Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 apr 2024, 00:35



Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
 Bajonet info gevraagd 
Auteur Bericht
Soldaat
Soldaat

Geregistreerd: 26 aug 2015
Berichten: 2
Bericht Bajonet info gevraagd
Ik heb een bajonet van mijn schoonzus gekregen. Die had zij van haar overleden vader gekregen. Aangezien ik sportschutter ben, heeft zij deze bajonet aan mij gegeven. Aangezien ik nieuwsgierig ben voor welk wapen dit gemaakt is, de vraag of iemand mij meer informatie over dit bajonet kan verschaffen.

Volgens mij is de schede geschilderd en niet meer in originele staat. Wel zie ik nog nummers op het bajonet staan. Bijgaand enkele foto's. Op het bajonet staan de cijfers 4942 en (volgens mij) 4466
Op de schede staat het nummer 2226 en de letters 44fnj

Wie kan mij informatie verschaffen over dit bajonet? Alvast bedankt voor de moeite.

Gr Frans

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


05 sep 2015, 09:56
Profiel
Korporaal-Chef
Korporaal-Chef

Geregistreerd: 10 apr 2015
Berichten: 44
Bericht Re: Bajonet info gevraagd
hallo Frans
Het gaat hier om een Duitse Seitengewehr 84/98III, Deze bajonet werd tijdens wo2 gebruikt om de k98.
Is de 4 van 4942 geen 1? want dat zou hij uit 1942 komen, de schede komt uit 1944 en is geproduceerd door Coppel Gmbh.


05 sep 2015, 10:18
Profiel
Soldaat
Soldaat

Geregistreerd: 26 aug 2015
Berichten: 2
Bericht Re: Bajonet info gevraagd
Hallo GBL,

Bedankt voor de snelle reactie. Mijn vader dacht al dat het van een Duits geweer zou kunnen zijn. Als je op foto 3 kijkt, dan staat er volgens mij toch 4942. Is dit dan een ander jaar? Zijn die nummers registratienummers per geweer of gewoon per bajonet? Ik kan mij voorstellen, dat een bajonet en het geweer bij elkaar horen en dezelfde nummers hebben.


05 sep 2015, 13:39
Profiel
Luitenant
Luitenant
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 jan 2011
Berichten: 622
Woonplaats: Gentbrugge
Bericht Re: Bajonet info gevraagd
toon eens de andere zijde van het lemet(keerzijde van 4942)


05 sep 2015, 19:24
Profiel
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal

Geregistreerd: 14 apr 2007
Berichten: 1673
Bericht Re: Bajonet info gevraagd
GBL schreef:
hallo Frans
Het gaat hier om een Duitse Seitengewehr 84/98III, Deze bajonet werd tijdens wo2 gebruikt om de k98.
Is de 4 van 4942 geen 1? want dat zou hij uit 1942 komen, de schede komt uit 1944 en is geproduceerd door Coppel Gmbh.


Het jaar van productie, althans de laatste twee cijfers daarvan, staat bij dit type op de rug van het lemmet.


05 sep 2015, 21:46
Profiel
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal

Geregistreerd: 14 apr 2007
Berichten: 1673
Bericht Re: Bajonet info gevraagd
frans.bremmers schreef:
Hallo GBL,

Bedankt voor de snelle reactie. Mijn vader dacht al dat het van een Duits geweer zou kunnen zijn. Als je op foto 3 kijkt, dan staat er volgens mij toch 4942. Is dit dan een ander jaar? Zijn die nummers registratienummers per geweer of gewoon per bajonet? Ik kan mij voorstellen, dat een bajonet en het geweer bij elkaar horen en dezelfde nummers hebben.


De nummering bij dit type is per bajonet en komt niet overeen met het nummer op het geweer. Dat waren verschillende fabrikanten.


05 sep 2015, 21:48
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 6 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 66 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
phpBB.nl Vertaling