Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024, 15:54



Antwoord op onderwerp  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 Maarten 
Auteur Bericht
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 maart 2007
Berichten: 3555
Bericht 
veel succes met je stage Maarten! Waar zit je ergens?


06 apr 2008, 19:42
Profiel WWW
Luitenant-Kolonel
Luitenant-Kolonel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 maart 2007
Berichten: 1322
Woonplaats: Wilrijk
Bericht 
Luigike schreef:
Leuk, maar het probleem is dat ik maandag voor 2 maanden vertrek naar de USA om mijn stage te doen :D afkomen zou beetje moeilijk zijn vrees ik hé, maar toch bedankt
Stage als? Je maakt ons curieus!

_________________
Si vis pacem para bellum!


07 apr 2008, 15:26
Profiel WWW
1ste Sergeant
1ste Sergeant
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 nov 2007
Berichten: 156
Bericht Vanuit de states
Ik zit in mijn laatste jaar marketing. Momenteel zit ik in Buffalo voor mijn stage. Dit ligt boven New York. Volgende week een weekje naar Montana. Is heel interessant. Grappig is dat je hier het vliegtuig moet nemen om aan andere kant van het land te komen. Van rechts naar links, en moeten een 4 uur vliegen. B

groetjes

_________________
General Henri Guisan said to his officers: Switzerland would fight back against any invader, and if they ran out of ammunition they would use the bayonet. Switzerland, he declared, would never surrender


12 apr 2008, 18:38
Profiel WWW
Veldmaarschalk
Veldmaarschalk
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 maart 2007
Berichten: 5421
Woonplaats: Bergschenhoek
Bericht 
Montana is gunfriendly dus geniet ervan daar :lol:

_________________
"The tongue like a sharp knife... Kills without drawing blood.” Buddha


12 apr 2008, 18:55
Profiel
1ste Sergeant
1ste Sergeant
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 nov 2007
Berichten: 156
Bericht 
Voor degenen die interesse hebben: www.bloggen.be/luigike

groejtes

_________________
General Henri Guisan said to his officers: Switzerland would fight back against any invader, and if they ran out of ammunition they would use the bayonet. Switzerland, he declared, would never surrender


12 apr 2008, 19:19
Profiel WWW
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal

Geregistreerd: 14 apr 2007
Berichten: 1673
Bericht 
Heb je blog gelezen en zag dat het je eerste keer in de VS was. Tsja, dan val je van de ene in de andere verbazing.

Dat vriendelijke personeel dat herken ik ook. Vond het alleen altijd een beetje plastic vriendelijkheid. Kom je voor het eerst een restaurant binnen en wordt je begroet op een manier alsof ze je al jaren kennen. Is het je ook al opgevallen hoeveel mensen je in zo´n restaurant helpen? Eentje zet je aan je tafel, nummer twee neemt de bestelling op, nummer drie brengt water, nummer vier de wijn en nummer twee het eten. En allemaal op een manier alsof je er al jaren de beste klant bent. Zodra je dan je laatste hap in je mond hebt, ligt daar plof de rekening en dan snel betalen en wegwezen voor de volgende klant.

Dan heb je inderdaad al die salade dressings: Ceasars, Blue Cheese, Thousand Islands, Ranch en nog een paar die ik niet meer weet. Die salade eten ze overigens als voorgerecht. Als je niks zegt komen ze pas met het hoofdgerecht als je salade op is. Wat ook altijd weer lastig is, is het kiezen hoe je je eitje voor het ontbijt wilt: boiled, sunny side up, easy over, scrambled.

De Red Lobster is een keten van een beetje Mc Donalds-achtige visrestaurants die ik ook ken, maar er zijn betere restaurants. De poten van de Alaskan King Krab of Snow Crab moet je ook eens proberen. En natuurlijk de kreeft, eventueel als surf & turf. Dat is kreeft en biefstuk.

Wat ik zelf van iedere trip naar de VS wel meebracht was een spijkerbroek van Levis. Kost maar een fractie van wat die hier kosten. Je moet er alleen wel zelf voor naar de winkel (Levis Store) en zelf passen want de modelnummers die ze in de VS hanteren zijn anders als in Europa. Kleding is daar sowieso interessant geprijsd, nog los van de momenteel gunstige wisselkoers. Iets wat ik daar ook eens gekocht heb en nog altijd plezier van heb is een fatsoenlijke ijskrabber voor de auto. Zo´n ding van een halve meter meter lang met een steel, een borstel om de sneeuw van je auto te vegen en een stevige krabber eraan. Kostte toen 1 of 2 dollar.

Ik wens je veel plezier in het land der onbegrensde mogelijkheden.


