Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024, 21:10



Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
 Liberty Park 
Auteur Bericht
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 apr 2007
Berichten: 1695
Woonplaats: Kalmthout
Bericht Liberty Park
Mijn ouders zijn vorige week (toen ik in Budapest was) enkele daagjes in Nederland geweest en hebben daar onder andere dit museum gezien. Het Liberty Park museum is in Overloon. Momenteel zou er een gigantische (lees enkele keren de omvang van Ciney) privé collectie ondergebracht zijn van een Nederlandse industriël, deze mocht zijn collectie niet meer op eigen terrein bewaren. WO2 en later.
Vorig jar was er nog een expo over de Nederlandse missie in Urzugan


11 maart 2008, 07:25
Profiel
Veldmaarschalk
Veldmaarschalk
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 maart 2007
Berichten: 5421
Woonplaats: Bergschenhoek
Bericht 
Leuk informatief museum maar voor de "echte" verzamelaar vaak een tegenvaller door de vele repro dingen die ze hebben.

_________________
"The tongue like a sharp knife... Kills without drawing blood.” Buddha


19 maart 2008, 23:02
Profiel
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal

Geregistreerd: 14 apr 2007
Berichten: 1673
Bericht 
Ik was er vanmiddag. De laatste keer was meer dan 10 jaar geleden, toen de voertuigen nog open en bloot in het bos stonden. Nu staat alles binnen en is de Marshall collectie (voertuigen) erbij gekomen.

Mijn conclusie is dat het museum voor iemand zonder kennis van zaken best leuk is, maar als je een meer technisch wetenschappelijke interesse hebt zoals ik, en vooral ook details wilt kunnen bekijken, dan kun je beter naar bijvoorbeeld Brussel gaan. Er zijn o.a. een aantal sfeervolle tafereeltjes (diorama-achtig) gebouwd. Leuk, zo´n nagebouwd strand van Normandië, maar wat heb ik er aan een MG42 te zien van vele meters afstand?

Het is een beetje de trend in musea tegenwoordig om ook sfeer te laten zien/creëeren, maar ik zie het liever op de ouderwetse manier, goed uitgelicht in vitrines.

Ik heb een paar bajonetten van grote afstand gezien (k98, spike en iets Nederlands M1895). Eén bajonet lag wel goed zichtbaar in een vitrine: Een Nederlandse M4 bajonet, maar wel met een Amerikaanse M8A1 schede van pwh uit de Vietnamtijd.

Voor mijzelf en mijn dochter van 10 jaar was ik 12+8 = 20 Euro entree kwijt. We hebben 3,5hr rondgelopen en toen hadden we het gezien. Gelet op mijn persoonlijke belangstelling vind ik de entree te hoog.


30 aug 2009, 20:24
Profiel
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal

Geregistreerd: 14 apr 2007
Berichten: 1673
Bericht 
Nog wat plaatjes. Vroeger was het thema duidelijk gerelateerd aan de slag om Overloon. Nu is er veel meer bijgekomen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


30 aug 2009, 20:31
Profiel
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal

Geregistreerd: 14 apr 2007
Berichten: 1673
Bericht 
Meer foto´s. Een onsamenhangend geheel.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


30 aug 2009, 20:37
Profiel
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal

Geregistreerd: 14 apr 2007
Berichten: 1673
Bericht 
Nog meer.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er waren nog veel meer voertuigen, maar ik heb niet alles gefotografeerd. Onder andere een aantal logistieke voertuigen uit WO2: transporttrucks, mobiele kranen, werkplaatstrucks, enz, enz. Aan het dak hing nog een spitfire en een V1.


30 aug 2009, 20:44
Profiel
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal

Geregistreerd: 14 apr 2007
Berichten: 1673
Bericht 
Of er, zoals Jeffrey stelde, veel repro tussen zat, heb ik niet kunnen beoordelen. Ik heb niet overal verstand van en veel dingen kon ik niet van dicht genoeg bij zien.

Al met al zou ik, als het mijn museum was, een veel duidelijkere lijn in de collectie brengen.


30 aug 2009, 20:57
Profiel
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 jun 2007
Berichten: 1866
Woonplaats: balen
Bericht 
Mooie fotos Kilian, Ik moet nog eens terug naar overloon zo te zien.
Toen ik er was waren ze nog bezig moet de nieuwe grote hal :wink:

_________________
I love suisse Bayonets en schmidt rubin guns ;-)


Laatst bijgewerkt door bart s op 31 aug 2009, 09:21, in totaal 1 keer bewerkt.



30 aug 2009, 21:16
Profiel
Adjudant-Majoor
Adjudant-Majoor

Geregistreerd: 25 maart 2009
Berichten: 421
Woonplaats: Riemst
Bericht 
Ben een jaar of 4geleden er eens geweest en moet zeggen toen het me wat tegenviel... vondt dat alles er zo wat onordelijk stond. en zoals bekend, vele foutjes, zowel in kostuums als bij sommige voertuigen.

_________________
There's no I in team! Unless your in a team of pirates!


30 aug 2009, 22:30
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 9 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
phpBB.nl Vertaling