Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 26 apr 2024, 01:49



Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 Zo rustig? 
Auteur Bericht
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal

Geregistreerd: 14 apr 2007
Berichten: 1673
Bericht Zo rustig?
Ligt het aan mijn waarneming of is het de laatste tijd wat stil in dit forum aan het worden? Ik vind dat jammer.


16 sep 2009, 23:07
Profiel
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 maart 2007
Berichten: 3555
Bericht 
heb die indruk ook...
zelf ben ik alleszins een stuk minder actief door omstandigheden & verschillende andere bezigheden...
hopelijk schiet het binnenkort weer op gang :-)


17 sep 2009, 13:23
Profiel WWW
Adjudant
Adjudant
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 dec 2008
Berichten: 263
Woonplaats: België
Bericht 
Het einde van mijn kalme periode is ook in zicht...

Adler


17 sep 2009, 15:02
Profiel
Generaal
Generaal
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 aug 2008
Berichten: 2848
Bericht 
hehe dacht dat het aan mij lag :)

blij dat jij het ook dacht kilian.
ben ik me dus toch niets aan het inbeelden :)

_________________
nie geschote is op voorhand mis :)

Chi pecora si fa, il lupo mangia

http://www.scbeb.eu
http://www.boutersemswapenenmilitariaforum.eu


17 sep 2009, 17:26
Profiel WWW
Veldmaarschalk
Veldmaarschalk
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 maart 2007
Berichten: 5421
Woonplaats: Bergschenhoek
Bericht 
Het is idd. rustig maar heb dan zelf ook niet zoveel nieuws kunnen toevoegen.

_________________
"The tongue like a sharp knife... Kills without drawing blood.” Buddha


17 sep 2009, 18:49
Profiel
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal

Geregistreerd: 14 apr 2007
Berichten: 1673
Bericht 
Het is mij opgevallen dat ook andere bajonet-gerelateerde internetforums, waar ik aktief ben, de laatste maanden erg slap zijn. Dacht eerst dat het aan de vakantieperiode lag, maar begin nu te twijfelen of er wellicht ook een recessie een rol speelt waardoor er minder aangeschaft wordt. Het is me ook opgevallen dat er bijvoorbeeld op Marktplaats heel wat minder geboden wordt op bajonetten. Het lijkt wel op vraaguitval/instorten van de markt.

Ik vind het erg jammer, omdat ik op dit moment nog wel vrije tijd voor de hobby heb, maar vanaf 1 oktober héél wat minder. Ik begin dan in een nieuwe baan en verwacht dat die, zeker tijdens de inwerkperiode van een aantal maanden, heel wat uren, ook in de avonden gaat vreten. Dat zal ten koste gaan van de tijd voor de hobby en forums. Ik wil proberen als laatste in mijn tijd voor bajonet.be te schrappen, maar vrees dat ik daar, in ieder geval tijdelijk, ook niet onderuit kan gaan komen.

Misschien is het een idee om gewoon eens wat interessante stukken uit de verameling te laten zien, het hoeft niet altijd nieuw te zijn. En ik geloof dat jij, Jeffrey, best nog wel wat openstaande aktiepuntjes in dit forum hebt. Van fotootjes die je nog ging plaatsen bijvoorbeeld. Ik herinner me nog een gevalletje van een vet Russisch riempje in een vaatwasser. Volgens mij staat er in dat draadje ook nog een vraagje aan je open. :mrgreen:


17 sep 2009, 19:24
Profiel
Kolonel
Kolonel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 jul 2007
Berichten: 1472
Woonplaats: provincie Zeeland
Bericht 
Hoi allemaal,

Ik was blij dat ik een nieuw bericht zag!
Was even bang dat er niemand meer in cyberspace was..........

Kom op!!!! posten die hap!

