Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024, 10:07



Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 Informatie, plaatjes, foto's gezocht voor profielwerkstuk 
Auteur Bericht
Adjudant-Majoor
Adjudant-Majoor

Geregistreerd: 25 maart 2009
Berichten: 421
Woonplaats: Riemst
Bericht 
Eigenlijk toch een beetje raar, hoe we allemaal toch wat gefascineerd zijn door de oorlogsvoering van die tijd. Heb hier massa's boeken en films liggen, heb 3j geleden met kameraden de hele Atlantik wall (Normandië) gedaan per mobilhome. Heb altijd de fascinatie gehad voor de bunkeropstellingen daar, hoe veel en hoe groot daar alles is! Ondanks de tegenslag die de Duitsers (als ik het zo mag zeggen) hebben gehad daar, de werklui deden bv papiersnippers in beton of teveel water wat de droogtijd aanzienlijk vertraagde. Maar toch, terwijl ik daar zo rondliep, kreeg ik een beklemmend gevoel, hier had ik echt niet willen zijn op die morgen in Juni... Hadden ook artillerie batterijen gedaan meer landinwaarts, als je dan ziet, de verbetenheid van de geallieerden en de toch ook wel de gekke duitsers. Ik herinner me een batterij in Crisbeque, onder de voet gelopen door de geallieerden tot plots de Komandant vraagt aan een dichtbij gelegen batterij om het vuur op hun te openen...
Ik prijs me gelukkig dat ik het in de boeken mag lezen!

_________________
There's no I in team! Unless your in a team of pirates!


07 jan 2010, 09:54
Profiel
1ste Sergeant
1ste Sergeant
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 nov 2007
Berichten: 156
Bericht 
It's all about logistics, een anvoerlijn van zoveel duizenden kilometers ver ....

_________________
General Henri Guisan said to his officers: Switzerland would fight back against any invader, and if they ran out of ammunition they would use the bayonet. Switzerland, he declared, would never surrender


09 jan 2010, 16:49
Profiel WWW
Veldmaarschalk
Veldmaarschalk
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 maart 2007
Berichten: 5421
Woonplaats: Bergschenhoek
Bericht 
Heb je genoeg info Tim?

_________________
"The tongue like a sharp knife... Kills without drawing blood.” Buddha


10 jan 2010, 01:21
Profiel
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal

Geregistreerd: 28 feb 2009
Berichten: 1891
Bericht 
bedankt iedereen voor de informatie, ik kan er zeker mee vooruit, geweldig!!! Foto's e.d. zijn ook nog welkom.
Sorry voor mijn relatief late reactie, maar geschiedenis is niet mijn enige vak jammer genoeg.. :cry:

_________________
Cogito Ergo Sum


11 jan 2010, 23:23
Profiel
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal

Geregistreerd: 28 feb 2009
Berichten: 1891
Bericht 
Het profielwerkstuk is zo goed als af, als ik het ingeleverd heb en een punt ervoor heb zal ik het posten :P :wink:

_________________
Cogito Ergo Sum


18 maart 2010, 23:19
Profiel
Veldmaarschalk
Veldmaarschalk
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 maart 2007
Berichten: 5421
Woonplaats: Bergschenhoek
Bericht 
en ff een pdfje laten zien uiteraard :D

_________________
"The tongue like a sharp knife... Kills without drawing blood.” Buddha


19 maart 2010, 10:56
Profiel
Luitenant-Kolonel
Luitenant-Kolonel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 maart 2007
Berichten: 1322
Woonplaats: Wilrijk
Bericht 
Ik weet niet of je het beseft maar je onderwerp helder behandelen vraagt toch eerst heel wat meer afstand nemen. Wapens bespreken is één ding, maar ze maken maar één aspect uit van het geheel. Dat kan eigenlijk in zijn geheel maar één hoofdstuk zijn van de pakweg zes.

Gebruikte tactieken, strategische doelen en vergissingen, de wijzigingen in strategie tijdens de veldtocht, de persoonlijkheden van de verschillende leiders en bevelvoerders en tenslotte een analyse van het moreel van de ingezette legers en volkeren zijn minstens zo belangrijk.

