Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024, 12:05



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 Hans, even voorstellen 
Auteur Bericht
Bericht Hans, even voorstellen
Ik ben Hans (56 jaar) en woon in Den Helder (NL).
Eens was ik een fanatieke verzamelaar van bajonetten maar al jaren doe ik er niets meer aan.
Wel heb ik mijn hele verzameling van bajonetten nog en wil dit nu via deze site,
met dank aan Kristof om dit te mogen doen, aan verzamelaars op deze site te koop aan bieden.
Mijn opzet is om elke keer een bajonet, zonder enige voorkeur, op deze site te plaatsen met de intentie deze te verkopen.
Tevens zal ik elke bajonet die ik plaats op deze site voorzien van tekst, foto's en een prijs.
Daar Kristof zijn site beschikbaar steld om mij te helpen de bajonetten te verkopen heeft hij ten alle tijden de eerste keus bij verkoop van mijn bajonetten.
Er zijn nogal wat vraagtekens geplaatst voor wat betreft mijn prijzen, ik zeg dit aan een ieder, heb je interesse in 1 van mijn bajonetten, doe een eerlijk bod en ik denk daar over na. Je krijgt van mijn dan een beslissing wat ik er mee doe. Op flauwekul biedingen reageer ik echter NIET.
Vragen over mijn verzameling zijn altijd welkom.

Tot zo ver, groeten Hans


Laatst bijgewerkt door Friesestaartklok op 29 okt 2013, 16:23, in totaal 2 keer bewerkt.



22 okt 2013, 08:44
Kapitein-Commandant
Kapitein-Commandant
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 24 nov 2009
Berichten: 824
Bericht Re: Hans, even voorstellen
welkom, ben benieuwd :p


22 okt 2013, 17:01
Profiel
Luitenant
Luitenant
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 jan 2011
Berichten: 622
Woonplaats: Gentbrugge
Bericht Re: Hans, even voorstellen
laat maar komen :wink:


22 okt 2013, 17:48
Profiel
Kapitein-Commandant
Kapitein-Commandant
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 11 apr 2010
Berichten: 893
Bericht Re: Hans, even voorstellen
Alvast welkom hier,Hans.

_________________
Concordia res parvae crescunt


22 okt 2013, 18:01
Profiel
Luitenant-Kolonel
Luitenant-Kolonel

Geregistreerd: 15 apr 2011
Berichten: 1160
Woonplaats: Rotterdam
Bericht Re: Hans, even voorstellen
Welkom Hans,

Ben benieuwd naar jouw stukken.


22 okt 2013, 20:38
Profiel
Kolonel
Kolonel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 jul 2007
Berichten: 1472
Woonplaats: provincie Zeeland
Bericht Re: Hans, even voorstellen
Hallo Hans,

Jammer dat je er zelfs niks meer mee doet maar als je mooie Nederlandse stukken te koop hebt dan hoor ik het graag.
Ben net als de rest benieuwd :wink:

_________________
Aliquando et insanire iucundum est


23 okt 2013, 05:45
Profiel
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal

Geregistreerd: 14 apr 2007
Berichten: 1673
Bericht Re: Hans, even voorstellen
Als je de cash nodig hebt, is het natuurlijk een andere zaak, maar anders moet je er misschien nog eens over nadenken, Hans. Zelf verzamel ik al zo'n 35 jaar en ik merk dat ik actieve en minder actieve periodes heb. Telkens als het virus weer oplaait, ben ik blij dat ik mijn troetels nog heb. Misschien slaat het virus nu ook weer toe, nou je het spul weer tevoorschijn gehaald hebt. Het is net malariakoorts.

mvg Kilian


23 okt 2013, 13:59
Profiel
Veldmaarschalk
Veldmaarschalk
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 maart 2007
Berichten: 5421
Woonplaats: Bergschenhoek
Bericht Re: Hans, even voorstellen
Welkom hier!

_________________
"The tongue like a sharp knife... Kills without drawing blood.” Buddha


24 okt 2013, 08:31
Profiel
Bericht Re: Hans, even voorstellen
Eric L schreef:
Hallo Hans,

Jammer dat je er zelfs niks meer mee doet maar als je mooie Nederlandse stukken te koop hebt dan hoor ik het graag.
Ben net als de rest benieuwd :wink:


Hallo Erik L

Ik dacht dat ik er twee had, en dit doe ik even uit het hoofd.
Bajo voor jungel karabijn met bakaliette greep. zie foto 6, 1 van de drie links.
En een Bajo voor de FN van de Koninklijke Marine. Deze laatste daar heb ik wel een binding mee omdat ik zelf uit de Marine kom. Deze bajo heb ik toendertijd
gekocht van een verzamelaar uit Alkmaar omdat deze bajo van de Marine was.
Mocht je detail foto's willen, laat maar horen.

