Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 maart 2024, 11:39



Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 Verslag Klipplaat 2008 
Auteur Bericht
Luitenant-Kolonel
Luitenant-Kolonel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 maart 2007
Berichten: 1322
Woonplaats: Wilrijk
Bericht 
sturmer.vl schreef:
rofl dat beloofd :D
Och, veel vrouwelijk schoon is er toch niet te zien daar op 't platte land. Niemand heeft kamfer van doen gehad ;)

_________________
Si vis pacem para bellum!


03 jul 2008, 11:27
Profiel WWW
Korporaal-Chef
Korporaal-Chef

Geregistreerd: 24 jun 2008
Berichten: 44
Woonplaats: antwerpen
Bericht 
kzou het er toch ni riskere zonder rubberkes :lol:


03 jul 2008, 15:27
Profiel
Kolonel
Kolonel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 jul 2007
Berichten: 1472
Woonplaats: provincie Zeeland
Bericht 
Hoi Friedrich,

Ik moet zeggen dat ik het stoerder zou vinden als je er achteraan zou rennen en ze met de hand zou wurgen... :roll:

Maar ben ook realistisch genoeg om te beseffen dat de beestjes die ik graag op eet een heel wat minder leventje hebben dan die beesten daar.

Wat ik me afvraag, eet je er ook lekker van of neem je alleen de kop mee om een trofee van te maken?

Groetjes,

_________________
Aliquando et insanire iucundum est


03 jul 2008, 17:15
Profiel
Veldmaarschalk
Veldmaarschalk
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 maart 2007
Berichten: 5421
Woonplaats: Bergschenhoek
Bericht 
Friedrich schreef:
jdeleur schreef:
Alleen zou ik op ander wild gaan jagen :lol: :wink:
Héél gevaarlijk! Dan moet je toch je toverstaf gedegen verpakken en voor alle zekerheid al aidsremmers beginnen innemen op voorhand!

Russische roulette is gezonder ...


Haha... zo bedoelde ik het niet :lol:

_________________
"The tongue like a sharp knife... Kills without drawing blood.” Buddha


03 jul 2008, 21:52
Profiel
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal

Geregistreerd: 14 apr 2007
Berichten: 1673
Bericht 
Hehehe, pas op voor de kat, want die is nou boos. :mrgreen:

Afbeelding


03 jul 2008, 23:06
Profiel
Luitenant-Kolonel
Luitenant-Kolonel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 maart 2007
Berichten: 1322
Woonplaats: Wilrijk
Bericht 
Eric L schreef:
Wat ik me afvraag, eet je er ook lekker van of neem je alleen de kop mee om een trofee van te maken?
Wat dacht je? We hebben er flink van gegeten hoor! En van 16 springbokken biltong en droëwors gemaakt ;) Lekker!

De rest wordt verkocht en dat geld gaat naarde taxidermist ... en die zet dan de koppen op. Die volgen trouwens trouwens pas anderhalf jaar later, want daar hangt een massa papierwerk aan vast.

Eigenlijk is het jacht voor 't vlees, want echt kapitale trofeeën zitten daar niet, maar helaas mogen we geen vlees importeren in de EU.

_________________
Si vis pacem para bellum!


03 jul 2008, 23:32
Profiel WWW
Luitenant-Kolonel
Luitenant-Kolonel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 maart 2007
Berichten: 1322
Woonplaats: Wilrijk
Bericht Verslag Klipplaat 2011
Ik ben twee weken geleden nog eens met mijn vrienden naar het verre Suid-Afrika gevlogen om een vervolg vast te kleven aan onze twee jachtreisjes in 2007 en 2008. In tegenstelling tot de vorige keren was het er nu echt koud, en enorm windering. Maar dat kon de pret niet bederven.

Ik had me voorgenomen streng te zijn voor mezelf, en mij te focussen op het strekken van een mooie Rooibok of Impala. Al zijn die daar geen uitzonderlijke verschijning, vorige keren wou het maar niet lukken, en ik was er echt op gebrand eentje te jagen!

