat hij er niets van kent. Je moet niet perse laten vallen dat het gaat om Duitse bajonetten natuurlijk, als je weet dat ze er toch op zouden reageren. Ik zeg het meestal wel, maar dan in combinatie met eerste wereldoorlog, dan kunnen ze er nog wel mee leven. Tenslotte heb ik niet echt veel WO2 meer.

_________________
Scientia Vincere Tenebras


17 nov 2007, 15:08
Profiel
Veldmaarschalk
Veldmaarschalk
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 maart 2007
Berichten: 5421
Woonplaats: Bergschenhoek
Bericht 
J the R schreef:
Op mijn werk krijg ik idd. nu al commentaar op het feit dat ik Duitse spullen wil gaan verzamelen. Kwestie van niet over beginnen als er niets gevraagd wordt denk ik.


Ik krijg meestal te horen dat die japanners ook geen lieverdjes waren. LB of de Nederlanders zelf van die lieverdjes waren in die regio's :?

_________________
"The tongue like a sharp knife... Kills without drawing blood.” Buddha


17 nov 2007, 18:41
Profiel
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 maart 2007
Berichten: 3555
Bericht 
heeft er al iemand met magnetische latjes gewerkt om z'n bajo's tegen de muur te hangen?
misschien dat het zowel horizontaal als vertikaal werkt...
door de polystyreen coating zou er geen risico op krassen mogen zijn.

en het is helemaal niet duur eigenlijk. Het volgende is verkrijgbaar bij Ikea aan €4.99 voor een latje van 53cm. Door de vorm zijn ze volgens mij ook mooi naast mekaar op te hangen.
http://www.ikea.com/be/fr/catalog/products/60022787


15 jan 2008, 16:32
Profiel WWW
Luitenant-Kolonel
Luitenant-Kolonel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 maart 2007
Berichten: 1302
Woonplaats: Nederland
Bericht 
Da's best een aardig idee!
Maar kan het ook schedes houden? en de lederen schedes moet je dan wel op de bajonet plaatsen.

_________________
www.muetstege.com


15 jan 2008, 16:56
Profiel
Luitenant-Kolonel
Luitenant-Kolonel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 maart 2007
Berichten: 1322
Woonplaats: Wilrijk
Bericht 
J the R schreef:
Op mijn werk krijg ik idd. nu al commentaar op het feit dat ik Duitse spullen wil gaan verzamelen. Kwestie van niet over beginnen als er niets gevraagd wordt denk ik.
Moet je eens met een Duitse naam geboren worden. Ofwel krijg je een complex ofwel veeg je er je botten aan. Bij mij is dat Knobelbechervegen geworden :)

Afbeelding

... maar krijg wel al eens de commentaar erg laat uit krijgsgevangenschap teruggekomen te zijn ...

_________________
Si vis pacem para bellum!


15 jan 2008, 16:57
Profiel WWW
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 maart 2007
Berichten: 3555
Bericht 
een metalen schede zal wel houden maar ik weet niet of het beslag van bvb. een lederen Duitse S98/05 schede voldoende "pakt".
ergens in Rüdiger heb ik gelezen dat bajonetten gedeeltelijk uit de schede bewaard dienden te worden. misschien is het dus een oplossing om de schede op de bajo te plaatsen tot net onder de magneet. Door de klemveer houdt het geheel dan wel.


15 jan 2008, 17:29
Profiel WWW
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 apr 2007
Berichten: 1695
Woonplaats: Kalmthout
Bericht 
het is inderdaad geen slecht idee, maar ik weet niet in welke mate dit realiseerbaar is, de kracht van de magneet is allezins van groot belang. Als je ze verticaal zou willen hangen kan het wel werken, maar horziontaal lijkt me al moeilijker doordat je rekening moet gaan houden met je zwaartepunt.

Volgens mij zou een horizontale strip wel lukken met de bajonetten dan met de punt naar beneden, allemaal naast elkaar, maar dan zit je met het probleem dat je handvest veel "dikker" is dan het lemmet dus als je de strip tegen de muur hebt en je wil op het lemmet "plakken" zit je lemmet veel te ver van de strip. Wat wel zou lukken is dat je zorgt dat de strip 1 cm van de muur weg is en dan je dan op de ricasso pakt en de handgreep dus wat van de muur zit. Op voorwaarde natuurlijk dat de magneet behoorlijk sterk is aangezien je maar een klein contact oppervlak hebt.

Voorlopig hou ik het toch bij mijn haakjes, ook iets goedkoper denk ik.

_________________
Scientia Vincere Tenebras


15 jan 2008, 18:05
Profiel
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 maart 2007
Berichten: 3555
Bericht 
de hoogte van de magneet is 4cm dus dat is al aardig wat als contactvlak. Als ik de tijd heb spring ik deze of volgende week even bij ikea binnen.


15 jan 2008, 18:44
Profiel WWW
Luitenant-Kolonel
Luitenant-Kolonel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 maart 2007
Berichten: 1302
Woonplaats: Nederland
Bericht 
Ik ben benieuwd Kristof...laat dan ook gelijk even wat fotootjes zien van het resultaat.

_________________
www.muetstege.com


15 jan 2008, 19:20
Profiel
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 maart 2007
Berichten: 3555
Bericht 
het is dan wel maar op een stuk karton maar deze foto's geven een idee hoe het uitziet.
ik ga er zo een paar halen omdat het resultaat me wel aanspreekt.
wel enkele opmerkingen :
wanneer de schede erop zit moet de haak naar voren.
sommige grendelknoppen steken nogal uit dus moeten ze ofwel weg van de muur, ofwel moet de lat enkele mm van de muur afgeplaatst worden.
volledig lederen schedes houden natuurlijk niet :lol:


Afbeelding

Afbeelding


27 jan 2008, 19:23
Profiel WWW
Luitenant-Kolonel
Luitenant-Kolonel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 maart 2007
Berichten: 1302
Woonplaats: Nederland
Bericht 
Dat ziet er best strak uit! Ook een goede oplossing met die schedes.
Goeie tip Kristof :D :idea:

_________________
www.muetstege.com


27 jan 2008, 19:32
Profiel
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 apr 2007
Berichten: 1695
Woonplaats: Kalmthout
Bericht 
zeer mooi resultaat, zo had ik het me ook ongeveer voorgesteld. Het opent zeker perspectieven.

_________________
Scientia Vincere Tenebras


27 jan 2008, 19:52
Profiel
1e Sergeant-chef
1e Sergeant-chef

Geregistreerd: 31 dec 2007
Berichten: 172
Woonplaats: Geetbets
Bericht 
Heel knap kristof !! Echt waar. Maar een vraagje, is de trekkracht ven de magneet sterk genoeg ? Zodanig indien je er even tegen komt dat ze er allemaal niet af donderen !!! Voor de rest een pracht en goedkoop !!! Idee !!

_________________
Ronny


27 jan 2008, 20:25
Profiel
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 maart 2007
Berichten: 3555
Bericht 
omdat ik het op een stuk karton gemonteerd had, was het mogelijk een earthquake test te doen en die heeft het doorstaan :-)


27 jan 2008, 20:28
Profiel WWW
Veldmaarschalk
Veldmaarschalk
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 maart 2007
Berichten: 5421
Woonplaats: Bergschenhoek
Bericht 
Nu maar hopen dat je schedes strak genoeg zitten :lol:

_________________
"The tongue like a sharp knife... Kills without drawing blood.” Buddha


27 jan 2008, 21:05
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 137 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
phpBB.nl Vertaling