Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 apr 2024, 09:43



Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
 Ciney militaria 28 oktober 
Auteur Bericht
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal

Geregistreerd: 14 apr 2007
Berichten: 1673
Bericht 
Op basis van alle verhalen had ik geen €7 verwacht, eerder €20-30. Compleet en in goede conditie, is alles onder €10-15 niet duur.


28 okt 2007, 20:26
Profiel
Kolonel
Kolonel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 jul 2007
Berichten: 1472
Woonplaats: provincie Zeeland
Bericht ciney
Hoi allemaal,

Het was weer leuk al heb ik geen bajonetten gekocht.
Ik heb 4uur in de auto gezeten(heen en terug) voor een erg mooi Engels rantsoen blikje wat ik nog niet had,een raamwerklineaaltje voor in mijn Duitse kaartentas en een mooie Nederlandse grote trouwe dienst medaille ........ er zijn er vast genoeg die me voor gek verklaren om daar voor zo´n eind te rijden maarja voor hetzelfde geld had ik er een leuke Nederlandse variant bij gehad...

Bart, op de 3e foto met bajonetten die je hebt geplaatst staat links een Engelse jungle karabijn bajonet.............heb ik al maar was zomaar benieuwd wat ze er voor wilde hebben.... 225 euro! beetje mucho imho...

er zijn echt wel leuke koopjes te halen maar je moet gewoon goed zoeken en een beetje mazzel hebben!


28 okt 2007, 21:44
Profiel
Korporaal
Korporaal

Geregistreerd: 20 jul 2007
Berichten: 34
Woonplaats: Houthalen Oost
Bericht 
Ik denk dat ik Bart ben tegengekomen, maar aangezien iedereen naar de tafels aan het staren was, had ik pas te laat door dat hij het was, allez, denk ik toch :)

_________________
Fort Eben-Emael - Ils se battaient pour notre liberté


29 okt 2007, 11:00
Profiel WWW
1ste Sergeant
1ste Sergeant
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 okt 2007
Berichten: 157
Bericht Een vraagje voor Bart Geraerts
Ik heb gisteren op de beurs een 3 personen gezien met reklame van Eben-Emael op de rug. Was jij een van deze personen?

Groeten pinhelm

_________________
Verzamelaar militaria W.O.I


29 okt 2007, 13:13
Profiel
Korporaal
Korporaal

Geregistreerd: 20 jul 2007
Berichten: 34
Woonplaats: Houthalen Oost
Bericht 
Jup, daar hoorde ik ook bij :) Zwart haar, brilletje. Er liep nog een vierde persoon met dezelfde bodywarmer, maar die liep op z'n eentje door de hallen.

_________________
Fort Eben-Emael - Ils se battaient pour notre liberté


29 okt 2007, 14:52
Profiel WWW
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 apr 2007
Berichten: 1695
Woonplaats: Kalmthout
Bericht 
Ik heb ook gehoord dat WO1 helmen in grote maten moeilijk te vindne zijn, is dat zo?

Ik vindt de MkII een slechte referentie qua prijs, deze bajonet is nergens echt veel waard... Volgens mij is een nummergelijke S84/98 III een goede referentie, ik was er dit jaar niet, maar heeft er iemand enig idee van de prijsklasse dit jaar? Vorige keer vond ik het er allezins toch al duur genoeg, heb toen niets gekocht. Een voorbeeldje, 350 € voor een S98aA in goede staat, 400 € voor een S98/05 nAS, enzovoort... Vind ik toch stevige prijzen

_________________
Scientia Vincere Tenebras


29 okt 2007, 16:42
Profiel
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 jun 2007
Berichten: 1866
Woonplaats: balen
Bericht 
He Bart we hebben elkaar mis lopen in die mierennest van gisteren, het was ook nog al een gecros om alles te zien. :wink:


Laatst bijgewerkt door bart s op 29 okt 2007, 20:51, in totaal 1 keer bewerkt.



29 okt 2007, 17:11
Profiel
1ste Sergeant
1ste Sergeant
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 okt 2007
Berichten: 157
Bericht Uiteenzetting goede en namaakhelmen, min aankopen in Ciney
Aan Bart G.: Ik hebnog achter je gelopen in het klein stuk aan de grote zaal en heb nog getwijfeld om jullie aan te spreken. Jammer!

