Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024, 10:43



Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
 Nepal 2008 
Auteur Bericht
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 apr 2007
Berichten: 1695
Woonplaats: Kalmthout
Bericht Nepal 2008
Bij deze ben ik terug uit Nepal. Beetje school gemist, maar kom, dit was een kans die ik niet echt mocht laten schieten, nu mijn broer daar is. Het was echt wel zeer de moeite, alleen mocht het nog wat langer.

Op vlak van wapens was het niet echt matig. In een oud paleis van een koning werd het behoorlijk interessant. Daar liepen immers een 10tal soldaten rond uitgerust zoals het toen was, gewapend met wat ik aanzag voor een Martini Henry met socket bajonet, maar op dat gebied is mijn kennis maar beperkt. In het museum waren nog meer van deze geweren aanwezig en enkele socket bajonetten, hierop kon ik wel degelijk Nepalese stempels terugvinden. Spijtig genoeg mocht ik hier geen foto's maken. Verder waren er nog Britse M1887's. Het mooiste vond ik zeker een bajonet van Nepalese makelij, een All-steel Baker style sword bayonet met D-guard. Te bekijken in Maddox nummertje 64.
Ik was teleurgesteld geen kukuri socket bajonet te kunenn vinden gebruikt door de Ghurka's in het Britse leger, zoals afgebeeld in Maddox nummertje 25. Heb aardig wat winkels afgeschuimd opzoek naar zoiets, maar die zijn dan ook extreem weinig gemaakt. Natuurlijk liggen de winkeltjes vol met replica kukuri messen voor de toeristen. Voor diegene die het niet kennen, het is een traditioneel mes gebruikt door Nepalezen en ook in het leger. Dit mes is bekend geworden doordat de Ghurkas het ook droegen, Ghurkas zijn Nepalese soldaten die dienden in speciale eenheden in het Britse leger, al sinds 200 jaar.
Zo'n stomme replica moest ik natuurlijk niet hebben en heb ik me voor een leuke prijs in een antiek winkeltje een oud exemplaar gekocht, veel leuker om naar te kijken. Een foto daarvan volgt nog.

Enkele foto's.

Als er geen tijd is voor een trekking hoort bij een fatsoenlijk bezoek aan Nepal toch wel een vluchtje langs de himalaya, hier vanop 700 meter door mezelve getrokken, de Mt.Everest.
Afbeelding

Een zogenaamde Stupa voorzien van gebedsvlaggetjes. Deze bevatten relikwiën, deze een stukje van de echte Budha.
Afbeelding

Een beeldje vanop Pokhara lake, de 2de grootste stad. Van hieruit heb je ook zicht op de himalaya bij goed weer.
Afbeelding

Zonsondergang in Chitwan National Park, na een dag van het achtervolgen van neushoorns in de jungle bovenop een olifant en het spotten van krokodillen vanuit ene bootje, we hebben ook een speicale soort gezien, een gaviaal
Afbeelding

Wilde neushoorns, vanop 7 meter ofzo
Afbeelding

Gaviaaltje vanop 7 meter ofzo, daar zit je dna in je bootje. 's Ochtends zijn ze wle nog vrij tam hoor.
Afbeelding

Een rivier dichtbij Pokhara, waarop we daarna geraft hebben.
Afbeelding

Een Hinduistische lijkverbranding in Kathmandu. Behroolijk intems om mee te maken, niet bepaald iets wat je elke dag ziet.
Afbeelding

Met de verkiezingen waren er nogal wat onlusten. We hebben we ook uren stilgestaan vlak voor een roadblock opgeworpen door de communisten, daar sta je dan met je bus, 5 minuutjes eerder had je heel wat tijd kunen besparen.
Afbeelding


Tot zo ver. Voor diegenen die meer willen zien en lezen kan ik je altijd mijn broer zijn blog aanraden: http://keverzwijn.blogspot.com


10 apr 2008, 17:21
Profiel
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 jun 2007
Berichten: 1866
Woonplaats: balen
Bericht 
Mooie fotos Sam :wink: is een hele belevenis zo'n rond trek :wink:

_________________
I love suisse Bayonets en schmidt rubin guns ;-)


10 apr 2008, 19:15
Profiel
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 maart 2007
Berichten: 3555
Bericht 
welkom terug in ons landje Sam. Zo te zien was het een serieuze belevenis om naar Nepal te gaan, daar heb je voor de rest van je leven nog goede herinneringen aan!


10 apr 2008, 19:36
Profiel WWW
Veldmaarschalk
Veldmaarschalk
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 maart 2007
Berichten: 5421
Woonplaats: Bergschenhoek
Bericht 
Welkom terug.
Lijkt me echt een mooie ervaring geweest daar.
Die eerste foto van de Himalaya is ook erg schitterend.

_________________
"The tongue like a sharp knife... Kills without drawing blood.” Buddha


Laatst bijgewerkt door jdeleur op 10 apr 2008, 21:31, in totaal 1 keer bewerkt.



10 apr 2008, 20:27
Profiel
Luitenant-Kolonel
Luitenant-Kolonel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 maart 2007
Berichten: 1302
Woonplaats: Nederland
Bericht 
Werkelijk schitterende foto's Sam :shock:
En je weet dat wanneer je een kukri knife uit zijn schede trekt er altijd bloed moet vloeien. Dit werd/wordt nog steeds erg serieus genomen en dat is dan ook de reden waarom de gurka's een klein sneetje in hun vinger ermee snijden wanneer zij hem terug stoppen in de schede.

_________________
www.muetstege.com


10 apr 2008, 21:28
Profiel
Luitenant-Kolonel
Luitenant-Kolonel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 maart 2007
Berichten: 1322
Woonplaats: Wilrijk
Bericht 
Buitengewoon indrukwekkend. Ghurka's zijn mee van het taaiste dat ooit voor de Britten gevochten heeft. Wat wil je, gesmeed in zulke landschappen ...

_________________
Si vis pacem para bellum!


11 apr 2008, 09:54
Profiel WWW
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 apr 2007
Berichten: 1695
Woonplaats: Kalmthout
Bericht 
Hier is de Kukuri dan. Beetje roesting, ik zou hem mooi kunnen opkuisen, maar voorlopig laat ik hem zo denk ik. Voor diegenen die zich afvragen wat het kleine mesje is, dat is om aan te scherpen heb ik me laten vertellen.

@ Meut, gelukkig handteerden de verkopers dat gezegde niet.

Afbeelding


12 apr 2008, 14:18
Profiel
Luitenant-Kolonel
Luitenant-Kolonel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 maart 2007
Berichten: 1302
Woonplaats: Nederland
Bericht 
hehehe :lol:

_________________
www.muetstege.com


13 apr 2008, 13:16
Profiel
Luitenant-Kolonel
Luitenant-Kolonel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 maart 2007
Berichten: 1322
Woonplaats: Wilrijk
Bericht 
Tiens, ik dacht dat het kleine mesje gewoon voor het alledaags gebruik was, terwijl de Kukri zelf als wapen moet dienen.

Met een ander mesje kan je trouwens hoogstens een beetje ontbramen, niet slijpen ...

_________________
Si vis pacem para bellum!


13 apr 2008, 14:19
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 9 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
phpBB.nl Vertaling