Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024, 22:29



Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 Metaaldetector-operators in de "Buurt" ? 
Auteur Bericht
1ste Korporaal-Chef
1ste Korporaal-Chef

Geregistreerd: 06 nov 2007
Berichten: 78
Woonplaats: B.o.Z.
Bericht Metaaldetector-operators in de "Buurt" ?
Hallo,

Doordat ik mijzelf ben gaan interesseren voor het verzamelen van bajo's/militaria en hiervoor natuurlijk diverse fora bezoek. Ben ik in "aanraking" gekomen met het fenomeen metaaldetectors.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit iemand ermee live in actie heb gezien.
Voordat ik mijzelf een impulsieve aankoop doe; zou ik graag eens met iemand meelopen/kijken om eens te zien hoe dit nu werkt en of het daadwerkelijk zo leuk/interessant is dat het nu lijkt. (I'll do the digging, ok ? :wink: )

Kort door de bocht: Met wie zou ik eens een keer mee mogen om het live te kunnen ervaren ?

ps: Sta er niet van te kijken als je dit bericht ook op andere fora tegenkomt ! :)

Ikzelf kom uit Bergen op Zoom.


28 nov 2007, 07:10
Profiel
Adjudant-Chef
Adjudant-Chef

Geregistreerd: 09 jul 2007
Berichten: 357
Bericht 
Hoi J R.

Ik ben pas begonnen met zoeken maar vind het eerlijk gezegt nu te koud om te gaan zoeken. Ik ben wel een algemeen zoeker. Dus niet alleen op militaria gericht. Ben alleen nog maar in Belgie wezen zoeken. Als ik weer ga zal ik je wel informeren. Ik kom zelf van goeree-overflakkee dus dat is mooi in de buurt.

Groetjes Marcel


28 nov 2007, 08:40
Profiel
1ste Korporaal-Chef
1ste Korporaal-Chef

Geregistreerd: 06 nov 2007
Berichten: 78
Woonplaats: B.o.Z.
Bericht 
rood schreef:
Hoi J R.

Ik ben pas begonnen met zoeken maar vind het eerlijk gezegt nu te koud om te gaan zoeken. Ik ben wel een algemeen zoeker. Dus niet alleen op militaria gericht. Ben alleen nog maar in Belgie wezen zoeken. Als ik weer ga zal ik je wel informeren. Ik kom zelf van goeree-overflakkee dus dat is mooi in de buurt.

Groetjes Marcel


Toppie :!:

Ik hoor het graag van je !!

Groeten J,


28 nov 2007, 09:40
Profiel
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 apr 2007
Berichten: 1695
Woonplaats: Kalmthout
Bericht 
een vraagje jongens, heeft er iemand enig idee hoe diep dit gaat? een vriend van me heeft normaal gezien een heleboel Britse spullen uit WO2 in zijn tuin liggen begraven door zijn grootvader.

_________________
Scientia Vincere Tenebras


28 nov 2007, 13:33
Profiel
Adjudant-Chef
Adjudant-Chef

Geregistreerd: 09 jul 2007
Berichten: 357
Bericht 
Sam schreef:
een vraagje jongens, heeft er iemand enig idee hoe diep dit gaat? een vriend van me heeft normaal gezien een heleboel Britse spullen uit WO2 in zijn tuin liggen begraven door zijn grootvader.


Een centimeter of 20 - 30. Ligt aan de textuur van de grond en hoe nat het is en uiteraard met welke detector..

Groetjes Marcel


28 nov 2007, 19:36
Profiel
1ste Korporaal-Chef
1ste Korporaal-Chef

Geregistreerd: 22 dec 2007
Berichten: 80
Bericht 
Heb de mijne net weer even netjes opgepoetst, zag er niet uit na die regenbuien van de week volgende week maar weer even erop uit als het droog blijft, wat je niet kan doen in de baas zijn tyd :lol:


12 jan 2008, 02:15
Profiel
Luitenant-Kolonel
Luitenant-Kolonel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 maart 2007
Berichten: 1302
Woonplaats: Nederland
Bericht 
Ik doe niet zo in metaal-detectie bovengronds maar wel voor een gedeelte onderwater.
M'n grootste hobby is duiken...wrakduiken vind ik helemaal te gek!
Mocht je een duikbrevet hebben (minimaal PADI-Advanced) dan kun je gerust een keer met mij mee.

