Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 apr 2024, 17:40



Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 Meut in Afghanistan 
Auteur Bericht
Luitenant-Kolonel
Luitenant-Kolonel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 maart 2007
Berichten: 1302
Woonplaats: Nederland
Bericht 
Er was inderdaad even radio stilte...we hebben het namelijk redelijk druk hier.
Ik heb inmiddels wel een nieuwe aanwinst, een (originele) Russische AK bajonet.
Ik zal ook hiervan de fotos plaatsen.
Voor zover ik weet gaat het mogelijk wel lukken met die Lee-Enfield en gaat die zeker niet verschroot worden. BTW het wapen is eigendom van Taskforce Uruzgan (Nederlandse Krijgsmacht dus). Vwb mijn eigen wapen (zie fotos):
Diemaco C8, uitgerust met laserpointer, surefire lamp, handgreep en een verbeterde kolf waarin extra batterijen voor de laserpointer en de surefire in kunnen tevens heeft deze kolf meerdere instellingen qua afstand tussen wapen en schouder.

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
www.muetstege.com


14 okt 2007, 11:08
Profiel
Veldmaarschalk
Veldmaarschalk
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 maart 2007
Berichten: 5421
Woonplaats: Bergschenhoek
Bericht 
Prettig weer wat te horen van je.
Mooie aanwinst 8)

Je persoonlijk wapen is zeker ook niet een van de slchtste. Ooit op de COM dagen met een C7 geschoten en dat ging best lekker.
Met Full auto kreeg ik toen alleen boze baan comandanten hahaha...

_________________
"The tongue like a sharp knife... Kills without drawing blood.” Buddha


14 okt 2007, 11:36
Profiel
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal

Geregistreerd: 14 apr 2007
Berichten: 1673
Bericht 
Zo te zien geen gaatjes, gelukkig. Maar je zult opnieuw op jacht moeten naar een Russische AK bajonet. Wat je daar hebt is een, overigens ook erg leuke, Bulgaarse AK bajonet. De 10 in dubbele cirkel is het Kazanlak arsenaal.


14 okt 2007, 16:34
Profiel
Veldmaarschalk
Veldmaarschalk
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 maart 2007
Berichten: 5421
Woonplaats: Bergschenhoek
Bericht 
Killian heeft helemaal gelijk :oops:
Bandje aan de achterzijde is bijv. bij de russchische van een (khaki) webbing gemaakt en de textuur is ietsjes anders evenals de greep welk meer hoekig is bij het russchische exemplaar.

_________________
"The tongue like a sharp knife... Kills without drawing blood.” Buddha


14 okt 2007, 21:07
Profiel
Luitenant-Kolonel
Luitenant-Kolonel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 maart 2007
Berichten: 1302
Woonplaats: Nederland
Bericht 
Damn!..en ik maar denken dat het hier makkelijk zou zijn om Russische zooi te vinden. Ik kom hier alleen maar nep, Chinees, Tjechisch, Pakistaans, Indisch en nu ook al Bulgaarse zooi tegen.
Nou ja, we hebben nog even te gaan. Hoe is ie bij jullie? Nog mooie nieuwe aanwinsten binnen?
Iemand nog wat nodig uit Afghanistan (mooie burka voor moeders of vrouw/vriendin)?
Laat het me even weten en ik stuur het je op (wel even adres doorgeven via PM, geld komt later wel, spul kost toch bijna niets). Nou dit was uw Bajonet.be verslaggever live vanuit Uruzgan, Afghanistan...terug naar de studio in Belgie en Nederland maar weer.

_________________
www.muetstege.com


15 okt 2007, 05:37
Profiel
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal

Geregistreerd: 14 apr 2007
Berichten: 1673
Bericht 
Wees niet te verdrietig. Hij komt niet uit de lokale smederij, maar is origineel en in goede conditie. Een Rus zou me via eBay nog wel lukken, maar ik zou niet weten waar ik snel zo´n Bulgaarse AK bajonet vandaan moest halen. Al met al toch een erg leuke aanwinst voor je collectie.

Het was mij ook al opgevallen dat er daar achter elke steen die je omdraait een wapen uit een ander land ligt.

Ik krijg mijn vrouw niet in een burka, als ik dat al zou willen. Je zou mij echter een plezier doen met een handje vol zand uit Uruzgan, als dat geen problemen oplevert. Naast bajonetten verzamel ik namelijk zo hap snap ook zand van over de hele wereld. Uit Pol e Komri heb ik al, Uruzgan nog niet. Niet opsturen, komt wel een keer bij de eerste bajonet.be meeting.

Sinds je weg bent is mijn enige aanwinst een Jugoslavische M1956 en die heb ik hier gepost. Mijn doel is niet zozeer om zo veel mogelijk bajonetten te kopen, of om iets compleet te krijgen. Als je er maar genoeg geld tegenaan gooit is dat ook niet zo moeilijk. Ik leg me toe op de wat meer bijzondere stukken in goede conditie en tegen een gunstige prijs. En daar dan zo veel mogelijk over te weten te komen. Het zoeken naar dat soort stukken en de bijbehorende informatie van over de hele wereld lospeuteren geeft me het meeste plezier. Gemiddeld koop ik 2 keer per jaar wat.


