Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024, 17:17



Antwoord op onderwerp  [ 146 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Volgende
 Even voorstellen... bajo043 
Auteur Bericht
1ste Sergeant
1ste Sergeant

Geregistreerd: 17 jun 2008
Berichten: 122
Woonplaats: nederland
Bericht 
Kilian schreef:
geduld een schone zaak; het hoeft niet allemaal meteen en nú.


Oeps .... :oops: Mijn enthousiasme wil me nog wel eens wat te ver doorduwen.

't is ook allemaal zulk mooi spul :wink:

_________________
Homo Sapiens non urinat in ventum.


22 aug 2009, 05:07
Profiel
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal

Geregistreerd: 28 feb 2009
Berichten: 1891
Bericht 
Kilian heeft toch echt wel gelijk. Ik heb ook lang op sommige bajonetten van mij moeten wachten.
Er staan soms veel van de bajonetten die je zoekt te koop maar die niet in een goede staat zijn, als je gewoon rustig afwacht kan er een verschijnen in goede staat en betere prijs dan de slechtere. Dat is ook een van de leuke kanten aan het verzamelen van bajonetten, je weet nooit wat en wanneer je iets tegenkomt.

_________________
Cogito Ergo Sum


22 aug 2009, 10:01
Profiel
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 maart 2007
Berichten: 3555
Bericht 
een goed beeld op de marktwaardes is belangrijk.
uitschieters naar boven en beneden zijn er altijd (vaker naar boven natuurlijk) en het is de kunst om een zo goed mogelijke bajo aan een zo laag mogelijke prijs te vinden.

om je dat beeld van zeldzaamheid & waarde te kunnen vormen moet je lezen, opzoeken, surfen en geduld hebben!

ook vind ik het belangrijk om een realistisch interessegebied af te bakenen.
te groot zorgt dat je om de haverklap dingen tegenkomt, je budget in no time gaat opsouperen en nog steeds niet voldaan zal zijn omdat je zoveel moois moet laten liggen.
een te klein verzamelgebied heeft tot gevolg dat je nagenoeg nooit wat vindt waardoor de interesse misschien gaat verminderen of het geld aan wat anders uitgegeven wordt...
maar ieder moet voor zich bepalen hoeveel geld en vooral tijd hij/zij erin wil stoppen.


24 aug 2009, 14:18
Profiel WWW
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal

Geregistreerd: 28 feb 2009
Berichten: 1891
Bericht Aanwinsten Chiney
Vandaag weer een geslaagde dag gehad op Chiney, jammer genoeg niemand van het forum mogen treffen terwijl ik bij ieder eetkraampje heb gegeten (grapje hoor :lol: )
Ik zal proberen wat foto's te plaatsen van mijn aanwinsten als het lukt met de "Add image to post" link. Ik heb in ieder geval kunnen kopen waar ik al heel lang naar opzoek was. Een P1907 met rottenhaak :D :D Jammer genoeg wilde een andere verkoper een Taiwanese P1907 met veranderde schede niet verkopen tegen mijn bod :( maar ja dat hoort erbij zullen we maar zeggen... :P

_________________
Cogito Ergo Sum


25 okt 2009, 19:41
Profiel
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal

Geregistreerd: 28 feb 2009
Berichten: 1891
Bericht De foto's
Hier zijn wat foto's van de bajonetten
Van links naar rechts:
Amerikaanse M1905 bajonet, Britse P1907 bajonet met rottenhaak gemaakt door Wilkinson, Duitse Ersatz bajonet (durf geen uitspraak te doen over de naam, een EB-??), Duitse SG98/14 bajonet gemaakt door onbekende SD, Franse M1914 bajonet voor op het Rolling Block geweer, Britse P1907 bajonet uit WO2 met de maker Wilkinson in code geschreven en nog twee spike bajonetten: No4 Mk3 bajonet en een No4 Mk2 bajonet.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Cogito Ergo Sum


Laatst bijgewerkt door bajo043 op 30 nov 2009, 22:21, in totaal 1 keer bewerkt.



