Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024, 21:04



Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
 egun 
Auteur Bericht
1ste Korporaal-Chef
1ste Korporaal-Chef

Geregistreerd: 08 dec 2008
Berichten: 85
Bericht egun
zelf koop ik ook wel eens wat op Egun, misschien is het een tip dat leden van deze site zich aan elkaar bekent maken om zo onnodig hoog bieden te voorkomen.
het kan zo zijn dat twee liefhebbers van dezelfde site de prijs zo alleen maar omhoog drijven.
als je weet wie als wie is kun je onderling misschien wat regelen, of iemand wat gunnen.
geef maar een mening !

gr. Wim


27 jan 2009, 22:45
Profiel
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 maart 2007
Berichten: 3555
Bericht 
dat is altijd al een delicaat onderwerp geweest. Sommige verkopers doen hard hun best om mooi materiaal aan te bieden maar als zij niets in de plaats krijgen (owv. afspraken onder mogelijk geĂ¯nteresseerden) gaan ze misschien minder inspanning doen om die zeldzame stukken te pakken te krijgen en aan te bieden.
vaak gaat het daar natuurlijk over uitzonderlijke bajonetten, hoogtepunten uit een verzameling. Voor de vaak voorkomende bajonetten is dat minder van toepassing.

Zelf zit ik regelmatig op ebay, egun en andere marktplaatsen en als ik wat tegenkom wat iemand anders kan interesseren stuur ik hen wel eens een mailtje of pm.


28 jan 2009, 08:27
Profiel WWW
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal

Geregistreerd: 14 apr 2007
Berichten: 1673
Bericht 
Ik kan je gedachtengang best volgen Wim, maar ik doe er niet aan mee. Los van de ethische kant, geloof ik niet dat het werkt bij Internetveilingen met een internationaal publiek. Wij spreken fijn wat af en in de laatste seconde gaat er dan eentje uit Timboektoe met de buit vandoor, voor 5 euro meer dan jij geboden had en voor 10 euro minder dan ik had willen betalen, maar door onze afspraak niet geboden heb.


28 jan 2009, 21:44
Profiel
1ste Korporaal-Chef
1ste Korporaal-Chef

Geregistreerd: 08 dec 2008
Berichten: 85
Bericht Oke
Oke "mannen" ik kan me hier in vinden.


28 jan 2009, 22:00
Profiel
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal

Geregistreerd: 14 apr 2007
Berichten: 1673
Bericht Re: Oke
Verder handel ik precies zo als Kristof. Tenzij ik het zelf wil hebben natuurlijk. 8)


28 jan 2009, 23:55
Profiel
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal

Geregistreerd: 14 apr 2007
Berichten: 1673
Bericht 
@Kristof: Wat betekent de afkorting "owv"? Jij, en andere Belgen, gebruiken dat regelmatig terwijl ik dat in Nederland nooit tegenkom. Is niet erg, maar ik ben wel nieuwsgierig wat er bedoeld wordt.


28 jan 2009, 23:58
Profiel
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 maart 2007
Berichten: 3555
Bericht 
owv is "omwille van"
bij deze is het mysterie opgelost! :-)


29 jan 2009, 08:10
Profiel WWW
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 apr 2007
Berichten: 1695
Woonplaats: Kalmthout
Bericht 
Wel wim het is inderdaad al wel iets waar iedereen al eens over heeft gedacht, maar het is eigenlijk niet haalbaar. Misschien kan je wel afspraken maken met 5 mensen, maar je zal nooit weten wie er ineens komt opduiken die het ook wel wil kopen.
Net als Kristof zegt zijn er inderdaad wel wat dingen waar het af en toe op een akkoordje gegooid kan worden. Wat wel lastig is aan de nieuwe ebay is dat je niet meer kan zien wie wie is, zo heb ik eens behoorlijk hard aan het opbieden geweest tegen een andere verzamelaar waar ik heel goed mee opschiet, heeft me minstens 100 € extra gekost. Van af nu bespreken we dus quasi alle interessante zaken. Het is dus wel te doen om zo'n contacten te onderhouden met een paar mensen... maar al de rest


29 jan 2009, 08:28
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 8 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
phpBB.nl Vertaling