Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024, 11:22



Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 Nikon D90 
Auteur Bericht
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal

Geregistreerd: 14 apr 2007
Berichten: 1673
Bericht Nikon D90
Vraagje aan de fotografen onder ons die momenteel wat meer tijd hebben dan ik:

Ben in december jarig en mijn vrouw en kinderen willen mij een Nikon digitale spiegelreflex schenken. In principe alleen de body, lenzen heb ik. Ik weet dat allemaal natuurlijk niet, maar ze hebben hun oog laten vallen op de D90. Omdat ik niet meer up to date ben op digitale camera gebied is mijn vraag hoe de D90 beoordeeld wordt, naar eigen ervaring, in vakbladen en zo. Ik heb op dit moment zelf jammer genoeg geen tijd om dat allemaal uit te zoeken. Kan iemand daar iets over zeggen?


29 okt 2009, 23:42
Profiel
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 maart 2007
Berichten: 3555
Bericht 
ik heb wekenlang mezelf proberen te overtuigen dat de d300 beter was dan de d90 zodat ik een excuus had om die pro dslr te kopen.
Tenzij je >50 focuspunten, een magnesium body en 8 foto's per seconde nodig hebt is de D90 (11 punten, goede plastic body en 4 foto's per seconde) een erg goede camera.
omdat het prijsverschil toen bijna 500 euro was heb ik uiteindelijk voor de D90 gekozen en nog geen seconde spijt gehad.

er zijn al bijna een jaar geruchten dat de d400 gelanceerd gaat worden maar het komt er maar niet van.


30 okt 2009, 09:19
Profiel WWW
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal

Geregistreerd: 14 apr 2007
Berichten: 1673
Bericht 
Magnesium :? , da´s toch dat spul dat zo gemeen kan branden. Nou, nee ik geloof niet dat ik dat nodig heb en van zo veel focuspunten raak ik op mijn leeftijd alleen maar in de war.

Bedankt voor je info, Kristof.


30 okt 2009, 23:45
Profiel
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal

Geregistreerd: 14 apr 2007
Berichten: 1673
Bericht 
Nou, vandaag heb ik hem gekregen, de D90 body. Ik moet er nog een lens met korte brandpuntsafstand bij kopen voor het bereik tot 50mm (De digitale camera verlengt de brandpuntsafstand van al mijn "analoge" lenzen zo´n 1,5x tot zeg maar telelenzen) en dan kan ik weer alles fotograferen wat ik wil. De eerste foto´s zijn veelbelovend, en ik ben pas op bladzijde 3 van de gebruiksaanwijzing.


03 dec 2009, 23:14
Profiel
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 maart 2007
Berichten: 3555
Bericht 
proficiat met je nieuwe aanwinst Kilian, ik ben zeker dat je er heel veel plezier mee gaat hebben!
wat ik leuk vind is het raster op de display, de bracketing knop, het verlichte display'tje bovenaan (on/off knop nog een klikje verder "aan" schakelen), de master functie voor flitsen, ... teveel om op te noemen!

qua glaswerk gebruik ik meestal een sigma 17-70 2.8-4.5 en ben daar heel tevreden mee
als lichtsterk objectief ligt hier ook nog een nikkor 50mm 1.8 (pak goedkoper als de 1.4 en toch een superlensje)
mijn d90 gaat straks of maandag helaas binnen voor controle, lag bij me in de auto tijdens het ongeval... hopelijk heb ik 'm snel terug!


04 dec 2009, 07:25
Profiel WWW
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal

Geregistreerd: 14 apr 2007
Berichten: 1673
Bericht 
Als zowel jij als je camera in de reparatie moesten, dan is het met je auto zeker helemaal triest afgelopen? Wat is er eigenlijk gebeurd? Moet een flinke knal geweest zijn.


04 dec 2009, 21:50
Profiel
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 maart 2007
Berichten: 3555
Bericht 
frontale botsing van een mercedes e aan volgens mij 90km/u (was 2 auto's aan het voorbij steken in een bocht!) tegen fiesta van een kameraad aan pak 60km/u
auto voor de sloop, motor niet meer vooraan maar is onderin de auto geschoven. Dwarsbalken in chassis zijn blijkbaar 50cm naar links verschoven (steken uit aan bestuurderszijde, bizar voor een frontale botsing lijkt me :? )
maar onkruid vergaat niet, ben vandaag naar Wavre geweest (met een geleende stylish wandelstok in cocobolo-hout). Niks gekocht maar deed oh zo deugd om onder de mensen te komen... en nu wat rusten :-)


05 dec 2009, 11:24
Profiel WWW
Adjudant-Majoor
Adjudant-Majoor

Geregistreerd: 25 maart 2009
Berichten: 421
Woonplaats: Riemst
Bericht 
You Slut!! Mij niet gevraagd... :D
We hadden gerust langs elkaar kunnen manken... :D

_________________
There's no I in team! Unless your in a team of pirates!


05 dec 2009, 11:42
Profiel
Veldmaarschalk
Veldmaarschalk
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 maart 2007
Berichten: 5421
Woonplaats: Bergschenhoek
Bericht 
Kilian schreef:
Nou, vandaag heb ik hem gekregen, de D90 body.


