Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024, 15:52



Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
 Meut in Afghanistan 
Auteur Bericht
Luitenant-Kolonel
Luitenant-Kolonel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 maart 2007
Berichten: 1302
Woonplaats: Nederland
Bericht 
Oxio schreef:
@meut

Ik ga ook over 2 weekjes naar afganistan en wil daar ook op bajonet jacht gaan.
heb je nog wat tips waar ik een beetje moet wezen en moet opletten.

heb je je in tarin kowt ook een markt of alleen in kandahar.


en wat ik mij ook af vroeg of ze er niet moeilijk over doen, met het invoeren van bajonetten.
bij de voorlichtingen werd wel een paar keer gezegd dat je niet dit soort dingen mee mag nemen naar Nederland.


1x in de week op KAF (Kandahar Airfield) is een Afghaanse markt te bezoeken op het kamp zelf, hier ben ik de meeste bajonetten tegengekomen (aanrader!)
Op Kamp Holland (TK) wordt ook 1x in de week een lokale markt gehouden maar hier vindt je over het algemeen alleen maar AK variant bajonetten.
Wanneer je buiten de poort bezig bent zul je ook regelmatig zaken in beslag nemen waar regelmatig ook bajonetten tussen zitten (wees creatief met de boekhouding :wink: )
Je kan ook aan de (lokale) tolken, Pashto Bob (winkeltje op het kamp) etc vragen of zij nog iets voor je kunnen regelen..zij hebben vaak ook goeie contacten met handelaren vanuit Kabul en Kandahar.

Je mag wel degelijk bajonetten invoeren (ook Nederland moet zich confimeren aan de EU wetgeving) maar verpak ze goed in en leg ze bij vertrek in je prive-doos/kist. Ik heb het zelf aan de KMAR gevraagd en die hebben me dit toen zelf verteld (in het uitzendgebied). Vervoeer ze echter niet in je woodlandtassen want dan zou je ondanks alles toch wel eens wat probleemjes kunnen krijgen op Eindhoven (daar lopen die lui altijd te zeuren en te zeiken). Niemand heeft bij ons problemen ondervonden op de wijze zoals ik je net hebt uitgelegd (omdat het namelijk niet tegen de wet/regelgeving indruist!)

Veel succes en plezier in Uruzgan...Hou jezelf en je bud(dies) in de gaten...en blijf laag!!!

_________________
www.muetstege.com


26 jun 2008, 18:55
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
phpBB.nl Vertaling