Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024, 16:41



Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 Nieuwe film van de slag van passendale in de maak 
Auteur Bericht
Luitenant-Kolonel
Luitenant-Kolonel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 maart 2007
Berichten: 1322
Woonplaats: Wilrijk
Bericht 
Oei, ik heb hem net op DVD gekocht ... uit curieusiteit. Afin, hopelijk heb ik er iets aan.

_________________
Si vis pacem para bellum!


07 jul 2010, 13:02
Profiel WWW
Korporaal
Korporaal

Geregistreerd: 09 aug 2010
Berichten: 35
Woonplaats: Roosendaal
Bericht 
Heb deze film een tijd geleden gezien en vond het best tegenvallen. Dit schreef ik er over:



Passchendaele had een mooie historische film kunnen worden over de modderige strijd die de Eerste Wereldoorlog kenmerkte. Helaas is het verre van dat. De film begint met een paar gelikte à la Saving Private Ryan-achtige oorlogsscènes, om vervolgens te verzanden in een oninteressante liefdesfilm.

Het acteerwerk is in sommige scènes erg matig. Na de melodramatische rompslomp, wordt de kijker naar de Slag om Passendale gebracht. Dit levert een paar mooie plaatjes op en de aankleding is zeer fraai. Helaas worden de liefdesperikelen en het matige acteerwerk uit het melodramatische stuk meegenomen naar het slagveld en dat is minder.

De gevechtsscènes zien er wel oké uit, maar het is allemaal erg gelikt in beeld gebracht waardoor het een bepaalde stoerheidsfactor met zich meedraagt, wat bij dit soort oorlogsfilms erg ongepast is. Het meest interessant zijn dan nog de authentieke archiefbeelden tijdens de aftiteling, al werden deze dan weer begeleid door tenenkrommende melodramatische muziek.

Passchendaele heeft een fraai uiterlijk, maar als je je tanden er in zet merk je dat je in een rotte appel hebt gebeten. Een tegenvallertje.


09 aug 2010, 18:29
Profiel
1ste Soldaat
1ste Soldaat

Geregistreerd: 14 nov 2011
Berichten: 10
Bericht Re:
bart s schreef:
Heb onder tussen de film gezien ...................... hij valt serieus tegen :oops: :oops: :oops:
In de trailer laten ze gevechten in het slachtveld zien, dit is 1/20 van de film de rest bla bla bla bla.
Dus die gene die hem in de cinema willen gaan zien het is niet de moeite :oops:

Film 4 op 10 score spijtig is meer van te maken van dit verhaal :?


Ik had toch verwacht dat heel de film zich op het slagveld of toch tenminste in Passendale zou afspelen. Maar neen, in Calgary, Canada. De andere kant van de wereld.
De aanval die in beeld is gebracht maakte dan toch nog iets goed met de kruisdraagscène.


30 dec 2011, 15:33
Profiel
1ste Sergeant
1ste Sergeant

Geregistreerd: 04 nov 2011
Berichten: 147
Woonplaats: Zedelgem
Bericht Re: Nieuwe film van de slag van passendale in de maak
Ik heb al gehoord van bepaalde mensen dat er een mini serie gemaakt word van wo1 van dezelfde makers van band of brothers en van the pacific en het zou over de veldslagen van passendale zijn en misschien meer ook da weet ik niet,maar misschien weet er hier iemand nog meer daarvan?

_________________
Mvg Renzo


30 dec 2011, 22:53
Profiel
Luitenant-Kolonel
Luitenant-Kolonel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 maart 2007
Berichten: 1322
Woonplaats: Wilrijk
Bericht Re: Nieuwe film van de slag van passendale in de maak
Bovenstaande film sloeg mij ook tamelijk tegen, en het theatrale einde zei me ook niet veel.

Ik heb het misschien al geschreven, maar er bestaan verschillende goede films over WOI uit het interbellum. En die moeten wel realistisch zijn, gelet op het feit dat zowel acteurs als publiek de oorlog nog vers in het geheugen hadden.

Natuurlijk verschilt de politieke invalshoek al eens. In het bijzonder 'Stoßtrupp 1917' is interessant omdat het zonder 'special effects' opgenomen is, maar met hoofdzakelijk échte munitie en explosieven :-)

_________________
Si vis pacem para bellum!


03 jan 2012, 09:44
Profiel WWW
Generaal
Generaal
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 aug 2008
Berichten: 2848
Bericht Re: Nieuwe film van de slag van passendale in de maak
Als je ergens een lijstje met goede films hebt vanuit deze periode, steeds welkom!

_________________
nie geschote is op voorhand mis :)

Chi pecora si fa, il lupo mangia

http://www.scbeb.eu
http://www.boutersemswapenenmilitariaforum.eu


03 jan 2012, 16:30
Profiel WWW
Luitenant-Kolonel
Luitenant-Kolonel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 maart 2007
Berichten: 1322
Woonplaats: Wilrijk
Bericht Re: Nieuwe film van de slag van passendale in de maak
Kijk hier maar eens!!!

http://www.ihffilm.com/

_________________
Si vis pacem para bellum!


03 jan 2012, 16:34
Profiel WWW
Generaal
Generaal
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 aug 2008
Berichten: 2848
Bericht Re: Nieuwe film van de slag van passendale in de maak
tnx voor de link!!

fantastische site, ga er van de avond eens rustig doorgaan :)
zoveel films bij elkaar 8)

_________________
nie geschote is op voorhand mis :)

Chi pecora si fa, il lupo mangia

http://www.scbeb.eu
http://www.boutersemswapenenmilitariaforum.eu


03 jan 2012, 17:32
Profiel WWW
Luitenant-Kolonel
Luitenant-Kolonel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 maart 2007
Berichten: 1322
Woonplaats: Wilrijk
Bericht Re: Nieuwe film van de slag van passendale in de maak
Zonet nog twee bijbesteld over WOI, 'Berge in Flammen' en 'Standschütze Bruggler'. De eerste zag ik ooit eens op de Oostenrijkse TV, maar da's al minstens tien jaar geleden. De andere ken ik enkel van 'horen zeggen'.

Berge in Flammen is ook een mooi voorbeeld van wat ik bedoel, Luis Trenker deed mee de regie en speelde de hoofdrol, en die was zelf een gedecoreerd officier in WOI aan dat front. Dat soort voeling met de materie is heden ONMOGELIJK.

Inderdaad, daar heb ik veel films gevonden waarover ik ooit hoorde praten of waarvan ik per ongeluk stukjes zag wanneer ik heel laat 's avonds (of vroeg 's morgens) langs onbekende zenders zapte.

_________________
Si vis pacem para bellum!


03 jan 2012, 17:40
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
phpBB.nl Vertaling