Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024, 18:45



Antwoord op onderwerp  [ 120 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
 Sam 
Auteur Bericht
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 apr 2007
Berichten: 1695
Woonplaats: Kalmthout
Bericht 
Wel Kilian, dan gaat er hier iemand niet zo tevreden zijn. Mijn broer zie ik er nog wel een oppikken, die zit er ondertussen toch al 3 maanden, en nog 4 maanden te gaan.
Ik moet er stilletjes aan eens vandoor, salu jongens. Mocht ik eraan gaan, vecht het zelf maar uit wie wat krijgt :)


22 maart 2008, 12:46
Profiel
Veldmaarschalk
Veldmaarschalk
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 maart 2007
Berichten: 5421
Woonplaats: Bergschenhoek
Bericht 
Veel plezier daar !

_________________
"The tongue like a sharp knife... Kills without drawing blood.” Buddha


22 maart 2008, 14:47
Profiel
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 apr 2007
Berichten: 1695
Woonplaats: Kalmthout
Bericht 
Ben gisteren nog wat leuks gaan halen, heb er zoals met al mijn geweren wel weer uren voor in de file moeten... Enfin, het is een Kar98 uit 1912 gemaakt door Erfurt. Grendel is er spijtig genoeg 1 van een Gew98, dus die moet ik nog vervangen. Niet nummergelijk, maar voorlopig kan ik hier wel mee leven. Een volledig nummergelijke zou toch heel moeilijk te vinden zijn.

Afbeelding

Op het geweer een EB47, niet in super staat, maar wel met gelijke regimentsmarkering. Deze is hoogstwaarschijnlijk gestempeld voor een Eisenbahn Arbeits Kompanie (spoorweg arbeiders) of mogelijk een Ersatz-Abteilung Kraftsfahrer, daar ben ik nog niet volledig uit.

Afbeelding

Afbeelding

Tot slot nog een kleine verandering aan 1 van mijn favoriete bajonetten, diegen van de machine geweer companie. Voorheen had ik de MG troddel even bevestigd op een WO2 koppelschuh bij gebrek aan een losse van WO1. Nu dus op eentje uit WO1. Deze was mounted, maar het riempje ontbreekt, die openingen zijn nu mooi bedekt door de MG troddel. Wat ook mooi dat deze wemeld van de stempelingen. Fabrikant en datering heb ik nog niet kunnen ontcijferen, maar het belangrijkste is dat deze Fest.Flak.A. gestempeld is voor een Festung Flak Abteilung. Niet echt een perfect match met de bajonet, maar tja... Dat net nu ik mijn andere S84/98 II S gestempeld FLZ heb verkocht, wat staat voor Flakz (Flugabwehrkanonenzugen).

Afbeelding

Afbeelding


12 apr 2008, 14:15
Profiel
Veldmaarschalk
Veldmaarschalk
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 maart 2007
Berichten: 5421
Woonplaats: Bergschenhoek
Bericht 
Mooie aanwinsten 8)

Weet jij overigens of de buitgemaakt Arisaka bajonetten ook voorzien werden van deze markeringen ?

_________________
"The tongue like a sharp knife... Kills without drawing blood.” Buddha


12 apr 2008, 15:07
Profiel
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 apr 2007
Berichten: 1695
Woonplaats: Kalmthout
Bericht 
heb nog wat opzoekwerk verricht en het zal toch de Ersatz Abteilung des Kraftfahr Bataillons, de reserve afdeling van het motor transport bataljon zijn. Binnekort krijg ik ook nog enkele mooie stukken binnen met gelijke regimentsmarkeringen, foto's zullen volgen.

Ik heb weet van bepaalde modellen die eigenlijk in Duitsland gemaakt werden bedoeld voor de export, die uiteindelijk in kleine mate door het Duitse leger gebruikt zijn. Hierop kan je dan inspectiestempels vinden en heel zeldzaam een regimentsmarkering. We spreken dan over Griekse, Portugese, Braziliaanse, Oostenrijkse en Chinese. Vaak, maar niet altijd een beetje aangepast.
Dit waren dus eigenlijk bajonetten die in Duitsland zelf werden gemaakt en nooit het land zijn uitgeraakt. Meer hierover binnenkort op de website.
Naast deze bajonetten zijn er ook enkele Franse modelen gebruikt. Van Japanse of Engelse heb ik nog nooit gehoord. Ik zeg niet dat ze niet bestaan, maar de kans is klein. Tijdens de eerste wereld oorlog waren er volgens mij trouwens geen conflicten met Japan. Heel misschien zou je een Duitse WO2 beutewaffe T30 kunnen vinden, maar die kan lijkt me ook klein aangezien het geallieerden waren.


