Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024, 14:05



Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
 als buitenlander schieten in België 
Auteur Bericht
Luitenant-Kolonel
Luitenant-Kolonel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 maart 2007
Berichten: 1302
Woonplaats: Nederland
Bericht 
Ik heb geen vergunning, maar ik heb wel een Hoofd-Schiet Instructeur KKW nivo II/III brevet (hoogste brevet binnen het NL leger) en een Geldig NL Ministerie van Defensie ID card.
Is dit ook voldoende? of accepteren ze dat niet?

_________________
www.muetstege.com


08 jan 2008, 15:51
Profiel
Luitenant-Kolonel
Luitenant-Kolonel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 maart 2007
Berichten: 1322
Woonplaats: Wilrijk
Bericht 
Da's een beetje moeilijk. ik ben zelf secretaris-generaal van de schutterscllub Zilverberg te Kontich, en zelfs van wapenstructeurs van van de Belgische politie of den ABL moeten wij een vergunning of licentie vragen in hun vrije tijd, tenzij zij een bijzondere toelating krijgen om met hun dienstwapen buiten de diensturen te schieten.

Dat steekt dus wel behoorlijk nauw ...

_________________
Si vis pacem para bellum!


08 jan 2008, 16:36
Profiel WWW
Luitenant-Kolonel
Luitenant-Kolonel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 maart 2007
Berichten: 1302
Woonplaats: Nederland
Bericht 
Maakt niet uit. Ik snap hoe de regelgeving in de war zit, is in Nederland niet anders.
Toch maar eens via Defensie een burger-brevet regelen (duurt 6 maanden en alle militaire schiet oefeningen tellen mee) :wink:

_________________
www.muetstege.com


08 jan 2008, 16:42
Profiel
Veldmaarschalk
Veldmaarschalk
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 maart 2007
Berichten: 5421
Woonplaats: Bergschenhoek
Bericht 
Dus geen schieten zonder verlof :cry:
Hoe doet Podevijn dat dan ?

_________________
"The tongue like a sharp knife... Kills without drawing blood.” Buddha


08 jan 2008, 20:59
Profiel
Luitenant-Kolonel
Luitenant-Kolonel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 maart 2007
Berichten: 1322
Woonplaats: Wilrijk
Bericht 
jdeleur schreef:
Dus geen schieten zonder verlof :cry:
Hoe doet Podevijn dat dan ?
Podevijn is een smet op het blazoen van de Belgische wapenhandelaars en schietstanden. Om een of andere reden kan hij heel de regelgeving aan zijn laars lappen zonder daarvoor vervolgd te worden, en zoals je weet doet hij dat nog het liefst op TV, mediageil als hij is.

Da's dus één grote ramp ...

_________________
Si vis pacem para bellum!


09 jan 2008, 14:52
Profiel WWW
Veldmaarschalk
Veldmaarschalk
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 maart 2007
Berichten: 5421
Woonplaats: Bergschenhoek
Bericht 
Maar je kan er wel schieten dus wat is het probleem haha...

Vind het al leuk om me meissie een keer een schietstand te laten zien. Ze zou het heel graag willen doen mede door mijn enthousiasme denk ik :oops:

_________________
"The tongue like a sharp knife... Kills without drawing blood.” Buddha


09 jan 2008, 21:12
Profiel
Luitenant-Kolonel
Luitenant-Kolonel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 maart 2007
Berichten: 1322
Woonplaats: Wilrijk
Bericht 
jdeleur schreef:
Maar je kan er wel schieten dus wat is het probleem haha...
Nu, zonder écht fanatiek te willen worden ... Schieten kan ik in iedere oude steengroeve , in de kleiputten en desnoods zelfs in mijn yuin, maar daarom mag het nog niet!

Ik ben een tijdlang woordvoerder geweest voor de Unie van wapenhandelaars, jagers en sportschutters en het is zeker niet leuk wanneer ze je dan in het belachelijke trekken met archiefbeelden van Podevijn.

Het zou trouwens wel zeer grof zijn indien hij zelfs met de nieuwe wapenwet onvergunde mensen met zijn volautomaten laat spelen, want dat zou gewoon tegen álle regels indruisen.

Je kan je vriendin toch ook naar een normale schietstand meenemen? Ik heb nog nooit gemerkt dat vrouwen zich meer symphatie voor de schietsport krijgen naarmate het machogehalte stijgt ... en wij hebben daar ervaring in! Mijn vriendin heeft wapens, de vrouw van mijn beste kameraad droogt ons bij tijd en wijlen af op competitie, ik geef jachtles aan een zevental vrouwen ....

