Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 apr 2024, 06:46



Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 Meut in Afghanistan 
Auteur Bericht
Luitenant-Kolonel
Luitenant-Kolonel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 maart 2007
Berichten: 1302
Woonplaats: Nederland
Bericht Meut in Afghanistan
Salaam Aleikum!

Inmiddels aangekomen in de provincie Uruzgan in het zuiden van Afghanistan.
Ik heb inmiddels ook al een keer een markt in een andere provincie (Kandahar) bezocht (op de heenreis) en met succes!
k heb daar een P1907 (Anderson, 1917) met regimentsmarking op de schede gevonden. Tevens is de schede van rood leer ipv zwart. De bajonet is in een goede staat.
De andere die ik daar gekocht heb is een S84/98 II Sage met orginele schede. Ik ben de maker even vergeten maar de bajonet komt uit 1937.

Beide bajonetten gekocht voor de totaalprijs van $60 USD :lol:
Ik zal binnenkort de foto's van deze twee bajonetten plaatsen.

Ik kan dus best zeggen dat de bajonetten-jacht er hoopgevend uitziet hier.

Heia Safari!
(Goede Jacht! - kreet van het Duitse Afrika Korps in WO2)

_________________
www.muetstege.com


02 aug 2007, 20:37
Profiel
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 apr 2007
Berichten: 1695
Woonplaats: Kalmthout
Bericht 
Leuk wat van je te horen meut, zo te zien toch oppassen voor namaak want een S84/98 met zaagblad uit 1937 is een gigantische rode vlag. III's (WO2) Säge bestaan niet, II's (WO1) säge echter wel.

_________________
Scientia Vincere Tenebras


02 aug 2007, 23:30
Profiel
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal

Geregistreerd: 14 apr 2007
Berichten: 1673
Bericht 
De moderne communicatietechniek staat voor niets.

Benieuwd naar je foto´s. Die P1907 is overigens van Sanderson, niet Anderson. Er wordt daar veel gerommeld en nagemaakt voor "toeristen". Als ik daar zou zitten zou ik me beperken tot Engels spul in goede staat en zonder Dari inscripties. P1853, P1876, P1888, P1903 en eventueel P1907 van Vickers. Ik zou vooral ook uitkijken naar originele Engelse lederen koppelschoenen voor de P1853, P1876 en P1888. De bajonetten vind je hier nog wel, originele koppelschoenen zijn veel lastiger. Hetzelfde geldt voor losse schedes van die types. Uiteraard de lokaal in Afghanistan gemaakte exemplaren laten liggen of heel weinig voor betalen. Wat misschien ook interessant is zijn originele Russische Kalashnikov bajonetten uit de jaren 80. Bruin/rode kunststof greep en schede.


03 aug 2007, 10:17
Profiel
Veldmaarschalk
Veldmaarschalk
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 maart 2007
Berichten: 5421
Woonplaats: Bergschenhoek
Bericht 
Hey Meut,

Hopelijk krijg je genoeg tijd om wat markten af te struinen daar !
Idd. heb ik ook de berichten gelezen dat ze veel "toeristisch" spul maken daar dus let op wat je koopt hoewel de prijzen zelfs voor namaak cheap te noemen zijn :lol:

AK bajonetten zijn zeker een goede en ook redelijk voorhanden volgens mij?

Veel sterkte daar in de wildernis.

_________________
"The tongue like a sharp knife... Kills without drawing blood.” Buddha


04 aug 2007, 23:55
Profiel
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 maart 2007
Berichten: 3555
Bericht 
Dag Meut!
heb je ondertussen al een mooi zongebrand kleurtje? ;-) Ik ben behoorlijk benieuwd naar foto's van je nieuwe aanwinsten, is het mogelijk om er enkele te posten?
Groetjes,
Kristof


08 aug 2007, 10:09
Profiel WWW
Veldmaarschalk
Veldmaarschalk
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 maart 2007
Berichten: 5421
Woonplaats: Bergschenhoek
Bericht 
Plaatselijke pics lijkt me ook erg gaaf.
Nog wapensmeden gezien daar ?

Geen aFghanistan maar wel erg dichtbij.
Darra Pakistan: http://www.dailymotion.com/relevance/search/pakistan/video/x1gizg_vice-travel-darra-pakistan%3E

_________________
"The tongue like a sharp knife... Kills without drawing blood.” Buddha


08 aug 2007, 15:44
Profiel
Luitenant-Kolonel
Luitenant-Kolonel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 maart 2007
Berichten: 1302
Woonplaats: Nederland
Bericht 
Hier is de P1907:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


En hier de S84/98:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_________________
www.muetstege.com


09 aug 2007, 20:02
Profiel
Veldmaarschalk
Veldmaarschalk
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 maart 2007
Berichten: 5421
Woonplaats: Bergschenhoek
Bericht 
Laatste schede ziet eruit als een "turkse" .
Wel mooi die pic van de bajo op Siegfried :lol:

Is het nog een beetje uit te houden daar ?