25 okt 2009, 20:20
Profiel
Adjudant
Adjudant
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 dec 2008
Berichten: 263
Woonplaats: België
Bericht 
Ziet er allemaal goed uit... Een geslaagde dag in Ciney dus...
Heb je die S98/02 niet gezien? Dat had ook nog een leuke aanwinst kunnen zijn omdat er niet aan geknoeid was... Ik heb ze zelf niet gekocht omdat ze hetzelfde was als de mijne...

Adler


26 okt 2009, 10:52
Profiel
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal

Geregistreerd: 28 feb 2009
Berichten: 1891
Bericht 
Hoi Adler,
Bedankt voor de complimenten.
Jawel, ik had die ook gezien, maar hij was vrij prijzig en ik had al aardig wat uitgegeven dus die komt later nog wel eens.

_________________
Cogito Ergo Sum


26 okt 2009, 12:28
Profiel
Generaal
Generaal
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 aug 2008
Berichten: 2848
Bericht Re: Aanwinsten Chiney
Tim Loeffen schreef:
Vandaag weer een geslaagde dag gehad op Chiney, jammer genoeg niemand van het forum mogen treffen terwijl ik bij ieder eetkraampje heb gegeten (grapje hoor :lol: )
Ik zal proberen wat foto's te plaatsen van mijn aanwinsten als het lukt met de "Add image to post" link. Ik heb in ieder geval kunnen kopen waar ik al heel lang naar opzoek was. Een P1907 met rottenhaak :D :D Jammer genoeg wilde een andere verkoper een Taiwanese P1907 met veranderde schede niet verkopen tegen mijn bod :( maar ja dat hoort erbij zullen we maar zeggen... :P



hey tim ;

knappe aanwinsten :)

vruchtbare dag in ciney ;-)

ik heb het op eentje gehouden .

heb je die arabische gemarkeerde p1907 gezien :) vond alleen 260 euro wat kostelijk :)

wij hebben ook regelmatig aan de eetkraampjes gezeten , maarja bij gebrek aan petje ...

ik ga toch eens horen of ze me er nergens zo eentje kunnen maken ;)



grtz

_________________
nie geschote is op voorhand mis :)

Chi pecora si fa, il lupo mangia

http://www.scbeb.eu
http://www.boutersemswapenenmilitariaforum.eu


26 okt 2009, 17:55
Profiel WWW
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 jun 2007
Berichten: 1866
Woonplaats: balen
Bericht 
Mooie aanwinsten Tim. :wink:

_________________
I love suisse Bayonets en schmidt rubin guns ;-)


26 okt 2009, 18:09
Profiel
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 maart 2007
Berichten: 3555
Bericht 
heeft die remington een serienummer met J prefix? dat zijn voor zover ik weet de enige die door Frankrijk aangekocht werden...

even toevoegen dat het een model 1914, niet 1902...
http://www.bajonet.be/bajonetten/frankrijk_1914.htm


Laatst bijgewerkt door virjinz op 30 okt 2009, 09:11, in totaal 1 keer bewerkt.



29 okt 2009, 13:24
Profiel WWW
Kolonel
Kolonel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 jul 2007
Berichten: 1472
Woonplaats: provincie Zeeland
Bericht 
Hoi Tim,

Mooie aanwinsten!
Ik had ook bijna een Amerikaanse 1905 bajonet gekocht, weet niet of je hem uit de hele partij hebt gehaald die in de buurt bij het opstapje naar de kantine te koop waren?
Erg interessante prijzen maar ben sterk geweest :roll: en heb mijn geld uitgegeven aan een leuk Duits lichtkogelpistool.

