Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024, 12:57



Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
 J the R stelt zich voor 
Auteur Bericht
1ste Korporaal-Chef
1ste Korporaal-Chef

Geregistreerd: 06 nov 2007
Berichten: 78
Woonplaats: B.o.Z.
Bericht J the R stelt zich voor
Mijn naam is dus Jack :roll:

Ik heb nog maar één bajo en dat is nog eens een fake M-9 ook. :cry:
Deze heb ik via marktplaats aangeschaft, maar daar er stond helaas niet bij dat het om een "repro" ging. Ik moet eerlijk zeggen dat de verkoper aangeboden heeft het geld terug over te maken, maar ik heb hem toch maar op laten sturen. Ik moet wel zeggen dat het geheel (een Rothco) erg solide oogt/aanvoelt, toch zeker voor een leek als ik.

Nadat ik de m-9 besteld had ben ik eens gaan googlen en kwam er achter dat er mensen zijn die bajo's verzamelen !! :lol: Hierna heb ik me voorgenomen dit ook te gaan doen, echter met wat recentlijke en dus vaak ook betaalbare bajo's (dus mocht je nog wat hebben ?...).

Met Ebay heb ik eerlijk gezegd geen ervaring, maar het lijkt er op dat ik ééns door de zure appel heen moet.

Met vriendelijke groet,

J


08 nov 2007, 04:20
Profiel
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 maart 2007
Berichten: 3555
Bericht 
Dag Jack, welkom op het forum!
er zijn ook heel wat oudere bajonetten die zeker betaalbaar zijn, goed zoeken levert vaak resultaat. Op het forum is er een topic met verzameltips en ebay wordt er ook behandeld.
Veel verzamelgenot!
Kristof


08 nov 2007, 12:47
Profiel WWW
1ste Sergeant
1ste Sergeant
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 okt 2007
Berichten: 157
Bericht 
Welkom op dit forum! Ik wens je veel verzamelgeluk toe. Ik vind het tof als mensen besluiten om militaria te verzamelen. :D

Groeten pinhelm

_________________
Verzamelaar militaria W.O.I


08 nov 2007, 13:24
Profiel
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 jun 2007
Berichten: 1866
Woonplaats: balen
Bericht 
Halo Jack, welkom op het forum. :wink:


08 nov 2007, 19:23
Profiel
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal

Geregistreerd: 14 apr 2007
Berichten: 1673
Bericht Re: J the R stelt zich voor
J the R schreef:
en kwam er achter dat er mensen zijn die bajo's verzamelen !! :lol:

Ja, mensen hebben soms rare afwijkingen. 8)

Ik hoop dat je actief mee wilt doen op dit forum en veel vragen gaat stellen, ook al denk je zelf dat het misschien domme vragen zijn. Als je net begint is het verzamelen van kennis belangrijker dan het snel bij elkaar kopen van zoveel mogelijk hardware. De meeste verzamelaars vinden het leuk om hun kennis te delen en het kost niks...

Het verzamelen van moderne bajonetten is geen slecht idee. Alleen de US M9 is nou net weer een model dat veel wordt nagemaakt. Deze Phrobis III Patent Pending bijvoorbeeld is recent bij eBay verkocht voor $108 en die was wel goed: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... 3DWatching

Kijk ook eens naar de Spaanse CETME M1969 of de Zwitserse STG56 bajonetten. Die raakt men op dit moment aan de straatstenen niet kwijt en heb je voor €10 tot €20. Ook interessant zijn bijvoorbeeld de Kalashnikov bajonetten van het voormalige Warschau Pakt. Op dit moment ook nog niet duur. Ik verwacht dat zodra dat allemaal in verzamelingen zit het veel lastiger en duurder zal worden om die nog te vinden, want er komen geen nieuwe van bij. Ik heb dat in mijn verzamelcarriere al vaker gezien. Zo´n 5 tot 10 jaar lang breek je je nek erover en ineens is het op.

Veel plezier met je nieuwe hobby.


08 nov 2007, 20:13
Profiel
Veldmaarschalk
Veldmaarschalk
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 maart 2007
Berichten: 5421
Woonplaats: Bergschenhoek
Bericht 
Welkom hier !
Die bajo had ik ook gezien en na wat heen en weer mailen met de verkoper kon ik me niet voorstellen dat er zoveel voor geboden was.
Omschrijving deed overigens vermoeden dat het een "echte" was.

Gaat je interesse uit speciaal naar de M9 of gewoonweg alle bajonetten ?

_________________
"The tongue like a sharp knife... Kills without drawing blood.” Buddha


08 nov 2007, 22:17
Profiel
1ste Korporaal-Chef
1ste Korporaal-Chef

Geregistreerd: 06 nov 2007
Berichten: 78
Woonplaats: B.o.Z.
Bericht 
Poeh hee wat een reakties !!

@ Kilian.

Ik zal zeker veel vragen gaan stellen gezien het feit ik een noob ben ! :roll:

@ JdeLeur.

Ik kwam de m9 tegen op marktplaats en vond het gewoon een mooi "mes". Later op het www gekeken en in aanraking gekomen met het verzamelen van diverse bajo's en mijn interesse was gewekt .

Tevens ben ik er toen idd. achter gekomen dat je onmogelijk "alles" kunt sparen en dus maar besloten om duitse wo1 en wo2 spullen te gaan sparen. Dit temeer we van voornemens zijn om naar Duitsland te emigreren.

@ Iedereen.

Bedankt voor de hartelijke welkomst !! :D

J


11 nov 2007, 16:58
Profiel
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 apr 2007
Berichten: 1695
Woonplaats: Kalmthout
Bericht 
alvast welkom, zo te lezen heb je de microbe al goed beet, zo'n dingen horen we altijd graag.

van ebay moet je zeker geen schrik hebben, er is veel te vinden, je moet gewoon goed rekening houden met de extra kosten, verder is er geen gevaar naar mijn mening.

_________________
Scientia Vincere Tenebras


12 nov 2007, 00:18
Profiel
Kolonel
Kolonel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 jul 2007
Berichten: 1472
Woonplaats: provincie Zeeland
Bericht 
Hoi Jack,

Alvast veel plezier met het begin van je verzameling!
Ik zou gelijk mooie zo compleet mogelijke bajonetten kopen, daar krijg je nooit geen pijt van.

Groetjes! Eric


12 nov 2007, 22:19
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 9 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
phpBB.nl Vertaling