21 apr 2008, 00:49
Profiel
Luitenant-Kolonel
Luitenant-Kolonel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 maart 2007
Berichten: 1322
Woonplaats: Wilrijk
Bericht 
Sam schreef:
Ben gisteren nog wat leuks gaan halen, heb er zoals met al mijn geweren wel weer uren voor in de file moeten... Enfin, het is een Kar98 uit 1912 gemaakt door Erfurt. Grendel is er spijtig genoeg 1 van een Gew98, dus die moet ik nog vervangen. Niet nummergelijk, maar voorlopig kan ik hier wel mee leven. Een volledig nummergelijke zou toch heel moeilijk te vinden zijn.

Afbeelding
Ik heb ook een K98az, met de correcte grendel maar helaas aangepast om een franse riem op te zetten. Buitgemaakt dus ...

De polen hebben K98az geproduceerd na WOI mét een rechte grendel, ik dacht dat dat die vz29 noemen. Die zien er ook zó uit ...

_________________
Si vis pacem para bellum!


21 apr 2008, 11:16
Profiel WWW
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 apr 2007
Berichten: 1695
Woonplaats: Kalmthout
Bericht 
Fotokes van de nieuwe display, het begint goed vol te hangen. Nog steeds allemaal Duits materiaal. Binnenkort worden er nog wel enkele stukken toegelicht. Als je iets ziet waar je beter foto's van wil mag je het altijd laten weten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


20 nov 2008, 19:37
Profiel
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 jun 2007
Berichten: 1866
Woonplaats: balen
Bericht 
Mooi mooi ik ben jaloers :D

_________________
I love suisse Bayonets en schmidt rubin guns ;-)


20 nov 2008, 19:58
Profiel
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 maart 2007
Berichten: 3555
Bericht 
erg mooie display Sam.
als het even kon zou ik een foto willen zien van je verzameling als je 65 jaar bent. Dat moet dan nogal wat zijn! ;-)


20 nov 2008, 20:23
Profiel WWW
Veldmaarschalk
Veldmaarschalk
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 maart 2007
Berichten: 5421
Woonplaats: Bergschenhoek
Bericht 
Heeft ie idd. nog 45 jaar volgens mij :lol:

_________________
"The tongue like a sharp knife... Kills without drawing blood.” Buddha


21 nov 2008, 00:00
Profiel
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 apr 2007
Berichten: 1695
Woonplaats: Kalmthout
Bericht 
Dat klopte. Eventjes denken, 67 stuks op 2 jaar, dat maal laat ons zeggen 22 nou dan zitten we aan een gezonde 1474 stuks. Dat zal toch niet pakken denk ik. Heb me wel voorgenomen nu de dure dingen te kopen, dan kan ik later met ene kleiner budget toch ook nog iets kopen


22 nov 2008, 13:55
Profiel
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 maart 2007
Berichten: 3555
Bericht 
Sam schreef:
een gezonde 1474 stuks


Ik geloof niet dat dat zo gezond is hoor! ;-)


23 nov 2008, 10:31
Profiel WWW
Veldmaarschalk
Veldmaarschalk
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 maart 2007
Berichten: 5421
Woonplaats: Bergschenhoek
Bericht 
De manier van aanschaffen is wel goed overwogen 8)

_________________
"The tongue like a sharp knife... Kills without drawing blood.” Buddha


23 nov 2008, 12:50
Profiel
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 apr 2007
Berichten: 1695
Woonplaats: Kalmthout
Bericht 
Na lang zoeken heb ik binnenkort eindelijk een S71/98... met schede, hooray. Moest de vreugde toch al even kunnen delen. Ik heb er wel wat voor moeten opofferen, waaronder mijn nummergelijke Telegraphen kS98, maar dan heb ik nog steeds een heel mooie prijs gekregen een stuk onder de marktwaarde. Ik was ook van mening dat ik sneller een nieuwe nummergelijke kS98 kon vinden dan een S71/98 in deze staat.
Het kan nog wel even duren vooraleer ik deze heb, maar hopelijk kan ik ergens in de examens wel een een prentje plaatsen en anders zeker erna. Normaal gezien komt er ergens volgende week ook nog een IS69 apt. binnen waarover ik wat meer kan vertellen.
Vrijdag alles maar eens naar goede gewoonte in de kast opbergen, altijd lastig om nog genoeg plaats te vinden.


17 dec 2008, 10:57
Profiel
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 maart 2007
Berichten: 3555
Bericht 
ik kijk er naar uit fotomateriaal te zien. en al je stukken zijn in zeer goede staat Sam, niet nodig om te vermelden dat deze dat ook is :-)


17 dec 2008, 14:46
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 120 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
phpBB.nl Vertaling