Gr. Hans


24 okt 2013, 16:54
Bericht Re: Hans, even voorstellen
Kilian schreef:
Als je de cash nodig hebt, is het natuurlijk een andere zaak, maar anders moet je er misschien nog eens over nadenken, Hans. Zelf verzamel ik al zo'n 35 jaar en ik merk dat ik actieve en minder actieve periodes heb. Telkens als het virus weer oplaait, ben ik blij dat ik mijn troetels nog heb. Misschien slaat het virus nu ook weer toe, nou je het spul weer tevoorschijn gehaald hebt. Het is net malariakoorts.

mvg Kilian


Hallo Kilian

Ik heb jaren lang vrijwilligers werk verricht voor de "Stichting Stelling Den Helder". In het fort Kijkduin, eigendom van die stichting, is een museum ingericht die de periode beschrijft van Napolion tot en met de WW2.
Daarbij is veel gebruik gemaakt van militair materieel waaronder bajonetten.
Van daaruit is mijn passie voor bajo's ontstaan, mijn verzameling is afkomstig vanuit Ebay wereld wijd. en heeft best wel een klein vermogen gekost.
Wel nu, omdat ik er niets meer aan doe en geen opvolger heb die er iets mee wilt doen vind mijn vrouw dat ik deze bajo's moet verkopen. En ook vind ze dat ik dat moet doen daar er verder niemand iets vanaf weet.
Het is niet zo dat ik het doe voor het geld al is het wel makkelijk daar ik aan een volgende hobbie, samen met mijn zoon, ben begonnen en dat zijn mooie Mercedes auto's. Daar hebben we er inmiddels ook al weer 6 stuks van.
Dus vervelen doe ik me echt niet maar het kost ook geld dus van het 1 maak ik weer het ander.

Groeten, Hans


24 okt 2013, 17:28
Kolonel
Kolonel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 jul 2007
Berichten: 1472
Woonplaats: provincie Zeeland
Bericht Re: Hans, even voorstellen
Hallo Hans,

Die voor de jungle karabijn heb ik al en ook al een paar van de marine maar ik heb nog een losse schede die wel gevuld zou kunnen worden mits het een marine bajonet is.
Ik neem aan dat je de bajonet met gekrulde pareerstang bedoeld op de 8e foto 5e van rechts?
Staat daar een serienummer op met een letter erachter?
Foto,s ook welkom natuurlijk :wink:
Groeten, Eric

_________________
Aliquando et insanire iucundum est


24 okt 2013, 19:52
Profiel
Bericht Re: Hans, even voorstellen
Eric L schreef:
Hallo Hans,

Die voor de jungle karabijn heb ik al en ook al een paar van de marine maar ik heb nog een losse schede die wel gevuld zou kunnen worden mits het een marine bajonet is.
Ik neem aan dat je de bajonet met gekrulde pareerstang bedoeld op de 8e foto 5e van rechts?
Staat daar een serienummer op met een letter erachter?
Foto,s ook welkom natuurlijk :wink:
Groeten, Eric


Hallo Eric

Die marine bajo die ik heb is van de FAL en compleet, als ik hem al verkoop dan is het natuurlijk wel in z,n geheel. Daar ik zelf bij de Marine heb gezeten (73/81)
heb ik wel enige binding met deze bajo. Ook ging ik er eigenlijk vanuit dat deze allemaal zouden worden vernietigd na de introductie van het nieuwe geweer.
De reden waarom ik dat dacht is omdat ik weet dat alle Marine sabels die op het KIM lagen zijn vernietigd bij de afdeling kleine wapens van de bewapeningswerkplaatsen. Later zijn daar nog mannlicher (Hembrug) geweren en klewang sabels bij gekomen. Die kwamen bovenwater tijdens de verhuizing van de oude bewapeningswerkplaatsen naar de nieuwehaven.
Van deze geweren weet ik dat ze nog nooit gebruikt zijn en allemaal verpakt waren in vettige papier ze waren dus eigenlijk nog splinternieuw. Ik vind dit een doods zonde van de eerste orde.
Maar ja, wie ben ik?

Van de andere zal ik foto's maken, er staan nummers op, aan de ene kant een nummer wat is doorgehaald met een streep (5200) daarvoor staan nog twee letters waarvan de eerste een (L) is en de tweede een (W) zou kunnen zijn. Aan de anderezijde staat het nummer (5446) en mogelijk nog wat.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


26 okt 2013, 11:43
Kolonel
Kolonel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 jul 2007
Berichten: 1472
Woonplaats: provincie Zeeland
Bericht Re: Hans, even voorstellen
Hoi Hans,

Bedankt voor de foto,s en verdere informatie.