_________________
www.muetstege.com


12 jan 2008, 02:30
Profiel
1ste Korporaal-Chef
1ste Korporaal-Chef

Geregistreerd: 22 dec 2007
Berichten: 80
Bericht 
Is ook mooi,zou naar miin mening meer naar boven mogen worden gehaald, speciaal ijsselmeer liggen nog heel wat vliegtuigwrakken die toch maar liggen weg te rotten, materiaal kan nu nog een beetje gered worden.
geen duikervaring zelf, wel een maatje die zijn brevet heeft


12 jan 2008, 02:36
Profiel
Luitenant-Kolonel
Luitenant-Kolonel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 maart 2007
Berichten: 1302
Woonplaats: Nederland
Bericht 
Dat metaal-detecteren lijkt mij ook wel eens leuk om te zien /mee te maken/ te doen.
Volgens mij zijn er hier genoeg personen die daar aan doen. Mischien is het een keer leuk om eens wat af te spreken...degene die geen metaal detector hebben doen dan wel het graafwerk bijvoorbeeld. S'avonds met z'n allen even de kroeg in...dan ergens slapen (hotelletje of anders) en de volgende dag weer 'opzouten'. Of een weekendje en dan meer dan een avondje de kroeg in :lol: .. lijkt mij ook wel leuk.

Is er zoiets te regelen?
Lijkt mij ook wel een leuk Forum-uitje.

_________________
www.muetstege.com


12 jan 2008, 02:50
Profiel
1ste Korporaal-Chef
1ste Korporaal-Chef

Geregistreerd: 22 dec 2007
Berichten: 80
Bericht 
zal je denk ik een keer naar belgie/duitsland moeten daar zijn nog wel plekken waar zwaar gevochten is,maar nog niet veel gezocht, moet dan wel van te voren een beetje onderzoek worden gedaan, zodat je niet een heel stuk afloopt zonder iets te vinden,maar dat moet wel te doen zijn.

Drink zelf geen alcohol,maar goed kunnen inderdaad na afloop iets opzoeken op te evalueren :roll:


12 jan 2008, 06:10
Profiel
1ste Korporaal-Chef
1ste Korporaal-Chef

Geregistreerd: 06 nov 2007
Berichten: 78
Woonplaats: B.o.Z.
Bericht 
Meut schreef:
Dat metaal-detecteren lijkt mij ook wel eens leuk om te zien /mee te maken/ te doen.
Volgens mij zijn er hier genoeg personen die daar aan doen. Mischien is het een keer leuk om eens wat af te spreken...degene die geen metaal detector hebben doen dan wel het graafwerk bijvoorbeeld. S'avonds met z'n allen even de kroeg in...dan ergens slapen (hotelletje of anders) en de volgende dag weer 'opzouten'. Of een weekendje en dan meer dan een avondje de kroeg in :lol: .. lijkt mij ook wel leuk.

Is er zoiets te regelen?
Lijkt mij ook wel een leuk Forum-uitje.


Mocht zoiets ooit van de grond komen............. Count me in !!

Sjoerd,


12 jan 2008, 10:18
Profiel
Veldmaarschalk
Veldmaarschalk
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 maart 2007
Berichten: 5421
Woonplaats: Bergschenhoek
Bericht 
Meut schreef:
degene die geen metaal detector hebben doen dan wel het graafwerk


Haha... grapjas :P
Ik maak wel foto's dan :wink:

_________________
"The tongue like a sharp knife... Kills without drawing blood.” Buddha


12 jan 2008, 10:23
Profiel
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 maart 2007
Berichten: 3555
Bericht 
wil ik ook wel aan meedoen.
vroeger ging ik altijd met m'n pa de velden in Ieper af, Verdun, Somme, ... maar ook rond Tongeren voor Romeinse overblijfselen, of in oude grindgroeves rond Lanaken e.d.


12 jan 2008, 10:38
Profiel WWW
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 apr 2007
Berichten: 1695
Woonplaats: Kalmthout
Bericht 
ben niet zo een graver, maar ik zal wel zorgen dat het bier opgeraakt dan, ik denk dat erwin wel wil helpen.

_________________
Scientia Vincere Tenebras


12 jan 2008, 13:08
Profiel
Adjudant-Chef
Adjudant-Chef

Geregistreerd: 09 jul 2007
Berichten: 357
Bericht 
Lijkt me een leuk initiatief :D


12 jan 2008, 15:56
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
phpBB.nl Vertaling