Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 06 mei 2024, 11:03



Antwoord op onderwerp  [ 144 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende
 Andere hobbies 
Auteur Bericht
Veldmaarschalk
Veldmaarschalk
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 maart 2007
Berichten: 5421
Woonplaats: Bergschenhoek
Bericht Andere hobbies
Hebben jullie hier nog andere hobbies naast het bajo verzamelen?
Ik zelf ben veel bezig met auto's en computeren vind ik ook wel erg leuk.
Daarnaast ook fotografie en foto bewerking.

Het is dat ik veels te veel tijd te kort kom anders had mijn lijstje vast nog wel langer geweest :D

_________________
"The tongue like a sharp knife... Kills without drawing blood.” Buddha


14 aug 2007, 21:32
Profiel
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 maart 2007
Berichten: 3555
Bericht 
eerste wereldoorlog, foto's (+bewerking), fitness, films, ... de lijst is ook lang :-)


15 aug 2007, 16:58
Profiel WWW
Veldmaarschalk
Veldmaarschalk
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 maart 2007
Berichten: 5421
Woonplaats: Bergschenhoek
Bericht 
Sinds anderhalve week ben ik ook weer met Fitness bezig.
Erg lekker hoewel het erheen gaan soms moeizaam gaat maar eenmaal daar geweest ben ik er toch blij om.

_________________
"The tongue like a sharp knife... Kills without drawing blood.” Buddha


17 aug 2007, 21:31
Profiel
1ste Korporaal-Chef
1ste Korporaal-Chef

Geregistreerd: 12 aug 2007
Berichten: 78
Bericht 
Ik steek elke vrije minuut in ofwel mijn militaria of militaire modelbouw van WO2 diorama's.
Om een idee te geven, ik ben reeds meer dan een half jaar aan het werken aan een klein dio van amper 20 bij 30. Er staat één voertuig op (Patton Dodge Command Car WC57), een handjevol figuren en een landschap met weg, heuvels en pillbox.

Foto van zo'n figuurtje in schaal 1/35 :
Afbeelding

De pillbox :
Afbeelding

De veldheer zelf (kleiner dan de pink) :
Afbeelding

De command car :
Afbeelding

Etc etc...

Voor mij is het de perfecte simbiose van twee interesses, het is dus WO2 voor én WO2 na bij mij !

Groeten vrienden ! Guy


25 aug 2007, 22:43
Profiel
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 maart 2007
Berichten: 3555
Bericht 
erg mooi Guy. En respect ook, ik denk niet dat ik 1/10 van jou geduld heb :-)


27 aug 2007, 07:32
Profiel WWW
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 apr 2007
Berichten: 1695
Woonplaats: Kalmthout
Bericht 
zo'n diorama's hebben me altijd wel aangesproken, heb wel wat modelbouw gedaan maar nooit het geduld gehad om een landschap te maken. Chapeau

_________________
Scientia Vincere Tenebras


27 aug 2007, 17:37
Profiel
Veldmaarschalk
Veldmaarschalk
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 maart 2007
Berichten: 5421
Woonplaats: Bergschenhoek
Bericht 
Ziet er erg goed uit allemaal 8)

_________________
"The tongue like a sharp knife... Kills without drawing blood.” Buddha


27 aug 2007, 19:49
Profiel
Kolonel
Kolonel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 jul 2007
Berichten: 1472
Woonplaats: provincie Zeeland
Bericht 
Ziet er indrukwekkend uit Guy,

Dat gaat heel wat verder dan het grijs klodderen van een stuk tempex om een bunker na te maken voor bij mijn bouwdozen die ik maakte toen ik jong was!

Ik ben naast verslaafd zijn aan zoeken naar militaria op de pc, beurzen en rommelmarkten ook graag op pad met mijn metaaldetector.
En dan ga ik niet gericht op zoek naar militaria maar lekker de akkers e.d. op zoek naar verborgen "schatten"
Komt er meestal op neer dat ik naar huis ga met een lamme arm van het zwaaien en een gare rug van het scheppen met wat verweerde duiten of andere leuke dingetjes die niks waard zijn.........maar ik vind het al bijzonder dat ik de dingen die iemand jaren geleden heeft verloren weer vast heb.

Op vakantie met de motor is ook leuk........

