Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024, 07:03



Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 Imperator 
Auteur Bericht
1ste Soldaat
1ste Soldaat

Geregistreerd: 25 mei 2007
Berichten: 17
Woonplaats: Nederland
Bericht 
Bedankt voor de info! Mijn M3 lijkt nooit een belthook gehad te hebben, je kunt de koppel er doorheen schuiven. Het B/N nummer is B 2/4 N. Divisie weet ik niet, ik zal eens wat speurwerk verrichten.


21 jun 2007, 21:40
Profiel
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal

Geregistreerd: 14 apr 2007
Berichten: 1673
Bericht 
Imperator schreef:
Bedankt voor de info! Mijn M3 lijkt nooit een belthook gehad te hebben, je kunt de koppel er doorheen schuiven. Het B/N nummer is B 2/4 N.


De belthook heeft er af-fabriek wel opgezeten. De M8A1 hanger kun je zowel met de belthook ophangen als ook, net als de M8, over de riem schuiven. Als je die haak er afhaalt kun je de M8A1 nog steeds aan een riempje om je onderbeen dragen, terwijl je geen last hebt dat die haak achter dingen blijft vastzitten. Ik denk dat ze dat daarom deden.

Bij een "echte" M8 is de afstand tussen de bovenkant van het riempje dat om de greep van het mes/bajonet valt en de bovenkant van de hanger ongeveer net zo breed als dat riempje. Bij de M8A1 is die afstand ongeveer twee keer de breedte van dat riempje. Daar zag ik het aan. Jouw B/N nummer B 2/4 N valt ook precies in de range van de overgangsmodellen die ik noemde.


21 jun 2007, 21:53
Profiel
1ste Soldaat
1ste Soldaat

Geregistreerd: 18 jun 2007
Berichten: 17
Bericht 
Mooie helmen :D


21 jun 2007, 22:01
Profiel
1ste Soldaat
1ste Soldaat

Geregistreerd: 25 mei 2007
Berichten: 17
Woonplaats: Nederland
Bericht 
Hier nog wat foto's (thumbnails) van mijn collectie, in het bijzonder van mijn Lebel bajonet M1886 met nieuwzilveren handvat en mijn Gewehr 88 met Ersatz bajonet (carter no. 9).

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door Imperator op 23 jun 2007, 11:07, in totaal 1 keer bewerkt.



23 jun 2007, 10:24
Profiel
Veldmaarschalk
Veldmaarschalk
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 maart 2007
Berichten: 5421
Woonplaats: Bergschenhoek
Bericht 
Mooie collectie 8)
Heb je misschien meer foto's van de stempels op de ersatz?

_________________
"The tongue like a sharp knife... Kills without drawing blood.” Buddha


23 jun 2007, 10:57
Profiel
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 maart 2007
Berichten: 3555
Bericht 
Dag Imperator, mooie foto's van een mooie verzameling! Bezoek je soms rommelmarkten in Frankrijk? Daar valt er nogal wat militaria te vinden, en meestal aan prijzen die een stuk lager liggen dan in de Lage Landen.
Pas op met piepschuim en leer, dat kan een chemische reactie aangaan waardoor het piepschuim gaat "smelten" zodat het leer beschadigd wordt. Als je zelf nog geen schade heb kan je het best goed in de gaten houden.


23 jun 2007, 11:06
Profiel WWW
1ste Soldaat
1ste Soldaat

Geregistreerd: 25 mei 2007
Berichten: 17
Woonplaats: Nederland
Bericht 
Bedankt voor de tip, ik heb het hoofd meteen ingewikkeld met keukenfolie. Er was nog niet veel schade, het piepschuim was wel aangetast, maar het masker kon ik gelukkig nog schoonmaken met mijn nagel. Ik ga niet naar militariabeurzen, mijn hele verzameling komt van Marktplaats en E-bay. Ik zou best wel eens zo'n beurs willen bezoeken, maar in Nederland zijn spullen op militariabeurzen volgens mij duurder dan op advertentiesites als Marktplaats.

Hier nog een foto van de stempels op de Ersatz bajonet en schede. Er staan ook nog twee stempels met cijfers op, die kun je zien op de laatste foto in mijn vorige post.

Afbeelding
Afbeelding


23 jun 2007, 11:40
Profiel
Luitenant-Kolonel
Luitenant-Kolonel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 maart 2007
Berichten: 1302
Woonplaats: Nederland
Bericht 
Mooie collectie..helemaal die WW1 helmen en gasmasker!

_________________
www.muetstege.com


23 jun 2007, 15:32
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
phpBB.nl Vertaling