Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 23 mei 2024, 05:47



Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
 S88/98 Schede 
Auteur Bericht
Luitenant-Kolonel
Luitenant-Kolonel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 maart 2007
Berichten: 1302
Woonplaats: Nederland
Bericht S88/98 Schede
Na aanleiding van berichtenwisseling tussen Sam en mijzelf alhier: http://forum.bajonet.be/viewtopic.php?t=439&start=45 en natuurlijk de wens van Kristof heb ik even een apparte Topic aangemaakt waarin dit type schede beter tot z'n recht komt.

Ik heb tijdens de beurs in Wavre een S98/05 n.A. die in een 'vreemde' schede zat gekocht.

Hier zijn de foto's ervan:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


@Kristof: kun je de rest van de postings van Sam en mij die onder 'evenementen' m.b.t. dit onderwerp zijn geplaatst onder dit bericht zetten...thnx!

_________________
www.muetstege.com


Laatst bijgewerkt door Meut op 05 feb 2008, 19:30, in totaal 1 keer bewerkt.



04 feb 2008, 22:46
Profiel
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 apr 2007
Berichten: 1695
Woonplaats: Kalmthout
Bericht 
Zoals ik dus al zei is deze ersatz schede gemaakt voor de EB41- EB44, de modellen die sterk op de S98/05 lijken. Deze schede is inderdaad een zinken (gegalvaniseerd). Ze is gemaakt naar het voorbeeld van de S98/05 aA lederen schedes, kijk maar naar de naad en de sierlijnen. Ikzelf heb er zo 2 en er zit nogal wat verschil in de ball-tip heb ik al gemerkt, foto's zullen volgen.


04 feb 2008, 23:22
Profiel
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 maart 2007
Berichten: 3555
Bericht 
@Meut, ofwel weet ik gewoon niet hoe, ofwel is het onmogelijk om een post uit de ene topic in een andere te plaatsen. geen probleem op iets af te splitsen naar een nieuwe maar overbrengen naar een bestaande lukt me niet.

Zelf heb ik ook 2 zulke schedes. Eentje in mooi Feldgrau en een zwarte. Deze schedes zijn zo ontworpen zodat ze zoveel mogelijk met de lederen S98/05 a.A. schede overeenkomen.

voor de fijnproevers, RĂ¼diger schrijft over een extreem extreem zeldzame aluminium schede voor de S98/05. Die is qua vorm identiek aan de stalen en enkel door het gewicht te onderscheiden. Toen ik een vriend van RĂ¼diger vroeg of het zich loont ernaar op zoek te gaan, raadde hij me aan me de moeite te besparen :-)


05 feb 2008, 09:29
Profiel WWW
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 apr 2007
Berichten: 1695
Woonplaats: Kalmthout
Bericht 
Hier zijn de (nietzoaltebeste) foto's. Origineel waren ze zwart of feltgrau geverft. Onder de EB43 en de vermoedelijke EB44 zie je een EB45 met een vergelijkbare ersatz schede. Ik zeg vermoedelijke EB44 aangezien de afwijkingen tussen de 2 die ik heb zo groot zijn, ik zal het pas kunnen zeggen als ik echt ene duidelijk EB44 in de collectie heb. Ik zal even illustreren hoe grof deze zijn afgewerkt en hoeveel verschil er in zit. De onderste begint de rechter bloedgleuf begint op 3 cm van de ricasso en is 22 cm lang, aan de andere kant begint ze op 4 cm en is ze maar 21 cm lang. De EB45 blijft ook een heel leuk stuk.

Let ook even op de ball-tips. Op de foto zie je het niet zo goed, maar er zit een enorm verschil in het formaat. Overlaatst zag ik ook een schede die verkeerd gemonteerd was, met de siernaad dus naar voren, ipv de sierlijnen, was wel komisch.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


06 feb 2008, 10:20
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 4 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
phpBB.nl Vertaling