Groeten! Eric


29 aug 2007, 21:31
Profiel
1ste Korporaal-Chef
1ste Korporaal-Chef

Geregistreerd: 12 aug 2007
Berichten: 78
Bericht 
Ik zou ook dolgraag een metaaldetector aanschaffen, maar steeds weer krijg ik de wind van voren van militaria verzamelende vrienden : "Da's allemaal weggerot, dat valt uiteen, daar heb je niks aan, bla bla bla..." Tja en dan gebeurt er niks he ! Groeten Guy


30 aug 2007, 07:27
Profiel
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 maart 2007
Berichten: 3555
Bericht 
Ik heb er al eens aan gedacht om een detector aan te schaffen maar het aanbod is zo groot en de verschillen in prijzen/opties immens. Ik heb de tijd nog niet gehad om me er echt in te verdiepen.

En aangezien ik niet graag iets koop zonder er eerst alles over op te zoeken (doe ik natuurlijk niet voor de aardappeltjes of m'n potje choco) heb ik er me nog niet aan gewaagd.

Heb je toevallig tips voor een goede metaaldetector?


30 aug 2007, 11:27
Profiel WWW
Kolonel
Kolonel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 jul 2007
Berichten: 1472
Woonplaats: provincie Zeeland
Bericht detector
Tja.....als je gericht op zoek gaat naar militaria zit je er natuurlijk mee dat je meer kans hebt dat je allerlei half gare munitie tegen komt met alle gevaren van dien....

En het meeste materiaal blijft niet echt mooi na zo´n tijd in de grond dus wat dat betreft klopt het wel dat het meeste verrot zal zijn maar! het is elke keer weer spannend als je een leuke piep te horen krijgt.

Wat de keuze aan detectors betreft kan ik me goed voorstellen dat je van al de informatie en gebrul van de verschillende fabrikanten alleen maar minder idee krijgt waar je goed aan doet.

Mijn detector is een behoorlijk oude Tesoro bandido die erg gevoelig is op kleine muntjes,stukjes koper en allerhande andere non ferro metalen.
En natuurlijk ook op grotere objecten!

Als ik een andere detector zou kopen zou ik letten op:
-Goede instelbare discriminatie dus in kunnen stellen of je spijkers op wilt spitten of niet!

-Automatische grondbalans Elke soort ondergrond heeft zo zijn eigen invloed op je detector, zoeken op het strand geeft door de hoeveelheid zout bij mijn detector een beetje een zenuwachtig resultaat terwijl hij op een boerenakker prima werkt.
Ik kan de grondbalans handmatig instellen maar ik wet nog steeds niet zeker of ik het wel helemaal goed doe.............dus een detector die dat zelf automatisch doet is gunstig in mijn ogen.

- Ikzelf ben geen electronica wetenschapper dus een detector met meer programma´s dan mijn computer vind ik niet interressant. Gewoon aanzetten en lekker kunnen zoeken zonder heel de handleiding mee te moeten slepen heeft mijn voorkeur.
Het is best mogelijk dat je met zo´n detector in het goede programma misschien ietsje pietsje dieper kunt zoeken maarja......de keus is aan u.

-Mijn detector geeft gewoon een signaal als er wat in de grond zit en kan niet echt horen wat voor materiaal het is, er zijn ook detectors die aan de hand van allerlei verschillende tonen proberen te laten weten wat er in de grond zit maar dan lijkt het net of je naar oude acid house zit te luisteren.....persoonlijk vind ik dit niet zo´n succes maar mensen die er aan gewend zijn weer wel..

-De meeste middenmoot detectors van bijna alle bekende merken voldoen volgens mij prima en het aller belangrijkst is veel zoeken en je detector goed leren kennen.

Moeilijk dus!

Dit is mijn mooiste vondst......17e eeuwse gouden ring met diamantjes.

Afbeelding


30 aug 2007, 17:21
Profiel
1ste Korporaal-Chef
1ste Korporaal-Chef

Geregistreerd: 12 aug 2007
Berichten: 78
Bericht 
Holy... dat is pas een vondst ! Toen heb je wel gekrijst zeker ? Super ! Guy


31 aug 2007, 00:01
Profiel
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 maart 2007
Berichten: 3555
Bericht 
die ontdekking moet wel een heel leuk moment geweest zijn!


31 aug 2007, 05:52
Profiel WWW
Kolonel
Kolonel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 jul 2007
Berichten: 1472
Woonplaats: provincie Zeeland
Bericht 
Reken maar van yes,

Ben er nog mee op tv geweest bij tussen kunst en kitch.

Ik kon en kan het eigenlijk nog steeds niet helemaal geloven!

Nu nog een leuke ketting en oorbellen erbij..............hahahahaha.


31 aug 2007, 05:56
Profiel
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 jun 2007
Berichten: 1866
Woonplaats: balen
Bericht 
Als je zo'n ring vind is een dag zoeken de moeite waard. :wink:


31 aug 2007, 16:53
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 144 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
phpBB.nl Vertaling