:lol:

_________________
Aliquando et insanire iucundum est


17 sep 2009, 22:27
Profiel
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal

Geregistreerd: 28 feb 2009
Berichten: 1891
Bericht 
Ik heb nog een post staan over een Radom bajonet waar ik nog geen antwoord op gekregen heb :oops: en over een regimentsnummer. Er is dus nog werk genoeg :P:P

Ik ben ook bajonetten aan het proberen te verkopen maar de biedingen zijn soms gewoon belachelijk :shock: niet eens de tijd waard om advertenties te plaatsen.
Terwijl biedingen op EGUN bijvoorbeeld soms over de top gaan..........

_________________
Cogito Ergo Sum


18 sep 2009, 20:06
Profiel
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal

Geregistreerd: 14 apr 2007
Berichten: 1673
Bericht 
Tim Loeffen schreef:
Ik heb nog een post staan over een Radom bajonet waar ik nog geen antwoord op gekregen heb :oops: en over een regimentsnummer. Er is dus nog werk genoeg :P:P

Ik ben ook bajonetten aan het proberen te verkopen maar de biedingen zijn soms gewoon belachelijk :shock: niet eens de tijd waard om advertenties te plaatsen.
Terwijl biedingen op EGUN bijvoorbeeld soms over de top gaan..........


Wij zijn in dit forum heel knap en weten samen heel veel, maar ook niet alles. :mrgreen:

Het beetje dat ik van Poolse bajonetten weet is een Poolse internet pagina. Met wat moeite en Google translate is het wel te snappen. Ik heb het linkje in je thread gepost.

Van regimentsmarkeringen heb ik geen verstand. Iemand anders misschien?

Ten aanzien van Marktplaats schreef ik al eerder dat ik de indruk heb dat de vraag een stuk minder is geworden. Daarnaast is niet alles wat zeldzaam of oud is ook meteen erg gevraagd en daardoor kostbaar. En ik heb ook de indruk dat er nogal wat verkopers zijn met overspannen/onrealistische verwachtingen.


18 sep 2009, 22:00
Profiel
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal

Geregistreerd: 28 feb 2009
Berichten: 1891
Bericht 
Kilian,
Ja bedankt ik heb het gezien.

Nou ik vraag me af of een bod van €15 op een S84/98lll met houten greepjes en met schede in een goede staat een redelijk bod is :P
Of €20,- op vier AK bajonetten.

_________________
Cogito Ergo Sum


19 sep 2009, 10:49
Profiel
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal

Geregistreerd: 14 apr 2007
Berichten: 1673
Bericht 
Ach Tim, ik weet niet hoe jij dat doet, maar bij mij en vele anderen is een eerste bod op Marktplaats meestal niet meer dan een openingsbod om een serie biedingen te starten. Vaak de helft of minder van mijn eventuele eindbod. Dat is ook geen probleem zolang er andere geïnteresseerden zijn die mee gaan bieden. Als er niet meer komt dan een openingsbod, of helemaal geen biedingen, is er in ieder geval op dat moment kennelijk niet veel vraag naar. Een veiling werkt alleen als er minstens twee partijen geïnteresseerd zijn.

Wat ik altijd heel dom vind zijn van die kreten als "onzinbiedingen worden verwijderd". Ten eerste is het maar de vraag of een bod echt een onzinbod is, of dat de verkoper zich misschien vergist in zijn waarde-inschatting. Kijk bijvoorbeeld naar die "vernederlandste M1 bajonet met H stempel van Hembrug" die nu op Marktplaats staat. Dat is gewoon een in de USA gemaakte M1 die in Zuid-Korea is omgebouwd voor het Koreaanse leger. De H stempeling is ook Amerikaans. Ik ben ervan overtuigd dat de verkoper elk reëel bod voor wat het is, nl. een Koreaan, als onzinbod zal opvatten.

