Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024, 19:42



Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
 Universal Pattern 1902 zadel 
Auteur Bericht
Soldaat
Soldaat

Geregistreerd: 14 dec 2013
Berichten: 2
Bericht Universal Pattern 1902 zadel
Onlangs heb ik een legerzadel op de kop getikt, ik kwam het toevallig tegen en aangezien ik altijd geinteresseerd ben in paardenzadels en -tuigage heb ik het gekocht. Maar eerst ben ik gaan zoeken wat voor zadel het was, en zo kwam ik op dit forum terecht. Via de zadels van Pimpernel hier op het forum kwam ik achter het type. Het is dus een Universal Pattern 1902. Pas toen ik het zadel thuiskreeg wist ik dat het een "echte" was en geen goedkope Indiase nep! Het zadel is overal gemerkt met Cliff Walsall 1940. Het blijkt gemaakt te zijn in Walsall, UK, door zadelmakerij Cliff, naderhand samengegaan met Bansbey en deze zadelmakerij bestaat nog steeds en maakt zelfs deze zadels nog steeds voor bv. de Guards van Buckingham Palace!
Het zadel is in perfecte conditie, behalve dat het leer verhard is omdat het nooit gebruikt en nooit ingevet is geweest. Het is dus eigenlijk een nieuw zadel! Ik zou graag foto's willen plaatsen, maar heb geen idee hoe dat moet?
Verder heb ik nog een Belgisch legerhoofdstel, gemerkt B267 en ben op zoek naar info hoe zo'n hoofdstel er compleet nu eigenlijk uit zag en wat er allemaal bij hoort. Mss dat iemand hier op het forum me een beetje op weg kan helpen? Alvast hartelijk dank!


26 dec 2013, 20:31
Profiel
Luitenant-Kolonel
Luitenant-Kolonel

Geregistreerd: 15 apr 2011
Berichten: 1160
Woonplaats: Rotterdam
Bericht Re: Nederlands Legerzadel
Foto's plaatsen:
Zodra je een bericht hebt ingetypt, kun je onderaan het kader zien dat dat daar staat: afbeelding toevoegen, klik dat eens aan en wellicht dat de routing voor jou voor zich spreekt.

Bedankt voor de info over de UK saddlery.

Groet.


26 dec 2013, 23:06
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 2 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
phpBB.nl Vertaling