Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024, 01:11



Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
 gebruiken van foto's bajonet.be in advertenties 
Auteur Bericht
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 maart 2007
Berichten: 3555
Bericht gebruiken van foto's bajonet.be in advertenties
ik stoot regelmatig op advertenties op marktplaats e.d. waarin foto's van www.bajonet.be gebruikt worden. Tot nu toe ging het altijd om zoekertjes en na een mailtje van mij werden de foto's ofwel verwijderd (wat voor mij niet nodig was) ofwel werd de bron erbij vermeld (wat voor mij voldoende is).

vandaag echter toch een opmerkelijke aanbieding tegen gekomen. Een zweedse m1896 in goede staat, voor €25, op zich niets bijzonders. Het zijn echter foto's van www.bajonet.be, van een bajonet uit mijn verzameling... Dus een bajo te koop aanbieden aan een bepaalde prijs, met foto's, maar van een andere bajonet. Daar moest ik op reageren.

http://link.marktplaats.nl/230644972

Mijn mail naar de verkoper :
Citaat:
Goeiedag,
ik veronderstel dat u op de hoogte bent van het feit dat foto's van iemand anders niet zomaar gebruikt mogen worden??? Deze foto's komen rechtstreeks uit mijn website zonder dat ik hiervoor de toestemming gegeven heb.

Bovendien gebruikt u ze voor het verkopen van een bajonet die dus qua nummering en toestand onmogelijk identiek aan het getoonde exemplaar is!
Gelieve de foto's onmiddellijk te verwijderen.
Kristof Verjans


20 feb 2009, 08:56
Profiel WWW
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 maart 2007
Berichten: 3555
Bericht 
hier de originele foto's http://www.bajonet.be/bajonetten/zweden_1896.htm


20 feb 2009, 08:59
Profiel WWW
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal

Geregistreerd: 14 apr 2007
Berichten: 1673
Bericht 
Op de hoofdpagina van Marktplaats heb je bovenaan het kopje Help en Contact. Onder het tabje Contact heb je de mogelijkheid om via Hoofdonderwerp "Misbruik van gegevens" te melden dat "Mijn foto of tekst wordt gebruikt".


20 feb 2009, 09:17
Profiel
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 maart 2007
Berichten: 3555
Bericht 
dat had ik nog niet gezien, bedankt.
eerst even het antwoord van de verkoper afwachten. voor mij zijn excuses voldoende maar bij minder meewerking kan ik het hierbij niet laten.


20 feb 2009, 11:47
Profiel WWW
Veldmaarschalk
Veldmaarschalk
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 maart 2007
Berichten: 5421
Woonplaats: Bergschenhoek
Bericht 
Toch vind ik het niet kunnen.
Gewoon laten verwijderen die foto's. een bron vermelding zou ik niet willen want mocht blijken dat de verkoper een roestbak verkocht heeft blijft mensen altijd de link bij.

_________________
"The tongue like a sharp knife... Kills without drawing blood.” Buddha


20 feb 2009, 20:50
Profiel
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 maart 2007
Berichten: 3555
Bericht 
jdeleur schreef:
mocht blijken dat de verkoper een roestbak verkocht heeft blijft mensen altijd de link bij.


ik had duidelijker moeten zijn met mijn stelling over de medewerking. Indien de verkoper de foto verwijderd en zijn excuses aanbiedt hoeft er voor mij geen staartje aan te komen. Indien hij echter geen blijk geeft van gezond verstand ben ik bereid om er mee verder te gaan (geen hitman op hem afsturen natuurlijk :-))

tot nu toe trouwens nog geen antwoord, en ik zie net dat hij de foto's vervangen heeft. Voor mij is dat al OK, al verwacht ik toch een verontschuldiging per mail.


21 feb 2009, 06:10
Profiel WWW
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal

Geregistreerd: 14 apr 2007
Berichten: 1673
Bericht 
virjinz schreef:
.... al verwacht ik toch een verontschuldiging per mail.


Ik zou er maar niet op wachten. Hij heeft gedaan wat je gevraagd hebt. :wink:


21 feb 2009, 13:23
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 7 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
phpBB.nl Vertaling