Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024, 11:54



Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 Zwarte S98 n.A.Sage 
Auteur Bericht
Luitenant-Kolonel
Luitenant-Kolonel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 maart 2007
Berichten: 1302
Woonplaats: Nederland
Bericht Zwarte S98 n.A.Sage
Weet iemand wat meer over deze bajonet?

Het gaat om een S98 n.A.Sage die zwart ("geblauwd") is en zonder nummers en ook geen kroontje etc. (ook geen Peruviaans schild op de avhterzijde van de pommel!)
Het enige wat er wel op staat is de maker: P.D. Luneschloss, Solingen.

Ook de metalen delen van de schede zijn zwart geblauwd.

Kan het om een niet uitgegeven/verkochte export model gaan of is het een commerciele variant?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_________________
www.muetstege.com


09 jul 2007, 12:48
Profiel
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 jun 2007
Berichten: 1866
Woonplaats: balen
Bericht 
Mooi bajonet kom je niet veel tegen. :shock:


09 jul 2007, 15:43
Profiel
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 apr 2007
Berichten: 1695
Woonplaats: Kalmthout
Bericht 
Ik hoop ten zeerste dat je deze niet gekocht hebt, deze zijn reproducties! De echte zijn inderdaad moeilijk te vinden.

Op ebay zie je ze regelmatig, er is een verkoper die ze verkoopt alsof ze echt zijn maar ze zijn dus fake.

Enkele dingen waaraan je ze kan herkennen: De fabrikant is altijd P.D. Lüneschloss bij deze reproducties, tot dus ver klopt alles wel aangezien dit een Duitse fabrikant is die dit model wel degelijk maakte. Wat al aangeeft dat er iets niet klopt is dat er geen inspectiestempels op staan.
Verder zijn alle metalen onderdelen zijn geblauwd wat niet gedaan werd bij Duitse bajonetten voor 1920. Aan de handgrepen kan je ook zeer goed zien dat er iets niet klopt. De handgrepen moeten altijd zeer goed passen, hier zie je duidelijk spleten. Geen Duits vakmanschap.

Dit is de distributeur:
http://www.ima-usa.com/product_info.php ... ts_id/1034

Nog een opmerking Meut. Bij Duitse modellen staat er nooit een wapenschild op de pommel, jij hebt het over de Peruviaanse modellen, die zijn gemaakt door Duitsland en te kerkennen aan een sernienummer op de parreerstang (en draaghaak van de schede) + het wapenschild van Peru op de pommel. Dit contract bestaat echt alleen uit S98 nA modellen, geen met zaagblad. De Peruviaanse zijn ook niet geblauwd.

_________________
Scientia Vincere Tenebras


09 jul 2007, 17:36
Profiel
Luitenant-Kolonel
Luitenant-Kolonel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 maart 2007
Berichten: 1302
Woonplaats: Nederland
Bericht 
Damn! Dat is sclecht nieuws...#@$%! :evil:

Iemand nog interesse in een echte reproductie bajonet? :wink:

_________________
www.muetstege.com


09 jul 2007, 19:23
Profiel
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 maart 2007
Berichten: 3555
Bericht 
ik heb er eens over gedacht om zo'n IMA te kopen om tijdelijk de leemte in m'n verzameling op te vullen. uiteindelijk dan toch niet gedaan maar ik vind het nog steeds behoorlijk geslaagde reproducties die, op hun site, als reproductie aangeboden worden.
Het is natuurlijk verwerpelijk als iemand ze bij hen koopt en ze daarna als origineel gaat aanbieden!

@Meut : komen ze van een ebay-aanbieder die we vanaf vandaag allemaal links gaan laten liggen?


09 jul 2007, 20:43
Profiel WWW
Veldmaarschalk
Veldmaarschalk
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 maart 2007
Berichten: 5421
Woonplaats: Bergschenhoek
Bericht 
Weet niet hoeveel je betaald heb maar ik had graag zo'n schede gekocht daar originele losse schedes vaak niet te vinden zijn of in hele slechte staat. Zo'n repro had een goede geweest .
Helaas heb ik de bajo een tijdje geleden verkocht ivm ontbreken van de schede :(

_________________
"The tongue like a sharp knife... Kills without drawing blood.” Buddha


09 jul 2007, 21:38
Profiel
Luitenant-Kolonel
Luitenant-Kolonel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 maart 2007
Berichten: 1302
Woonplaats: Nederland
Bericht 
Ik heb hem inderdaad van eBay, maar ik kan het de verkoper niet echt kwalijk nemen, aangezien ik het zelf had moeten en kunnen onderkennen. Het verbaasde me nogal dat ik met mijn (lage) bod het uiteindelijk toch "gewonnen" had.

Ik heb hem momenteel op marktpaats staan. Ik heb wel in de advertentie gezet dat ik niet zeker ben of ie wel authentiek is (heb ik mezelf toch ingedekt met deze waarschuwing :wink: ).
Desondanks is er praktisch gelijk 75 euro op geboden. Ik kijk het hooguit een paar dagen aan en dan verkoop ik hem aan de hoogste bieder (ongeacht de prijs).
Ik wil geen namaak zooi in mijn collectie hebben!