Ik zag in je te koop thread dat je voor deze losse bajonet 400€ vraagt.....
Maak me vast niet populair bij je maar dat is dan maar zo....dat bedrag is wel een beetje onrealistisch.
Niet dat ik een expert ben op dit gebied maar aangezien het wel mijn hoofd verzamelrichting is zie ik wel eens het een en ander voorbij komen.
Je mag natuurlijk vragen wat je wilt want het zijn jouw spullen maar verwacht niet dat je met zulke bedragen veel gaat verkopen......of is dat gewoon de bedoeling omdat je ze niet weg wilt doen? :wink: :mrgreen:

Groetjes, Eric

_________________
Aliquando et insanire iucundum est


26 okt 2013, 20:16
Profiel
Luitenant-Kolonel
Luitenant-Kolonel

Geregistreerd: 15 apr 2011
Berichten: 1160
Woonplaats: Rotterdam
Bericht Re: Hans, even voorstellen
Eric, ik sluit me bij je aan.
Ongeveer een jaar geleden kocht ik precies zo'n krulbajonet zonder schede , zonder pitting 90% origineel blauwsel, van iemand die een mooie collectie Nederlandse bajonetten had (hij kende de prijzen).
Prijs was tussen de 150 en 200. Toe en nu lijkt me dat een passende prijs voor een Hembrug 95 bajonet. De laatste die ik op MP voorbij heb zien komen bajonet met schede en alles in prima conditie: 350.
Uiteraard mag eenieder zijn prijs vragen. Maar het staat anderen (uiteraard met alle respect) ook vrij aan te geven wat zij daarvan vinden.

Tot morgen in Ciney.
Eens kijken of ik weer een zadelke kan meeslepen :lol:


26 okt 2013, 21:52
Profiel
Bericht Re: Hans, even voorstellen
Pimpernel schreef:
Eric, ik sluit me bij je aan.
Ongeveer een jaar geleden kocht ik precies zo'n krulbajonet zonder schede , zonder pitting 90% origineel blauwsel, van iemand die een mooie collectie Nederlandse bajonetten had (hij kende de prijzen).
Prijs was tussen de 150 en 200. Toe en nu lijkt me dat een passende prijs voor een Hembrug 95 bajonet. De laatste die ik op MP voorbij heb zien komen bajonet met schede en alles in prima conditie: 350.
Uiteraard mag eenieder zijn prijs vragen. Maar het staat anderen (uiteraard met alle respect) ook vrij aan te geven wat zij daarvan vinden.

Tot morgen in Ciney.
Eens kijken of ik weer een zadelke kan meeslepen :lol:


Hallo Eric

Dat jullie kritisch zijn, is jullie goed recht en dat vind ik prima.
Ik heb het al een keer uit gelegd aan iemand van dit forum, al heb ik geen idee meer aan wie, dat ik deze bajo's verkoop. Ik heb het geld NIET nodig dus verwacht geen koopjes. Ik ga voor de prijs die op dit moment geld in de wereld
en dat ik ze dan niet direct verkoopt, vind ik ook prima.
Er zullen altijd verzamelaars zijn die het financieel niet meer kunnen trekken en daardoor hun verameling te goedkoop aanbieden alleen maar voor het snelle geld. Ik ben niet z,n persoon ik ben zelfs niet z,n verzamelaar als jullie.
Al deze bajo's die ik nu te koop aanbied heb ik gekocht als investering, dus ik werk gewoon uitzakelijk oogpunt. Daar kan toch niks mis mee zijn.

En nu dan even de vergelijk zoals boven omschreven. De bajo die ik nu aanbied is geen Hembrug maar de voorloper daarvan uit de originele oostenrijkse fabriek
waar ook het mannlicher geweer werd vervaardigd. Hij hoord wel bij de aanloop
naar de licentie aan Nederland om deze geweren en bajo's bij Hembrug te gaan produceren. Deze bajo is dus het prille begin van dat alles en zijn maar een hele korte periode gemaakt en daarom redelijk zeldzaam.
Zeldzaamheid heeft zijn prijs, dat wil niet zeggen dat je er 1 op een beurs
tegen het lijf loop waar je minder voor moet betalen, dan heb je massel maar vergeet niet dat je ook hebt moeten reizen (kosten dus). Daar woon ik zelf te ver vandaan, vandaar dat ik het via Ebay heb gedaan en dat heeft ook zo zijn kosten.


27 okt 2013, 08:10
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
phpBB.nl Vertaling