15 okt 2007, 08:45
Profiel
Veldmaarschalk
Veldmaarschalk
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 maart 2007
Berichten: 5421
Woonplaats: Bergschenhoek
Bericht 
Nou hier wil ze ook al niet in een Burka :lol:
Wat speciaals hoeft niet echt.

Zou wel een lijstje kunnen maken maarja dan verlies je wel wat mobiliteit iets wat je juist nodig hebt daar lijkt me haha..

Een lokaal gemaakt exemplaar van een AK bajonet lijkt me juist weer erg bijzonder als je die vind 8)

_________________
"The tongue like a sharp knife... Kills without drawing blood.” Buddha


15 okt 2007, 19:37
Profiel
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 maart 2007
Berichten: 3555
Bericht 
Dag Meut, jouw Diemaco is een behoorlijke mean machine! En die Bulgaarse bajo zal sowieso wel een hoge value for money hebben want, ook al weet ik niet hoeveel je daar voor ze betaald hebt, zal de prijs ongetwijfeld veel lager zijn dan hier.

Zijn er ook burkha's voor watersporten beschikbaar? Ik zoek een modelletje als deze ;-) :

Afbeelding


16 okt 2007, 10:20
Profiel WWW
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 maart 2007
Berichten: 3555
Bericht 
Meut, ik hoop dat alles goed is met jou en je collega's
http://www.hln.be/hlns/cache/det/art_62 ... t.bron=RSS


16 okt 2007, 10:30
Profiel WWW
Veldmaarschalk
Veldmaarschalk
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 maart 2007
Berichten: 5421
Woonplaats: Bergschenhoek
Bericht 
Hier zal je er rond de 40 @ 45 euries voor betalen.
Hoewel deze voor Meut meer persoonlijke waarde zou hebben.

_________________
"The tongue like a sharp knife... Kills without drawing blood.” Buddha


16 okt 2007, 16:21
Profiel
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 apr 2007
Berichten: 1695
Woonplaats: Kalmthout
Bericht 
Af geweertje heb je daar Meut, het enige wat je nog moet verbeteren is bajonet lug erop plaatsen. Veel succes daar nog

_________________
Scientia Vincere Tenebras


17 okt 2007, 12:59
Profiel
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal

Geregistreerd: 14 apr 2007
Berichten: 1673
Bericht 
Hey Meut,

Ik zie dat je weer op Marktplaats aan het bieden bent. Hoe is het met die Sten bajonet afgelopen? Neem aan dat je wist dat het voor 99,99% een repro is. Meld je hier ook weer eens!

Hoe gaat ie? Ze houden jullie wel lekker bezig, hè? Hopelijk nog steeds geen gaatjes erin of stukjes eraf? En hoe is het weer daar? Zal wel flink kouder geworden zijn? Wanneer kom je terug, onvoorziene gebeurtenissen daargelaten? Nog bajo´s of andere interessante zaken gevonden?

Pas goed op jezelf en je maatjes.


12 dec 2007, 00:00
Profiel
Luitenant-Kolonel
Luitenant-Kolonel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 maart 2007
Berichten: 1322
Woonplaats: Wilrijk
Bericht 
Kilian schreef:
Ik leg me toe op de wat meer bijzondere stukken in goede conditie en tegen een gunstige prijs. En daar dan zo veel mogelijk over te weten te komen.
Meen je dat nu? allez, wie koop nu zoiets! :twisted:

Ik ben ook benieuwd naar nieuws.

_________________
Si vis pacem para bellum!


12 dec 2007, 15:30
Profiel WWW
Luitenant-Kolonel
Luitenant-Kolonel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 maart 2007
Berichten: 1302
Woonplaats: Nederland
Bericht 
Sorry dat ik een tijdje uit de verbinding ben geweest. De reden ervan is dat ik aan een aantal operaties moest deelnemen en daardoor weinig tot geen tijd had om te internetten.
Momenteel zit ik vast op Kandahar en ben ik op de terugreis naar Nederland (ik had alleen al in Nederland moeten zijn...maar ja soms zit het nou eenmaal tegen). Morgen is er hier weer markt en verkopen ze hier veel bajonetten, vastzitten hiero heeft dus mogelijk ook zo z'n voordelen.
Ik ben inmiddels ook alweer een SKS bajonet rijker. Ik hoop dat ik de 18 december aan te komen in Nederland. Ik ben inderdaad de laatste tijd weer een beetje aktief op marktplaats, en ja ik weet dat ie sten bajonet hoogstwaarschijnlijk nep is...maar ik wilde hem toch graag hebben (hopenlijk heb ik ooit de mogenlijkheid om hem te vervangen voor een originele).
Als ik morgen hier op de markt nog wat moois tegenkom zal ik het hier gelijk melden.
Groten uit Kandahar, Afghanistan
(Almost home)

_________________
www.muetstege.com


14 dec 2007, 12:33
Profiel
Luitenant-Kolonel
Luitenant-Kolonel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 maart 2007
Berichten: 1302
Woonplaats: Nederland
Bericht 
Hehe...eindelijk thuis!
Na twaalf dagen te hebben vast gezeten in Kandahar ben ik nu eindelijk thuis.
De markt heeft weinig opgeleverd behalve dat ik een Lee-Enfield wapenhersteller gereedschapset heb kunnen kopen voor 20 dollar. Anyway...I'm back!!!

_________________
www.muetstege.com


21 dec 2007, 01:24
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
phpBB.nl Vertaling