_________________
Si vis pacem para bellum!


10 jan 2008, 10:30
Profiel WWW
Veldmaarschalk
Veldmaarschalk
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 maart 2007
Berichten: 5421
Woonplaats: Bergschenhoek
Bericht 
Beetje aan de schietsport ruiken kan geen kwaad hoewel ik zelf in het begin wel een beetje irritatie had van die figuren die in hun 2de puber zaten ( 40+). Doelend op dat macho gedrag van ik heb een vuurwapen. ( kan er wel 200 kopen als ik zou willen en grotere maar dat snappen zulke trieste figuren niet). Ik ga er niet heen om macho te zijn anders ga ik wel op de kermis tegen een boksbal slaan de hele dag.
Overigens ook een heleboel leuke mensen mogen ontmoeten toen.

Jouw verhaal over podevijn kan ik van jouw zijde wel zeker begrijpen.

_________________
"The tongue like a sharp knife... Kills without drawing blood.” Buddha


10 jan 2008, 22:18
Profiel
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 maart 2007
Berichten: 3555
Bericht 
het is idd jammer dat de schutter of verzamelaar vaak geassocieerd wordt met de uitzonderingen. ik kom er bvb. niet altijd voor uit dat ik schutter ben, of dat ik er m'n brood mee verdien. maar ik kan de opinie van tegenstanders ook begrijpen, niet altijd appreciëren maar aanvaarden dat er andere meningen zijn zolang ze de mijne ook respecteren.


11 jan 2008, 09:07
Profiel WWW
Luitenant-Kolonel
Luitenant-Kolonel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 maart 2007
Berichten: 1322
Woonplaats: Wilrijk
Bericht 
Het probleem is dat dat thema steeds erg gevoelsmatig bekeken wordt. Anti's zien direct bloed, stervende kinderen en op hol geslagen psychoten, en vinden dan echte argunmenten overbodig. Dat maakt de conversatie vaak erg moeilijk.

Meestal blijkt in zo'n gesprek dat ze ook nog eens extreem links of groen zijn, dus ook tegen de jacht, tegen jouw auto, tegen mijn snor, tegen ... en ik kan toch moeilijk respect opbrengen voor mensen die een hele avond lang vertellen waar ze allemaal tegen zijn ... Kunnen die nu nooit eens tot inzicht komen zonder meteen weer vanalles te willen verbieden?

_________________
Si vis pacem para bellum!


11 jan 2008, 09:53
Profiel WWW
Veldmaarschalk
Veldmaarschalk
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 maart 2007
Berichten: 5421
Woonplaats: Bergschenhoek
Bericht 
Friedrich schreef:
Het probleem is dat dat thema steeds erg gevoelsmatig bekeken wordt. Anti's zien direct bloed, stervende kinderen en op hol geslagen psychoten, en vinden dan echte argunmenten overbodig. Dat maakt de conversatie vaak erg moeilijk.

Meestal blijkt in zo'n gesprek dat ze ook nog eens extreem links of groen zijn, dus ook tegen de jacht, tegen jouw auto, tegen mijn snor, tegen ... en ik kan toch moeilijk respect opbrengen voor mensen die een hele avond lang vertellen waar ze allemaal tegen zijn ... Kunnen die nu nooit eens tot inzicht komen zonder meteen weer vanalles te willen verbieden?


Het meest lullige is dat deze mensen zichzelf meestal als tolerant zien. Terwijl het tegendeel waar is.
Erg jammer.

_________________
"The tongue like a sharp knife... Kills without drawing blood.” Buddha


11 jan 2008, 22:28
Profiel
1ste Korporaal-Chef
1ste Korporaal-Chef
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 07 feb 2008
Berichten: 65
Woonplaats: Amersfoort
Bericht 
Meut schreef:
Maakt niet uit. Ik snap hoe de regelgeving in de war zit, is in Nederland niet anders.
Toch maar eens via Defensie een burger-brevet regelen (duurt 6 maanden en alle militaire schiet oefeningen tellen mee) :wink:


Een nieuwsgierige vraag is het gelukt om via defensie een burger-brevet te krijgen.
Wist niet dat je dat hier kon doen, Bij welke afdeling moet je zo iets eigenlijk doen?


26 feb 2008, 23:39
Profiel
Luitenant-Kolonel
Luitenant-Kolonel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 maart 2007
Berichten: 1302
Woonplaats: Nederland
Bericht 
Aanmelden bij de schietvereniging van de KMS (Koninklijke Miltaire School). Het mooie is dat je de reguliere schietoefeningen ook gewoon mag meetellen.
Dus een paar dagen ISK met je eigen eenheid mag je gewoon vermelden in je logboek.

Ik denk dat je echter wel een Onderofficier moet zijn om lid te kunnen worden.

_________________
www.muetstege.com


26 feb 2008, 23:50
Profiel
Luitenant-Kolonel
Luitenant-Kolonel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 maart 2007
Berichten: 1322
Woonplaats: Wilrijk
Bericht 
Da's merkwaardig, in België wordt er een zeer strikte scheiding gehandhaafd tussen de schietoefeningen vanwege overheidsdiensten en de rest ...

_________________
Si vis pacem para bellum!


27 feb 2008, 10:16
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 14 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 44 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
phpBB.nl Vertaling