Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024, 21:15



Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
 Reproductie Camillus M4 
Auteur Bericht
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal

Geregistreerd: 14 apr 2007
Berichten: 1673
Bericht Reproductie Camillus M4
Ik volg met interesse die US M4 bajonet op Marktplaats.nl van 22/4.

Volgens mij is het deze:

http://www.armynavysales.com/Merchant2/ ... y_Code=BAY

Als er maar genoeg denken dat het een originele M6 schede is, loopt ie nog wel verder op.


25 apr 2007, 14:44
Profiel
Veldmaarschalk
Veldmaarschalk
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 maart 2007
Berichten: 5421
Woonplaats: Bergschenhoek
Bericht 
Heb je ook een linkje van marktplaats?

_________________
"The tongue like a sharp knife... Kills without drawing blood.” Buddha


25 apr 2007, 14:51
Profiel
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal

Geregistreerd: 14 apr 2007
Berichten: 1673
Bericht 
http://verzamelen.marktplaats.nl/milita ... jonet.html


25 apr 2007, 22:50
Profiel
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 maart 2007
Berichten: 3555
Bericht 
jammer genoeg is alles wat voor een verzamelaar interessant en waardevol ook even interessant voor namaak... zijn er bepaalde punten waarin de M4-kopien in het algemeen afwijken van de originelen?


26 apr 2007, 07:40
Profiel WWW
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal

Geregistreerd: 14 apr 2007
Berichten: 1673
Bericht 
De reproductie van Camillus uit de 90-er jaren is gemerkt met een X, achter op de pommel. En zit in een leren M6 stijl schede, wat feitelijk ook niet klopt. Wat mij bij deze schede meteen opviel was het ontbreken van de nieten aan de schede-opening. Maar ook als die nieten er wel zijn, hoeft het nog geen orinele M6 te zijn; er zijn daarvan vele reproducties. Een goeie M6 doet zo 400 dollar, of meer. Je kunt daar dus dure vergissingen maken.

Ook zijn er nogal wat M4 bajonetten met leren handvat in omloop waar aan gerotzooid is. Een belangrijke indicator is de manier waarop de achterkant van de "tang" is geklonken aan de pommel. Daar moet een zg "star peening" (stervormig opgestuikt) te zien zijn. Als het lederen handvat ooit vervangen is, is die weggeslepen en dat is te zien. Van de zeldzaamste versie, de Aerial met ACC stempeling, heb ik gehoord dat er ook fakes bestaan, maar die fakes ben ik zelf nog niet tegengekomen.

De beste info over de M4 vind je in de Bayonet Points van Gary Cunningham op USMilitaryKnives.

Overigens is het meestal niet zo dat je aan de hand van een simpel lijstje het kaf van het koren kunt scheiden.


26 apr 2007, 08:09
Profiel
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 maart 2007
Berichten: 3555
Bericht 
van die schedes liggen er hopen op militaria-beurzen, in Ciney zullen ze weer massaal verkrijgbaar zijn. Natuurlijk wel aan prijzen van >€350 omdat ze allemaal uiteraard origineel zijn :-)


26 apr 2007, 12:31
Profiel WWW
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal

Geregistreerd: 14 apr 2007
Berichten: 1673
Bericht 
Mooi vanaf blijven, tenzij je je heel grondig in het onderwerp verdiept hebt. De M6 schede was bedoeld voor het M3 gevechtsmes. Omdat ie niet voldeed kwam de plastic M8 schede.

De M4 hoort trouwens in de WO2 kunststofschede van Beckwith Manufacturing Co (BMCO) met M8 of M8A1 stempeling. De mijne is een overgangsmodel: M8A1 configuratie (uitvoering met wat langere hanger met M1910 belthook, die bij mij ontbreekt) met nog de M8 stempeling.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding


26 apr 2007, 13:28
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 7 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 67 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
phpBB.nl Vertaling