12 apr 2008, 20:10
Profiel
1ste Sergeant
1ste Sergeant
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 nov 2007
Berichten: 156
Bericht 
Weet je wat het is met die restaurants, heb hier met die mensen waar ik stage doe daar ook eens over gepraat, en die worden schandalig slecht betaald. Ze moeten leven van de fooi die ge geeft (is ook een hele normale zaak dat ge fooi geeft hier) en daarom zijn ze zo vriendelijk. In belgie verdienen ze beter en de fooi is gwn een extra.

_________________
General Henri Guisan said to his officers: Switzerland would fight back against any invader, and if they ran out of ammunition they would use the bayonet. Switzerland, he declared, would never surrender


13 apr 2008, 04:27
Profiel WWW
Korporaal-Chef
Korporaal-Chef

Geregistreerd: 06 feb 2008
Berichten: 54
Bericht 
Wel gaaf om in Amerika te zitten!
Je doet er een behoorlijke ervaring mee op!


14 apr 2008, 13:55
Profiel
1ste Sergeant
1ste Sergeant
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 nov 2007
Berichten: 156
Bericht 
bart s schreef:
Mooi :shock: maarten deze staat ook nog op mijn verlanglijstje de 1914 heb ik ook :wink:


Ik heb er eentje gevonden!!!
http://cgi.ebay.com/SWISS-ARMY-SCHMIDT- ... dZViewItem

is wel niet goedkoop, maar met de conversie van dollar naar euro bespaar je nu toch zeer veel doordat het een vrij groot bedrag is!!

_________________
General Henri Guisan said to his officers: Switzerland would fight back against any invader, and if they ran out of ammunition they would use the bayonet. Switzerland, he declared, would never surrender


24 apr 2008, 14:38
Profiel WWW
Luitenant-Kolonel
Luitenant-Kolonel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 maart 2007
Berichten: 1322
Woonplaats: Wilrijk
Bericht 
Maar er moet nog op geboden worden ...

Ik hoop dat je het haalt!

_________________
Si vis pacem para bellum!


24 apr 2008, 15:11
Profiel WWW
1ste Sergeant
1ste Sergeant
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 nov 2007
Berichten: 156
Bericht Mijn kast
Hier mijn verzamelplaats. Ben nog atlijd een beginnende verzamelaar, en vooral nog (voor 1 week toch nog) student, dus budget is beperkt om al direct hele hoop bajonetten aan te kopen. Maar heb nog plaats genoeg om uit te breiden, dus voorlopig volstaat mijn vitrinekast!!


Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

_________________
General Henri Guisan said to his officers: Switzerland would fight back against any invader, and if they ran out of ammunition they would use the bayonet. Switzerland, he declared, would never surrender


17 jun 2008, 17:29
Profiel WWW
1ste Sergeant
1ste Sergeant
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 nov 2007
Berichten: 156
Bericht 
En wie aandachtig op de fotos kijk kan zien dat ik nu de trotse eigenaar ben van een Vetterli M 1878 sawback Bayonet en een Vetterli 1863 Socket Bayonet


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding



Afbeelding

_________________
General Henri Guisan said to his officers: Switzerland would fight back against any invader, and if they ran out of ammunition they would use the bayonet. Switzerland, he declared, would never surrender


17 jun 2008, 17:49
Profiel WWW
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 jun 2007
Berichten: 1866
Woonplaats: balen
Bericht 
mooi mooi Luigike nu de bij passende geweren en karabijnen :wink:
Heb nu zelf al een g1896/11 en k31 waar ik hoop nog binnen de maand gaan mee te schieten :D

_________________
I love suisse Bayonets en schmidt rubin guns ;-)


17 jun 2008, 18:25
Profiel
1ste Sergeant
1ste Sergeant
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 nov 2007
Berichten: 156
Bericht 
Yep, is zeker de bedoeling om de bijhorende karabijnen aan te schaffen!!! Maar die kosten toch ook al rap minstens 250 euro hé, als ik me niet vergis!

K31 is echt wel populair als ik dat zo zie op andere forums

_________________
General Henri Guisan said to his officers: Switzerland would fight back against any invader, and if they ran out of ammunition they would use the bayonet. Switzerland, he declared, would never surrender


17 jun 2008, 18:36
Profiel WWW
Veldmaarschalk
Veldmaarschalk
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 maart 2007
Berichten: 5421
Woonplaats: Bergschenhoek
Bericht 
Paar mooie zwitsers heb je er tussen zitten. (die lange :lol: )
Wat voor AK bajonet heb je daar btw ?

_________________
"The tongue like a sharp knife... Kills without drawing blood.” Buddha


17 jun 2008, 18:47
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 55 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
phpBB.nl Vertaling