Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024, 00:55



Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
 Ebay 
Auteur Bericht
1ste Korporaal-Chef
1ste Korporaal-Chef

Geregistreerd: 06 nov 2007
Berichten: 78
Woonplaats: B.o.Z.
Bericht Ebay
Hi All,

Vandaag een beetje op Ebay gekeken, maar kan het zijn dat er veel fake/repro wo1 & wo2 bajo's in omloop zijn ? Of zijn ze in de states veel goedkoper ??

Sommige prijzen lagen zelfs lager dan de huidige courante/goedkope modellen :roll:

J


14 nov 2007, 18:24
Profiel
1ste Sergeant
1ste Sergeant
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 okt 2007
Berichten: 157
Bericht 
Was het op ebay.com?

Het is inderdaad zo dat de prijzen van bepaalde zaken in Amerika 'goedkoper' zijn dan hier in Belgïe. Ik heb zelf al een maxim 08-15 (draagbare versie) zien staan bij een Amerikaanse handelaar voor 799 dollar, wat ik absoluut niet veel vind. Maar ik vertrouw het zaakje eigenlijk niet zo goed en zal nooit iets bestellen uit Amerika. Ik ken verzamelaars die al iets besteld hebben in Amerika, zelfs al betaald hebben en nooit iets hebben ontvangen.

Ik ken wel een Amerikaan die elke 3 maanden voor 2 weken naar Belgïe komt om 'inkopen' te doen voor zijn militariawinkel in San-Francisco. Hij betaalt altijd de vraagprijs (+onkosten containers) en hij kan er nog op verdienen.

Ik heb dus mijn bedenkingen over de originaliteit van de goedkopere zaken.

Er bestaan natuurlijk ook veel namaakbajo's, aangeboden door bedrijven die zich meestal in Amerika bevinden.

Groeten pinhelm

_________________
Verzamelaar militaria W.O.I


14 nov 2007, 19:43
Profiel
1ste Korporaal-Chef
1ste Korporaal-Chef

Geregistreerd: 06 nov 2007
Berichten: 78
Woonplaats: B.o.Z.
Bericht 
@Pinhelm.

Bedankt voor de reaktie. Sommige "wo2" modellen zouden tussen de $11 en $30 op moeten brengen en zien er dan nog als nieuw uit :shock: :?:

Leek mij eerlijk gezegd ook een beetje vreemd :roll:


14 nov 2007, 20:11
Profiel
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal

Geregistreerd: 14 apr 2007
Berichten: 1673
Bericht 
Grosso modo is een bajonet het meeste waard in het oorspronkelijke land van herkomst.

Uitzondering is Duits WO1 en WO2 materiaal omdat, om mij duistere redenen, de hele wereld dat momenteel verzamelt. Het is niet mijn waarneming dat goede Duitse WO1 en WO2 bajonetten in de VS structureel goedkoper zijn dan in Europa. Maar koopjes vind je overal, dus soms ook in de VS.

Houdt wel rekening met bijkomende kosten voor verzenden en eventuele invoerrechten en BTW.

Mijn ervaringen met aankopen via eBay in de VS zijn tot nu toe positief.

Ik lees overigens dat je schrijft "zouden op moeten brengen". Heb je het dan toevallig over het startbod? Heb je al gekeken naar de "completed listings". Om die te zien moet je wel eerst een account bij eBay aanmaken. Daar kun je zien wat de stukken echt hebben opgebracht, en soms pas in de laatste seconde van de veiling.


14 nov 2007, 20:54
Profiel
1ste Korporaal-Chef
1ste Korporaal-Chef

Geregistreerd: 06 nov 2007
Berichten: 78
Woonplaats: B.o.Z.
Bericht 
@Kilian.

Dan ben ik waarschijnlijk tè kortzichtig geweest en zijn het de startboden geweest idd.

Ik moet toch eens een account aan gaan maken dan :wink:

@Pinhelm.

Sorry voor de late reaktie, maar het was idd. ebay.com !

J


15 nov 2007, 04:50
Profiel
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 apr 2007
Berichten: 1695
Woonplaats: Kalmthout
Bericht 
Mijn ervaringen met ebay zijn ook zeer positief, ik heb al veel gekocht in Amerika en nog nooit bedrogen geweest, zelf niets met aangetekende cash.

