Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024, 20:35



Antwoord op onderwerp  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
 Nieuw : Forum Ranks 
Auteur Bericht
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 maart 2007
Berichten: 3555
Bericht Nieuw : Forum Ranks
Net even geamuseerd met het creeren van rangen voor het forum. Afhankelijk van het aantal posts zal iedereen nu een rang hebben. De verdeling gebeurt op basis van de volgende aantallen posts :

Soldaat 10
Korporaal 20
Sergeant 40
Adjudant 60
Luitenant 90
Kapitein 120
Majoor 160
Kolonel 200
Generaal 250

As usual zijn alle suggesties welkom!
Naar de toekomst toe zullen er speciale rangen komen als "Forum Expert Duits" of "Forum Expert Japans" (ik denk dat er 2 van onze leden zich nu aangesproken voelen ;-) ) en andere ...


22 mei 2007, 14:50
Profiel WWW
Luitenant-Kolonel
Luitenant-Kolonel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 maart 2007
Berichten: 1302
Woonplaats: Nederland
Bericht 
Je bent de rang van Sergeant-Majoor vergeten.
<--- ik wou dat dit m'n real life rang was :wink:

_________________
www.muetstege.com


22 mei 2007, 15:48
Profiel
Veldmaarschalk
Veldmaarschalk
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 maart 2007
Berichten: 5421
Woonplaats: Bergschenhoek
Bericht 
Moet ik me gaan bedwingen zodat ik niet nog meer onzinnige posts ga plaatsen :lol:

_________________
"The tongue like a sharp knife... Kills without drawing blood.” Buddha


22 mei 2007, 19:03
Profiel
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal

Geregistreerd: 14 apr 2007
Berichten: 1673
Bericht 
Oh, nee, geen MFF toestanden! Doe ons allen een plezier Kristof en begin daar niet aan. Met een rangensysteem beloon je aantallen postings en niet de kwaliteit daarvan. Ook aan mensen met expert-titels heb ik persoonlijk helemaal geen behoefte. Je hebt snel genoeg door wie weet waar hij het over heeft en wie niet. En als je iets niet weet is dat ook geen schande. Ook een niet-expert kan soms net dat stukje informatie hebben waar je al heel lang naar zoekt. Ik weet niet hoe de anderen dit zien, maar voor mij hoeven rangen, standen en titels in een forum helemaal niet.


22 mei 2007, 20:29
Profiel
Veldmaarschalk
Veldmaarschalk
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 maart 2007
Berichten: 5421
Woonplaats: Bergschenhoek
Bericht 
Wil best een keertje generaal spelen :lol:

_________________
"The tongue like a sharp knife... Kills without drawing blood.” Buddha


22 mei 2007, 21:51
Profiel
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 apr 2007
Berichten: 1695
Woonplaats: Kalmthout
Bericht 
ik ga mij er niet in mengen maar Kilian heeft inderdaad wel een punt volgens mij


22 mei 2007, 22:29
Profiel
Luitenant-Kolonel
Luitenant-Kolonel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 maart 2007
Berichten: 1302
Woonplaats: Nederland
Bericht 
Ik denk ook dat Kilian gelijk heeft....hoewel het nu nog aardig overzichtelijk is wie waar wat diepere kennis van heeft dan een ander, ik het in de toekomst mogelijk wel handig zal vinden om met wat "expert" titels te gaan werken. Aan de andere kant geef Kilian ook gelijk dat een niet-expert toch info bezit die je juist zocht. Een oplossing hiervoor zou kunnen zijn om te gaan werken werken met "type verzamelaars"...op deze wijze hou je volgens mij iedereen in zijn waarde. als je het helemaal eerlijk wilt doen laat je dit door de forum-leden bepalen en wordt er zo'n "type" door de andere leden vastgesteld. Hier zo ik zelf veel meer waarde aan hechten dan bijv mijn huidige rang die ik heb verkregen met wat replies. Uiteraard is dit mijn persoonlijke mening en kan ik me er verder niet echt druk over maken...ik stel de mening en kennis van iedereen erg op prijs (ongeacht hun "rang", alhoewel ik ook weet dat ik bij Sam moet zijn voor Duitse WW1 bajonetten en bij Jdeleur voor de Japanse etc).