_________________
Aliquando et insanire iucundum est


29 okt 2009, 20:00
Profiel
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal

Geregistreerd: 28 feb 2009
Berichten: 1891
Bericht I62
Tim Loeffen schreef:
heb je die arabische gemarkeerde p1907 gezien :) vond alleen 260 euro wat kostelijk :)
grtz


Yoeri, ik was helemaal vergeten hierop te reageren, mijn excuus hiervoor! Je bedoelt toch niet die Siamese P1907 met metalen schede? Die had ik heeeeel erg graag willen aanschaffen maar de handvaten waren wat slecht en het sterkste argument, mijn vader vond dat ik al genoeg gespendeerd had. Dat was wel heel spijtig maar gelijk had hij, die volgt een volgende keer hoop ik!!! (de verkoper vroeg er €65,- voor)

Hier wat foto's van mijn nieuwste aanwinst, toch wel bijzonder vind ik persoonlijk, een I62 van India.
Het lemmet is een stuk langer dan die van de Engelse No.5 bajonet, 251mm bedraagt zijn lengte (van het lemmet).

Ik heb de foto's 's avonds gemaakt dus ze zijn niet perfect, jammer genoeg heb ik de inspectiestempel er niet helemaal op gekregen, excuus hiervoor.
Ik ben nog aan het kijken wat de cijfers op de pommel kunnen betekenen, dit kan natuurlijk ook naderhand erop gezet zijn.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Cogito Ergo Sum


Laatst bijgewerkt door bajo043 op 30 nov 2009, 22:34, in totaal 1 keer bewerkt.



30 nov 2009, 22:08
Profiel
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal

Geregistreerd: 28 feb 2009
Berichten: 1891
Bericht 
virjinz schreef:
heeft die remington een serienummer met J prefix? dat zijn voor zover ik weet de enige die door Frankrijk aangekocht werden...

even toevoegen dat het een model 1914, niet 1902...
http://www.bajonet.be/bajonetten/frankrijk_1914.htm


Bedankt voor de toevoeging.
Hij heeft helemaal geen serienummer...

_________________
Cogito Ergo Sum


30 nov 2009, 22:15
Profiel
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal

Geregistreerd: 28 feb 2009
Berichten: 1891
Bericht P1913
Ik mag ook nog een stuk toevoegen aan mijn P1907 en varianten verzameling namelijk een P1913 overgestempeld door de Amerikanen van Engels naar Amerikaans.

Engeland had een contract met Amerika om wapens en bij behorende bajonetten te fabriceren ter vervanging van hun .303 kaliber (als ik het fout heb qua geweren e.d. verbeter mij aub!). Dit waren de P1913 bajonetten en P14 geweren als ik mij niet vergis wat betreft het geweer.

Voor de deelname van de VS aan WOl werden de P1913 bajonetten gemaakt en gekeurd voor Engeland. Toen de VS echter op 06-04-1917 de oorlog verklaarde werden sommige P1913's overgestempeld naar Amerikaans bezit om ook wapens te hebben om oorlog te kunnen voeren.
Officieel behoort de P1913 geen poetsgat te hebben maar er bestaan ook modellen met poetsgat, dat is het vroege model.
Ik heb alleen P1913's zonder poetsgat in bezit bestaande uit een Engels en een Amerikaans gestempelde.
De P1913 zou in principe een "normale" schede behoren te hebben maar aangezien deze P1913 voor Amerikaans gebruik was lijkt het mij toepasselijker deze schede erbij te laten.

Ook heb ik nog P1917's en een P1917 gestempeld met 1918 in bezit.

Hier wat foto's van de P1913:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Cogito Ergo Sum


30 nov 2009, 22:34
Profiel
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 maart 2007
Berichten: 3555
Bericht 
naar welke varianten ben je nu nog op zoek?
zo een checklist is altijd leuk :-)

P.S. heb hier een 1917 die gestempeld is met "I" over "COTC" over "UWC" over "163" ("Canadian Officers´ Training Corps, University of Western Ontario"), in originele groen geverfde schede :-)


01 dec 2009, 08:49
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 146 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
phpBB.nl Vertaling