De eerste jachtdag trachtten we mooie springbokken te vinden, maar we zagen enkel ooien, de tweede dag zochten we koedoe, maar die bleken niet in hun normale biotoop te zitten. Overvloedige regenval had het karooheidelandschap abnormaal groen gekleurd, en het wild genoot van al die overvloed daar waar ze het niet verwachtten!

Maar de derde dag keerden mijn kansen!

We waren nog op pad naar het jachtveld van die dag, toen er plots iets voor ons op de weg opdook wat ik niet meteen kon thuisbrengen. Iets tussen een vos en een wilde hond in? Een jakhals!!! Toen hij ons zag spurtte hij weg, terwijl trackers en jagers me toeriepen te proberen te schieten. Beetje voorgehouden en hij rolde als een konijn. Een moertje zadeljakhals. Prachtig dier, en ik was de held van de dag, want het gebeurt haast nooit dat een jachtgast zo eentje raakt en dan nog met een moeilijk schot!Later vertelde men mij dat ze daar een echte pest zijn, evenzeer gehaat door boeren als door de jagers. Professionele jakhalsjagers krijgen 500 Rand per geschoten exemplaar!

Afbeelding

Maar de dag was nog niet om! In de verte ontdekte de PH een enkele Rooibokram die een helling opliep. Of ik zin had in walk & stalk? Altijd! Maar het tempo lag wat hoog, eens boven liep m'n wekker wat rap!!! Struikje per struikje voortgeslopen, en plots deed een tracker teken dat hij wat verder stond, maar ik zag hem niet. Hij kon ieder moment afspringen. Voorzichtig en met mijn oog achter mijn kijker kroop ik naast mijn struikje en stond oog in oog met de Impala. Bam! En de Rooibok loopt weg alsof er niets aan de hand is. Ik dacht vertwijfeld dat dat toch nog mis was, maar nee hoor, een beek van zweet en 50m verder lag hij terwijl het bloed nog uit zijn doorboorde hart gutste ... Na enkele seconden was het voorbij. en mijn doel was bereikt. Ik kan niet beschijven hoe'n indruk hij op me maakte, zo'n mooie rooibok had ik nog nooit gezien!

Afbeelding

_________________
Si vis pacem para bellum!


12 jul 2011, 14:46
Profiel WWW
Luitenant-Kolonel
Luitenant-Kolonel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 maart 2007
Berichten: 1322
Woonplaats: Wilrijk
Bericht Re: Verslag Klipplaat 2008
De PH wist nog een veld waar er een goede kans was op Swartwildebeest. Maar de bersjacht erop ging niet gemakkelijk zijn. Ook heetten ze moeilijk te sterven, dus een goed schot was noodzakelijk om zeker te zijn dat je er eentje kon binnenhalen. Na een fikse bergwandeling, een eind sluipen en nog meer kruipen over de scherpe stenen van klipplaat, lag ik in een onmogelijke houding tussen de stenen, met uitzicht op een groepje van vier stieren. En toch, het schot moest zo gedaan worden, al was de houding nog zo slecht. Ze hadden me gemaand hem zo laag mogelijk in de borst te raken, omdat ze anders nog te ver lopen. Zo gezegd, zo gedaan ... Bam! En ook deze loopt weg, valt, loopt verder, valt ... De poot is duidelijk gebroken, maar verder lijkt hij niet erg ziek. De jachtheer vraagt in de walkie talkie dat men de gnoe met de gebroken poot een vangschot zou geven. De andere jagers stonden op bakkies langs een schutting honderden meters verder. En op een kwartier tijd vielen nog eens zes schoten. Toen staken ze de heuvel terug over. Daar stond nog een geweer bij een bakkie te wachten, en er vielen opnieuw een paar schoten.

We gaan kijken, en het Wildebeest ligt. Mijn teleurstelling was groot, want ik had niet bepaald het gevoel dat ik hem gestrekt had. En mijn verwondering was nog groter dat het eerste schot in de buik zat, en niet op een voorloper, zoals we toch duidelijk gezien hadden. Misschien een pees geraakt waardoor hij zo raar trok met de voorpoot? Maar goed, felicitaties, foto's, ontweiden, opladen en terug naar de boerderij.