Het enige wat veraderlijk is zijn de extra kosten. Als je op iets wil bieden vraag da altijd eerst de verzendkosten meebieden, dat kan altijd tegenslagen. Kijk ook altijd goed na hoe je zoal kan betalen.

Waar je ook goed voor moet oppassen zijn extra kosten bij ontvangst, daar heb ik al wel veel problemen mee gehad en ze zijn moelijk te vermijden als je iets laat komen uit Amerika. Meestal hang ik eraan voor 10 € maar af en toe heb ik al 90 € moeten neertellen. Er zijn wel wat achterpoortjes, die ik je wel eens wil uitleggen, maar dit is niet altijd mogelijk. Als je iets koopt uit de UK moet je hier geen schrik voor hebben.

Zoals Kilian zei moet je naar de eindprijs kijken en niet naar het startbod. Er zijn veel veilingen waarbij de prijs in de laatse 10 minuten nog verdrievoudigd. Ikzelf bied ook mestal pas op het einde.

Volgens mij is het moeilijk te zeggen hoeveel de prijzen van bajonetten in het algemeen verschillen, sommige zullen in de Sates duurder zijn en andere goedkoper. Ik kan wel mijn observaties geven over Duitse bajonetten, ze worden allezins steeds duurder. De Duitse bajonetten uit WO2 brengen in de Sates vaak belachelijk veel geld op, hetzelfde geld ook wel voor WO1, maar in mindere mate. Voor de S84/98 III's zie je het verschil wel zeer goed.

_________________
Scientia Vincere Tenebras


15 nov 2007, 17:55
Profiel
1ste Korporaal-Chef
1ste Korporaal-Chef

Geregistreerd: 06 nov 2007
Berichten: 78
Woonplaats: B.o.Z.
Bericht 
Tnx iedereen ! :D

Heeft men nog een bepaalde voorkeur tav PayPal of Creditcard ?

J


15 nov 2007, 20:02
Profiel
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 maart 2007
Berichten: 3555
Bericht 
Paypal is interessant als koper. De verkoper betaalt de kosten. Reken wel niet teveel op hun schadevergoedingen bij verloren voorwerpen.
Ik ben er tevreden van, vooral omdat je niet overal aan elke koper je visa dient te geven.


15 nov 2007, 20:27
Profiel WWW
1ste Korporaal-Chef
1ste Korporaal-Chef

Geregistreerd: 06 nov 2007
Berichten: 78
Woonplaats: B.o.Z.
Bericht 
virjinz schreef:
Paypal is interessant als koper. De verkoper betaalt de kosten. Reken wel niet teveel op hun schadevergoedingen bij verloren voorwerpen.
Ik ben er tevreden van, vooral omdat je niet overal aan elke koper je visa dient te geven.


Het ziet er uit dat ik voorlopig alleen de "kopende partij" zal zijn :wink:

Bedankt voor de tip !

J


15 nov 2007, 20:34
Profiel
Veldmaarschalk
Veldmaarschalk
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 maart 2007
Berichten: 5421
Woonplaats: Bergschenhoek
Bericht 
Ebay is je vriend.
Ik koop wel bij verkopers met minimaal 99% goede respons en check altijd de replies van de kopers.

Geef zelf de voorkeur aan Paypal omdat net zoals Kristof al niet iedereen je Visa gegevens hoeft te weten.

_________________
"The tongue like a sharp knife... Kills without drawing blood.” Buddha


15 nov 2007, 22:37
Profiel
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 apr 2007
Berichten: 1695
Woonplaats: Kalmthout
Bericht 
ik verkies ook paypal, het is snel, veilig en vrij veel verkopers aanvaarden. de kosten zijn inderdaad voor de verkoper maar sommige handelaars rekeken deze wel eens door aan de koper of 50-50, bijvoorbeeld bayonetsonline

_________________
Scientia Vincere Tenebras


16 nov 2007, 12:09
Profiel
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 maart 2007
Berichten: 3555
Bericht 
voor een veiling op ebay mogen er volgens de regels van ebay geen extra kosten aangerekend worden voor een betaling met paypal.


16 nov 2007, 12:58
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 12 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
phpBB.nl Vertaling