En neen, zeker aan Duitse zijde was er een enorm allegaartje van allerhande Duitse ontwerpen maar ook een pléade aan buitgemaakt wapentuig en de uitrusting van hun talrijke bondgenoten. Zelfs grote kenners ontdekken steeds weer iets nieuws. Vergeet vooral ook de Finnen en de Roemenen niet.

In mijn ogen is het onderwerp te groot. Ik zou er iets kleiners uitpikken, maar goed, wanneer je erin slaagt een mooi overzicht te maken is dat zeker verdienstelijk.

_________________
Si vis pacem para bellum!


19 maart 2010, 11:05
Profiel WWW
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal

Geregistreerd: 28 feb 2009
Berichten: 1891
Bericht 
Friedrich schreef:
Ik weet niet of je het beseft maar je onderwerp helder behandelen vraagt toch eerst heel wat meer afstand nemen. Wapens bespreken is één ding, maar ze maken maar één aspect uit van het geheel. Dat kan eigenlijk in zijn geheel maar één hoofdstuk zijn van de pakweg zes.

Gebruikte tactieken, strategische doelen en vergissingen, de wijzigingen in strategie tijdens de veldtocht, de persoonlijkheden van de verschillende leiders en bevelvoerders en tenslotte een analyse van het moreel van de ingezette legers en volkeren zijn minstens zo belangrijk.

En neen, zeker aan Duitse zijde was er een enorm allegaartje van allerhande Duitse ontwerpen maar ook een pléade aan buitgemaakt wapentuig en de uitrusting van hun talrijke bondgenoten. Zelfs grote kenners ontdekken steeds weer iets nieuws. Vergeet vooral ook de Finnen en de Roemenen niet.

In mijn ogen is het onderwerp te groot. Ik zou er iets kleiners uitpikken, maar goed, wanneer je erin slaagt een mooi overzicht te maken is dat zeker verdienstelijk.


Hallo Friedrich,

Ik snap precies wat je hiermee wilt zeggen maar ik denk dat je het dan verkeerd ziet, het werkstuk gaat niet alleen over de gebruikte wapens hoor, dit is wat je zegt maar een klein deel, een side step.
Het gaat vooral over de strategiën, de gevoerde veldslagen en iedereen die hierin betrokken was.
Ik zou zeggen laat je verassen :P :wink:

_________________
Cogito Ergo Sum


19 maart 2010, 17:50
Profiel
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 maart 2007
Berichten: 3555
Bericht 
Tim Loeffen schreef:
Ik zou zeggen laat je verassen

dat is toch een beetje off topic Tim...


19 maart 2010, 20:01
Profiel WWW
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal

Geregistreerd: 28 feb 2009
Berichten: 1891
Bericht 
virjinz schreef:
Tim Loeffen schreef:
Ik zou zeggen laat je verassen

dat is toch een beetje off topic Tim...
Dat snap ik niet..

_________________
Cogito Ergo Sum


19 maart 2010, 23:05
Profiel
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 maart 2007
Berichten: 3555
Bericht 
laat je verrassen past beter in deze context :)


20 maart 2010, 03:13
Profiel WWW
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal

Geregistreerd: 28 feb 2009
Berichten: 1891
Bericht 
virjinz schreef:
laat je verrassen past beter in deze context :)


Oja ja nu zie ik de enorme blunder :oops: :oops: !!! dat komt van het snel typen en het bericht dan niet nog een keer nalezen op spelfouten, ohw wat dom van mij! :shock: Hopelijk leest mijn leraar Nederlands dit niet :P

_________________
Cogito Ergo Sum


20 maart 2010, 12:00
Profiel
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal

Geregistreerd: 28 feb 2009
Berichten: 1891
Bericht 
Ik ga proberen het werkstuk te plaatsen in het topic "Privé" :wink: Als Kristof het goed vindt?

_________________
Cogito Ergo Sum


10 apr 2010, 12:52
Profiel
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 maart 2007
Berichten: 3555
Bericht 
tuurlijk mag dat Tim


10 apr 2010, 13:07
Profiel WWW
Veldmaarschalk
Veldmaarschalk
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 maart 2007
Berichten: 5421
Woonplaats: Bergschenhoek
Bericht 
Ik ben ook wel benieuwd eigenlijk 8)

_________________
"The tongue like a sharp knife... Kills without drawing blood.” Buddha


10 apr 2010, 13:18
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
phpBB.nl Vertaling