Nu hebben we maar een paar 100 meter gereden, of plots ligt daar nog een Wildebeest onder een struik te sterven! Ik schrok me een ongeluk! Vangschot, en gaan kijken. en verhip! DAT was de mijne! Mijn schot zat wél goed, maar de kogel was in twee stukken gebroken bij het raken van het bot. Eén stukje was door de longen gegaan en blijven zitten, het andere stuk was weg. Dat had ik nu eerlijk gezegd niet verwacht van mijn 9,3x62. En een Lapua Mega heet toch een taaie kogel te zijn!
Maar waar kwam dan die andere gekwetste wildebeest vandaan? Tja, dat zullen we nooit weten. Iemand had op een andere geschoten dan die met de kapotte poot, en het laatste geweer had die wonde gezien en daarop gereageerd. Bizar. Uiteindelijk rekende de jachtheer het Wildebeest te veel ook niet aan ... Maar ik had tenminste de mijne helemaal alleen geschoten, en al bij al nog niet zoooo slecht, al zeg ik het zelf!

De foto's van de Wildebeesten moet ik nog gaan halen, want ik was mijn toestel vergeten ... wordt vervolgd!

_________________
Si vis pacem para bellum!


12 jul 2011, 14:46
Profiel WWW
Generaal
Generaal
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 aug 2008
Berichten: 2848
Bericht Re: Verslag Klipplaat 2008
zo te horen weer een leuke trip geweest :)

proficiat alvast , een knap resultaat ;)

_________________
nie geschote is op voorhand mis :)

Chi pecora si fa, il lupo mangia

http://www.scbeb.eu
http://www.boutersemswapenenmilitariaforum.eu


12 jul 2011, 19:56
Profiel WWW
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 apr 2007
Berichten: 1695
Woonplaats: Kalmthout
Bericht Re: Verslag Klipplaat 2008
wederom een spectaculair jachtverhaal, altijd interessant

_________________
Scientia Vincere Tenebras


12 jul 2011, 23:05
Profiel
Luitenant-Kolonel
Luitenant-Kolonel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 maart 2007
Berichten: 1322
Woonplaats: Wilrijk
Bericht Re: Verslag Klipplaat 2008
Op de club vonden ze dat ik me nogal ingehouden had, maar goed, na een tijdje raak je gesatureerd, en strek je enkel nog de dieren die je echt interesseren of geschoten MOETEN worden om één of andere reden.

Maar bij die georganiseerde jachtreizen gaat het er natuurlijk anders aan toe ...

_________________
Si vis pacem para bellum!


13 jul 2011, 09:22
Profiel WWW
Luitenant-Kolonel
Luitenant-Kolonel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 maart 2007
Berichten: 1322
Woonplaats: Wilrijk
Bericht Re: Verslag Klipplaat 2008
Hier het corpus delicti: De Lapua voor en na ...

Afbeelding

_________________
Si vis pacem para bellum!


14 jul 2011, 18:33
Profiel WWW
Generaal
Generaal
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 aug 2008
Berichten: 2848
Bericht Re: Verslag Klipplaat 2008
wooow , blijft niet veel van over :? :shock:

_________________
nie geschote is op voorhand mis :)

Chi pecora si fa, il lupo mangia

http://www.scbeb.eu
http://www.boutersemswapenenmilitariaforum.eu


15 jul 2011, 05:29
Profiel WWW
Luitenant-Kolonel
Luitenant-Kolonel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 maart 2007
Berichten: 1322
Woonplaats: Wilrijk
Bericht Re: Verslag Klipplaat 2008
yoeri schreef:
wooow , blijft niet veel van over :? :shock:


Nee, en dat is dus niet goed, maar het is dan ook het enige dat is blijven zitten. Ik moet wel toegeven, het projectiel is los tegen de schouder van de gnoe gevlogen, en de rest heb ik niet teruggevonden, dus die moet verdergevlogen zijn. enkel deze scherf bleef juist onder het vel zitten aan de andere kant. Als een kogel blijft zitten is het trouwens meestal daar.

Iets zegt me wel dat we hem niet hadden gevonden indien ik een lichter kaliber gebruikt had ...

_________________
Si vis pacem para bellum!


15 jul 2011, 08:28
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
phpBB.nl Vertaling