De eBay verkoper was: militarybargains UK (schrijfwijze kan ook anders zijn, hij verkoopt veel bajonetten).

@Kilian: Ik heb laatst nog een (echte) S98 schede op ebay gekocht. Ik had ook een S98 zonder schede en ik zag toevallig een advertentie van een S98 schede met regiments markeringen staan.

_________________
www.muetstege.com


Laatst bijgewerkt door Meut op 09 jul 2007, 23:32, in totaal 2 keer bewerkt.



09 jul 2007, 22:36
Profiel
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 apr 2007
Berichten: 1695
Woonplaats: Kalmthout
Bericht 
Je bent echt veel beter af met de originele bajonet, deze reproductie is niet eens zo goed. Er zitten veel te veel fouten in.

Voor de schede alleen zou ik het al helemaal niet doen. Je kan nog genoeg lederen schedes vinden voor S98's. Als je echt op zoek bent naar een schede voor een model met Säge moet ik je wel gelijk geven, ze moeten een vierkante opening hebben ipv een ronde, ik weet niet of de makers hiermee rekening hebben gehouden.

Als ik me niet vergis is het "militarbargains" die deze bajonetten verkoopt. Ben niet 100% zeker, ik zal het morgen eens nakijken.

_________________
Scientia Vincere Tenebras


09 jul 2007, 22:37
Profiel
1e Sergeant-Majoor
1e Sergeant-Majoor

Geregistreerd: 07 mei 2007
Berichten: 204
Bericht 
Ik vind het spijtig dat men je bedrogen heeft, maar ik moet zeggen dat ik het heel moeilijk
heb met de manier waarop je hem op marktplaats aanbied. Jezelf “indekken” is niet hetzelfde
als eerlijk zijn.

Als hier binnenkort een beginnende (naieve) verzamelaar zich aansluit bij dit forum en
trots zijn S98 toont die hij op marktplaats heeft gekocht ... dan wens ik niet langer deel
uit te maken van dit forum.


10 jul 2007, 10:09
Profiel
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 maart 2007
Berichten: 3555
Bericht 
Citaat:
S98 n.A.Sage (zaag) bajonet gemerkt met P.D. Lunesloss, Solingen.
Er zitten verder geen enkele andere merkjes of cijfers op. (ook niet op de schede)
Ik ben niet geheel zeker van de authenticiteit (replika?) van deze bajonet.


het is natuurlijk moeilijk om hierover een oordeel te vellen. Aan de ene kant kan je er in het groot "replica replica replica" bijzetten, van de andere kant zijn er in de tekst behoorlijk wat aanwijzingen dat het over een copie gaat.

de verkoper vind je trouwens onder http://myworld.ebay.co.uk/military-bargains-uk


10 jul 2007, 10:38
Profiel WWW
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 apr 2007
Berichten: 1695
Woonplaats: Kalmthout
Bericht 
Mijn geheugen liet me dus niet in de steek toen ik militarybargains zei (zonder typfout dan), deze persoon verkoopt wel vaker dingen waarvan de originaliteit twijfelachtig is. Soms staan er echter goede dingen op maar ik weiger zaken te doen met deze verkoper.

Ik ben het wel grotendeels eens met Zen45. Daar de replicas zelf maar 99$ kosten heb je niet overdreven veel ervoor betaald, het kon natuurlijk erger, dat is gelukkig iet gebeurt. Je moet gewoon iemand zoeken die dit replica wil kopen, jij beid hem dan goedkoper aan dan IMA.

_________________
Scientia Vincere Tenebras


10 jul 2007, 11:28
Profiel
Luitenant-Kolonel
Luitenant-Kolonel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 maart 2007
Berichten: 1302
Woonplaats: Nederland
Bericht 
Ik heb hem inmiddels van marktplaats afgehaald want met tussenkomst van paypal heeft de verkoper aangeboden mij het geld terug te geven :lol:

Ik ben blij dat ik het betaald heb met paypal want zij bieden toch een redelijke kopersgarantie.

_________________
www.muetstege.com


10 jul 2007, 13:00
Profiel
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 maart 2007
Berichten: 3555
Bericht 
eind goed, al goed dus!


10 jul 2007, 13:16
Profiel WWW
Veldmaarschalk
Veldmaarschalk
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 maart 2007
Berichten: 5421
Woonplaats: Bergschenhoek
Bericht 
Dan heb je in jouw geval geluk gehad en hij minder daar je geen wapens mag betalen met paypal !
Voor hem einde verhaal dan ben ik bang.

_________________
"The tongue like a sharp knife... Kills without drawing blood.” Buddha


10 jul 2007, 21:06
Profiel
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal

Geregistreerd: 14 apr 2007
Berichten: 1673
Bericht 
jdeleur schreef:
...daar je geen wapens mag betalen met paypal...


Dat geldt misschien voor schiettuig, maar ik heb nog nooit problemen gehad met de betaling van bajonetten via PayPal. De meeste verkopers bieden PayPal ook gewoon aan als betalingsoptie.


10 jul 2007, 21:25
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 23 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
phpBB.nl Vertaling