_________________
"The tongue like a sharp knife... Kills without drawing blood.” Buddha


09 aug 2007, 21:00
Profiel
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal

Geregistreerd: 14 apr 2007
Berichten: 1673
Bericht 
De k98: De schede is een model 1935 Turk en de zaagrug is na 1937 aangebracht. Met het oog op de Conventie van Geneve (ergens tijdens WO1) heeft Duitsland vanaf WO1 geen zaagrug bajonetten voor gevechtstaken meer gemaakt. Coppel GmbH is Alex Coppel GmbH, ook bekend als Alcoso. Fabriek was tot, ik meen 1941/42, eigendom van de Joodse familie Coppel. Jammer van de zaagrug, maar als die bajonet eens kon praten...

De P1907: Maker is Sanderson, en die is zeldzamer dan bijvoorbeeld Wilkinson. Nog beter is Vickers of Mole. De schede vind ik echt interessant. De vorm van de frogstud heb ik nog nooit gezien. Ik weet niet waar die gemaakt is. Het is óf een vroege Engelse schede (die waren bruin), of een India/Pakistan of Afghaanse productie. De regimentsmarkering kan ik zo snel niet thuisbrengen. Staat er BTBF of BTRF? Staan er misschien nog stempeltjes op de andere metaaldelen of achter op het leer?

Verder zie ik dat je daar beter weer hebt als wij hier (vandaag de hele dag regen) en dat je je auto moet wassen...

mvg Kilian


09 aug 2007, 22:33
Profiel
Luitenant-Kolonel
Luitenant-Kolonel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 maart 2007
Berichten: 1302
Woonplaats: Nederland
Bericht 
Ze hebben hier wel Russische AK bajonetten tekoop, maar daar vragen ze 30 dollar voor. Ze hebben hier zowel de rood/bruine als de zwarte modellen. Ik ga nog even kijken of ik ze goedkoper kan krijgen.

Hier in Uruzgan is het wat lastiger om aan andere bajonetten dan de AK te komen.
Hopenlijk hebben ze hier nog ergens een stash met oude bajonetten liggen...mischien wel in dezelfde grot waar Osama zit :lol:

_________________
www.muetstege.com


11 aug 2007, 06:58
Profiel
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal

Geregistreerd: 14 apr 2007
Berichten: 1673
Bericht 
Als ze zwart zijn kan het ook Oostduits, Bulgaars, etc zijn. Ik zocht eigenlijk een andere webpagina, maar kon die zo snel niet vinden. Deze geeft ook algemene info over Russische AK bajonetten. http://www.ak47bayonets.com/AK47_Bayonet_Russia.php

Letten op een merktekentje dat bestaat uit een driehoek met een pijltje erin (Ishevsk) of een ster (Tula). Dat is zeker Russisch. Zorg dat de riempjes aan de greep en schede erbij zijn.

Zodra ik de pagina vind die ik zocht, zal ik hem hier nog posten.

Mijn ervaring in India is dat de mensen uitstekend met zich laten onderhandelen. Heb daar dingen gekocht voor een kwart van de oorspronkelijke vraagprijs. Ik verwacht dat het daar bij jou niet veel anders zal zijn. Als ze 30 vragen zou je eens 10 kunnen bieden en kijken wat er gebeurd. Als ze gaan schieten was je bod te laag, hehehe.

Dit is de pagina die ik zocht: http://tantal.kalashnikov.guns.ru/bayoindex.html


11 aug 2007, 08:41
Profiel
Veldmaarschalk
Veldmaarschalk
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 maart 2007
Berichten: 5421
Woonplaats: Bergschenhoek
Bericht 
Hahah... laten we het laatste maar niet hopen in ieder geval.

_________________
"The tongue like a sharp knife... Kills without drawing blood.” Buddha


11 aug 2007, 11:59
Profiel
Veldmaarschalk
Veldmaarschalk
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 maart 2007
Berichten: 5421
Woonplaats: Bergschenhoek
Bericht 
Enfield schede lijkt qua kleur heel erg veel op eentje geproduceerd in india.
Ga er even een plaatje bij zoeken :D

_________________
"The tongue like a sharp knife... Kills without drawing blood.” Buddha


17 aug 2007, 22:29
Profiel
Luitenant-Kolonel
Luitenant-Kolonel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 maart 2007
Berichten: 1302
Woonplaats: Nederland
Bericht 
Wij beheren toevallig ook de in beslag genomen wapens. Zo kwam ik een schitterende Lee-Enfield tegen uit 1943 met de originele munitie. Ik ben momenteel via de officiele weg aan het regelen of ik hem als verzamelaar mee naar huis mag nemen. Hij is geheel nummergelijk en werkelijk in een schitterende staat. Ik heb tevens wat fotos van een Chinese AK.
Binnenkort gaan we met ons team (8 personen) schieten met deze in beslag genomen wapens...lijkt me wel leuk :lol:

Ik zal binnenkort de fotos plaatsen want de internetverbinding is momenteel zo traag als dikke stront! :cry:

_________________
www.muetstege.com


20 aug 2007, 11:48
Profiel
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 maart 2007
Berichten: 3555
Bericht 
Dag Meut, blij nog eens van je te horen!
dat schieten moet inderdaad de moeite zijn! maar zit er niet ongelofelijk veel onbetrouwbaar spul bij? En hebben er nog wat bajonetten je weg gekruist?
Een kameraad van me vertrek eind september naar Kabul, misschien dat ik hem een extra "missie" ga geven, the quest for bayonets. :-)
Groetjes!


20 aug 2007, 12:20
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 61 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
phpBB.nl Vertaling