Gefelicteerd met je nieuwe aanwinst 8)

_________________
"The tongue like a sharp knife... Kills without drawing blood.” Buddha


05 dec 2009, 11:52
Profiel
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal

Geregistreerd: 14 apr 2007
Berichten: 1673
Bericht 
virjinz schreef:
frontale botsing van een mercedes e aan volgens mij 90km/u (was 2 auto's aan het voorbij steken in een bocht!) tegen fiesta van een kameraad aan pak 60km/u
auto voor de sloop, motor niet meer vooraan maar is onderin de auto geschoven. Dwarsbalken in chassis zijn blijkbaar 50cm naar links verschoven (steken uit aan bestuurderszijde, bizar voor een frontale botsing lijkt me :? )
maar onkruid vergaat niet, ben vandaag naar Wavre geweest (met een geleende stylish wandelstok in cocobolo-hout). Niks gekocht maar deed oh zo deugd om onder de mensen te komen... en nu wat rusten :-)


Oei, da´s nog goed afgelopen. Dat had ook anders kunnen eindigen en was een zware slag voor de geschiedschrijving van FN geweest, alsook voor dit forum. Is de andere bestuurder er ook nog relatief goed vanaf gekomen?

Overigens bedankt dat je me een nieuw woord geleerd hebt. Ik had nog nooit van cocobolo gehoord. http://en.wikipedia.org/wiki/Cocobolo


05 dec 2009, 12:44
Profiel
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 maart 2007
Berichten: 3555
Bericht 
nu ga ik wat offtopic dus bij deze mijn excuses aan de moderator ;-)

cocobolo heb ik ontdekt dankzij mijn Browning Buckmark Field Target met cocobolo greepplaatjes. Wapens verzamelen verruimt je geest :-)
Afbeelding

Xavier, met wie ik al goed bevriend ben sinds de kleuterklas, was ook zwaargewond maar is ondertussen thuis en terug zo goed als 100% genezen van de kwetsuren (longen, ribben, heup, knieën en hersentjes). De tegenpartij was lichtgewond maar wat ze juist had weet ik niet, heb haar nummer niet...


05 dec 2009, 16:03
Profiel WWW
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal

Geregistreerd: 14 apr 2007
Berichten: 1673
Bericht 
jdeleur schreef:
Kilian schreef:
Nou, vandaag heb ik hem gekregen, de D90 body.


Gefelicteerd met je nieuwe aanwinst 8)


Dankjewel Jeffrey. Ik heb vanmiddag nog een objectief erbij gekocht, de AF-S DX Zoom Nikkor 18-70mm f3.5G IF-ED, http://imaging.nikon.com/products/imagi ... /index.htm , die het gat opvult dat mijn oude 28-105 Nikon objectief achterlaat nou die een factor 1,5 naar boven is opgeschoven.

Ik heb nog even de Sigma 18-50 f2.8 overwogen. Die zou nog beter in het ontbrekende bereik passen (minder overlap) en is lichtsterker, maar die had de handelaar niet op voorraad en was duurder dan de Nikon lens. Dat is deze: http://www.sigmabenelux.com/producten/2 ... x-dc-macro


05 dec 2009, 22:59
Profiel
Generaal
Generaal
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 aug 2008
Berichten: 2848
Bericht 
goede aanwinst killian :)

gaat je veel plezier opleveren :)

als je er enige testfoto's mee genomen hebt het resultaat mischien eens posten ;-)

_________________
nie geschote is op voorhand mis :)

Chi pecora si fa, il lupo mangia

http://www.scbeb.eu
http://www.boutersemswapenenmilitariaforum.eu


06 dec 2009, 09:18
Profiel WWW
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 maart 2007
Berichten: 3555
Bericht 
als je bvb. photoshop hebt (of het later zou willen hebben) kan je je foto's best in RAW formaat maken
ongelofelijk wat je nog kan verbeteren aan je belichting, scherpte, kleuren, ... omdat RAW niet gecomprimeerd is.

zelf schiet ik bijna altijd in RAW + JPG fine samen. Als het gaat om banale foto's verwijder ik soms de RAW bestanden (om plaats te winnen)


06 dec 2009, 10:06
Profiel WWW
Generaal
Generaal
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 aug 2008
Berichten: 2848
Bericht 
welke capaciteit van kaartje gebruik je dan virjinz?

want als ik ook nog eens de raw ga gebruiken zit die gb wel snel vol :)

_________________
nie geschote is op voorhand mis :)

Chi pecora si fa, il lupo mangia

http://www.scbeb.eu
http://www.boutersemswapenenmilitariaforum.eu


06 dec 2009, 10:16
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
phpBB.nl Vertaling