Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024, 08:14



Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
 S&W K/L-frame grips 
Auteur Bericht
Luitenant-Kolonel
Luitenant-Kolonel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 maart 2007
Berichten: 1322
Woonplaats: Wilrijk
Bericht S&W K/L-frame grips
Ik zou een dezer een vergunning moeten krijgen voor de volgende revolver, een M13, het laatste model dienstrevolver van het FBI.

Afbeelding

Het probleem is dat er Pachmayr rubberen greepplaatjes op zitten, hetgeen ik eenvoudigweg lelijk vind. Ik zou er graag de originele minimalistisch greepplaatjes van S&W (zoals hierboven afgebeeld, dus Round Butt) voor bezitten.

Afbeelding

Gezien het feit dat quasi alle schutters liever een moderne grip hebben dat die prehistorische kleine stukjes hout, moeten ze te vinden zijn. Natuurlijk liefst van al mét de schroef om ze vast te zetten.

Andere passende houten grips zijn ook welkom, ik beschik binnenkort over drie revolvers waar ze op passen, allemaal K/L RB, dus ik kan best wel wat passende grips gebruiken ...

Misschien komt iemand ze tegen ergens op een beurs ... Normaal gaan ze erg weinig geld maar je moet erop vallen.

_________________
Si vis pacem para bellum!


11 apr 2008, 13:27
Profiel WWW
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 maart 2007
Berichten: 3555
Bericht 
ik heb er ook zo eentje, met 3" loop(je). niet dat ik het ooit van plan ben maar zo een kleintje is ideaal voor concealed carry (vandaar FBI natuurlijk)


11 apr 2008, 13:41
Profiel WWW
Luitenant-Kolonel
Luitenant-Kolonel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 maart 2007
Berichten: 1322
Woonplaats: Wilrijk
Bericht 
Dit is ook een 3" hoor! Ik dacht niet direct aan concealed carry op zich, maar wel als backup waar men op de jacht revolvers mag dragen, zoals in Duitsland. De Casull is als backup is immers enkel nuttig bij gevaarlijk wild of in situaties waar een lang wapen te hinderlijk is.

Dan heeft die van jou ook een vast vizier, of is het een 19/66? Indien vast, staat dat dan een beetje 'juist'?

_________________
Si vis pacem para bellum!


11 apr 2008, 13:48
Profiel WWW
Luitenant-Kolonel
Luitenant-Kolonel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 maart 2007
Berichten: 1322
Woonplaats: Wilrijk
Bericht 
Dit is nog eens een detailfoto, maar dan van een exemplaar met wat veel kilometers ...

Afbeelding

_________________
Si vis pacem para bellum!


11 apr 2008, 15:09
Profiel WWW
Veldmaarschalk
Veldmaarschalk
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 maart 2007
Berichten: 5421
Woonplaats: Bergschenhoek
Bericht 
Je kan Numrich gun parts eens proberen die hebben vaak van die greepplaten.
Welk frame is dit ?

_________________
"The tongue like a sharp knife... Kills without drawing blood.” Buddha


12 apr 2008, 09:36
Profiel
Luitenant-Kolonel
Luitenant-Kolonel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 maart 2007
Berichten: 1322
Woonplaats: Wilrijk
Bericht 
Uit de VS wordt geen enkel wapenonderdeel meer naar particulieren geëxporteerd, zelfs geen holsters!

_________________
Si vis pacem para bellum!


13 apr 2008, 12:30
Profiel WWW
Luitenant-Kolonel
Luitenant-Kolonel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 maart 2007
Berichten: 1322
Woonplaats: Wilrijk
Bericht 
Ik kreeg zaterdag een tip dat Andreas in aartselaar nog een doos met 'brandhout' had liggen, dat heet, ouderwetse houten greepjes ...

Gisteren mijn neus gaan binnensteken ... ik vond wat ik zocht, en zelfs nog wat meer. Er bleek een tussenformaatje tussen de kleine RB's en de 'target' SB te bestaan. Die is me dan ook naar huis gevolgd ;)

Nu heb ik keus te over. Dat mag ook wel, want wanneer ik mijn nieuwe vergunningen krijg kan ik kiezen of ik ze op de 13, de 617 of de 686 schroef :)

_________________
Si vis pacem para bellum!


15 apr 2008, 09:08
Profiel WWW
Veldmaarschalk
Veldmaarschalk
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 maart 2007
Berichten: 5421
Woonplaats: Bergschenhoek
Bericht 
Friedrich schreef:
Uit de VS wordt geen enkel wapenonderdeel meer naar particulieren geëxporteerd, zelfs geen holsters!


Dat ben ik niet geheel met je eens. Maar ze zijn errrrg terughoudend idd.
Gaat vooral om leveringen boven de $100 want daar hebben ze een export vergunning voor nodig.
Vraag het anders een op de BCN :wink:

_________________
"The tongue like a sharp knife... Kills without drawing blood.” Buddha


15 apr 2008, 21:16
Profiel
Luitenant-Kolonel
Luitenant-Kolonel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 maart 2007
Berichten: 1322
Woonplaats: Wilrijk
Bericht 
Idd. , bij alle verkopers heb ik de laatste tijd bot gevangen. Het ging wel steeds om vuurwapengerelateerde items, ik vermoed dat blanke wapens minder gevoelig liggen.

Ik heb gisteren het spuitje eens getest. Viel reuze mee. Omdat het nét iets groter is dan een echte snubbie waren zelfs .357's nog zonder buitensporige terugslag af te vuren. Met zo'n vast viziertje is 25m toch wat ver, en hij schiet wat naar rechts. Later eens andere munitie proberen ...

_________________
Si vis pacem para bellum!


16 apr 2008, 10:06
Profiel WWW
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 maart 2007
Berichten: 3555
Bericht 
de terugslag vind ik goed meevallen maar wanneer ik er occasioneel eens me schiet staat er toch snel volk achter het raam te kijken. Lawaai dat de combinatie .357/3" loopje maakt!


16 apr 2008, 12:27
Profiel WWW
Luitenant-Kolonel
Luitenant-Kolonel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 maart 2007
Berichten: 1322
Woonplaats: Wilrijk
Bericht 
Tja, wat wil je, de mondingsdruk is nogal hoog hé.

Mijn 686 is een 4", en dat dreunt ook al enorm, zeker mijn full-power lading. Ik zou er eens terug wat van moeten maken.

Ik vraag mij af wat zo'n S&W of Ruger snubbie in .460 doet. Dat moet toch verschrikkelijk zijn!

Afbeelding

Ik zou trouwens ook wel eens ergens willen lezen hoe veel mondingssnelheid zoiets haalt ... dat moet toch een pak minder zijn dan de full-size!

_________________
Si vis pacem para bellum!


16 apr 2008, 12:38
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 11 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 52 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
phpBB.nl Vertaling