_________________
www.muetstege.com


22 mei 2007, 23:42
Profiel
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 maart 2007
Berichten: 3555
Bericht 
Voorlopig zal ik de ranks laten aangezien er "onder ons" volgens mij geen misbruik van gemaakt zal worden. Moest er in de toekomst blijken dat er mensen zijn die onnodige posts plaatsen stoppen we er onmiddellijk mee.
En het lijkt me een goed idee om de andere leden een rank voor andere te laten bepalen. Dit zou ik ook wel koppelen aan een minimum aantal posts zodat iedereen duidelijk weet vanaf wanneer hij/zij "recht heeft op" een individuele rang. Geen misverstanden dus met nieuwe leden die snel om een rang vragen.
Wat denken jullie?


23 mei 2007, 07:13
Profiel WWW
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 apr 2007
Berichten: 1695
Woonplaats: Kalmthout
Bericht 
Zoals Meut zegt is het misschien niet slecht op iemands vakgebied te vermelden. Aangezien we nu nog een vrij kleine groep zijn kunnen we het nog wat tijd geven.

Het idee van Kristof is ook niet slecht, maar ik zou niet direct werken met expert titels. Gewoon vanaf x aantal posts kan je een vermelding van je vakgebied krijgen ofzo.


23 mei 2007, 12:27
Profiel
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 maart 2007
Berichten: 3555
Bericht 
En de kaap van de 1000 posts is overschreden :-) volgens mij zitten we inhoudelijk nog erg goed, geen overbodige posts of wildgroei in bepaalde topics.
Thanks chaps! :D


08 jun 2007, 07:31
Profiel WWW
Luitenant-Kolonel
Luitenant-Kolonel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 maart 2007
Berichten: 1322
Woonplaats: Wilrijk
Bericht 
Mja, ik ben daar op zich niet tegen, een beetje spielerei kan nooit kwaad.

Ik zou wel, toekomstgericht, effectief álle rangen van 't Belgisch leger gebruiken, en het aantal vereiste postings véél verder uiteen leggen. Eén graad hoger per 100 posts of meer. Eens een forum bekend is zit snel met heel veel activiteit, en dat dan zitten we hier met zoveel generaals als er ministers zijn in België :roll:

_________________
Si vis pacem para bellum!


07 sep 2007, 10:11
Profiel WWW
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 maart 2007
Berichten: 3555
Bericht 
welke rangen moeten er dan toegevoegd worden? Staat er misschien ergens een lijstje online? dan maak ik er werk van.
op dit moment liggen de verschillende rangen inderdaad dicht bij mekaar, dat was vooral in het begin van het forum goed. bij de volgende update zullen er inderdaad een groter verschil tussen elke "promotie" liggen.


07 sep 2007, 10:26
Profiel WWW
Luitenant-Kolonel
Luitenant-Kolonel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 maart 2007
Berichten: 1322
Woonplaats: Wilrijk
Bericht 
Hier is het lijstje;

Zoals je ziet zijn het er heel wat, zo kan je traag maar zeker doorgroeien, en stikt het hier niet meteen van de stafofficieren :wink:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_ ... isch_leger

_________________
Si vis pacem para bellum!


07 sep 2007, 10:32
Profiel WWW
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 maart 2007
Berichten: 3555
Bericht 
De lijst zal idd een heel stuk langer zijn als al die rangen toegevoegd zijn!


07 sep 2007, 16:43
Profiel WWW
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 jun 2007
Berichten: 1866
Woonplaats: balen
Bericht 
Ik promoveer naar Luitenant :D :D :D :D :D


07 sep 2007, 21:09
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 53 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
phpBB.nl Vertaling