Zelf verkoop ik niet veel op Marktplaats, maar onzinbiedingen zijn bij mij welkom, zolang ze maar laag zijn. Iemand die het stuk dan graag wil hebben zal niet toestaan dat een ander er voor een prikkie mee vandoor gaat. Vaak lokt het juist een biedproces uit. Kijk naar die Nederlandse cavallerie bajonet ("bajonet met originele schede") op Marktplaats. Die laten andere verzamelaars echt niet voor 105 euro verkocht gaan worden, zoals je ziet.

Ik zou me helemaal niet aan een openingsbod van 20 euro voor 4 AK bajonetten storen. Het betekent in ieder geval dat er minstens één iemand interesse heeft. Als er helemaal niemand biedt is er kennelijk geen vraag naar.


19 sep 2009, 11:24
Profiel
1ste Korporaal-Chef
1ste Korporaal-Chef
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 20 jul 2008
Berichten: 81
Bericht 
Verkopers die advertenties plaatsen waar geen vraagprijs bij staat maar waar een bieding gevraagd wordt stuur ik (als ik serieuze interesse heb) meestal een mail met de vraag tegen welk bedrag we zaken kunnen doen.
Dit om te voorkomen dat ik een zogenaamde "onzinbieding" doe, wat dit dan ook mag zijn ?! :?
Krijg dan vaak de reaktie dat ik maar een bod moet doen. Als je dit dan vervolgens doet krijg je (soms) geen reaktie meer van de verkoper.
Dan denk ik bij mezelf zou ik mij nu dan toch schuldig hebben gemaakt aan een onzinbieding... :? :oops:

De enkele keren dat ik een bajonet te koop aanbied zet ik er altijd een (reële) vraagprijs bij zodat voor beide partijen duidelijk is wat de bedoeling is.
Mijn ervaring is dat verkopers die biedingen vragen eigenlijk gokken (hopen) op een bieding die boven de waarde van de bajonet ligt.
M.a.w. het maximale eruit willen halen.

Ik heb al een aantal keren gehad dat als ik een bajonet op "Gereserveerd" had gezet ik vervolgens biedingen boven de vraagprijs kreeg.
(waarschijnlijk had ik dan weer een iets te reële vraagprijs gehanteerd) :oops:
Echter bij mij is verkocht is verkocht.
Dat dit echter niet voor alle verkopers geld heb ik al een aantal keren aan de lijve ondervonden op Marktplaats. :evil:


19 sep 2009, 12:14
Profiel
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal

Geregistreerd: 28 feb 2009
Berichten: 1891
Bericht 
SIG_551_SWAT schreef:
Dat dit echter niet voor alle verkopers geld heb ik al een aantal keren aan de lijve ondervonden op Marktplaats. :evil:


Dat is inderdaad zeer vervelend, ik heb het ook vaker meegemaakt!

_________________
Cogito Ergo Sum


19 sep 2009, 12:35
Profiel
1e Sergeant-chef
1e Sergeant-chef
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 okt 2008
Berichten: 189
Bericht 
Heb op de voorbije beurs in Wavre een bajo aan redelijke prijs kunnen kopen voor mijn gereserveerde SAFN49.

Zal zo vlug mogelijk foto's posten, eerst nog wat opzoekwerk doen.

_________________
Deelnemen is belangrijker dan winnen

http://www.scbeb.eu
http://www.boutersemswapenenmilitariaforum.eu
http://www.BeAF.eu
http://www.9th-AD.eu


19 sep 2009, 18:00
Profiel WWW
Veldmaarschalk
Veldmaarschalk
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 maart 2007
Berichten: 5421
Woonplaats: Bergschenhoek
Bericht 
Je hebt zeker gelijk Killian :oops:
Maar heb net een beetje onzekere tijd achter de rug gehad qua werk en met de vakantie voor de deur was dit geen pretje.
Maar ik ben alles nog niet vergeten. Staat allemaal netjes in mijn notebook :wink:
Nu nog even uitgebreid de tijd vinden.

_________________
"The tongue like a sharp knife... Kills without drawing blood.” Buddha


21 sep 2009, 20:04
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
phpBB.nl Vertaling