Aan Sam:
-Franse en Belgische helmen: Deze helmen van W.O.I zijn nog redelijk frequent te vinden, maar je moet wel oppassen. Er zijn veel helmen met binnenkanten van de jaren '20. Om zeker te zijn neem ik altijd helmen met het eerste model van binnenkant in.

Dit is een foto van het betreffende binnenwerk
Afbeelding

-Duitse Stahlhelmen: Met deze helmen moet je goed uitkijken. Er zijn veel namaak binnenwerk op de markt en veel 'complete' helmen hebben deze binnenwerken. Je moet het beste kijken naar de sleet van het leer, te nieuw= FAKE. Ik heb er gisteren veel Duitse helmen in mijn handen gehad en slechts enkelen waren goede binnenkanten?

-Amerikaanse en engelse helmen: Deze helmen zijn het moeilijkste te vinden en zeker de Engelse. Er waren relatief veel Amerikaanse helmen met regimentskentekens op de helmen, maar de meeste dateren van na W.O.I. Er zijn weinig echte 'originele' kentekens op dezehelmen te vinden. Deze kentekens mochten pas van eind 1918 op de helmen worden geschildert, maar de meesten stammen uit de tijd van de bezetting in duitsland.
Er was gisteren zelfs een Amerikaanse helm te vinden met een 'origineel' kenteken, bij deze helm was er een stuk van de lak afgesprongen en toch liep het kenteken op deze plaats gewoon door= FAKE

Als je ooit een van deze helmen wil kopen en je hebt er een slecht gevoel bij of je twijfeld aan iets, laten staan.

Ik hoop dat jullie iets aan deze uiteenzetting iets hebben, hebben jullie ooit vragen, mogen jullie ze altijd stellen en zal ik proberen jullie voort te helpen.

Nu een paar van mijn nieuwe aankopen:


Afbeelding
Pruisen

Afbeelding
Mecklenburg


Afbeelding
Würthemberg

Dit is mijn laatste loopgravenknuppel: engels 1917

Afbeelding

Afbeelding

Helaas is het hout een beetje gebarsten, maar het is toch een vrij zeldzaam stuk.

Groeten pinhelm

_________________
Verzamelaar militaria W.O.I


29 okt 2007, 19:50
Profiel
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal

Geregistreerd: 14 apr 2007
Berichten: 1673
Bericht 
Het is helemaal mijn verzamelgebied niet, maar ik vind de conditie van die "petjes" verbazingwekkend voor stukken van 80-90 jaar oud, Pinhelm. Ik weet hoe leer, hout en ijzer van die leeftijd eruit zien, van stof had ik dit niet verwacht. Laat eens wat foto´s van de binnenkant zien, als dat niet te veel moeite is.


29 okt 2007, 23:36
Profiel
1ste Sergeant
1ste Sergeant
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 okt 2007
Berichten: 157
Bericht 
Bedankt voord eze vraag, ik zal aan mijn uitleg beginnen:

De schirmmütze zien er aan de buitenkant inderdaad nog goed uit, maar schijnt bedriegt. Veel van deze schirmmütze tonen echter veel sleet aan de randen. Ook hebben ze vaak dezelfde ziekte als pinhelmen, door ze jarenlang ergens gewoon neer te zetten, komt de klep los. Bijna al de echte exemplaren die ik al gezien heb, is de klep ooit terug 'hersteld'. De blauwe zijn het gemakkelijkste te vinden, maar de feldgraue, die eigenlijk het jongste zijn, het moeilijkst.

Ga eens naar www.kaisersbunker.com en klik dan in de 'gallerie' op 'Headgear' onder 'Imperial German Dunkelblau' of 'Imperial German Feldgrau'. Hierop zijn tientallen echte schirmmütze te zien die in betere staat zijn dan deze. Ik koop ze op een beurs liefst met slijtage, zodat ik zeker ben dat ze echt zijn. Want ook voor mij wordt het steeds moeilijker om echte stukken van valse te onderscheiden.

-Ze vertonen alle 3 kleine mankementen:

-Van de eerste (pruisen) is de voering gescheurd.

-Van de middenste schirmmütze is de binnenvoering weg, maar de lerenband zit er nog in en de nationale konkarde mankeert. Mecklenburg is vrij zeldzeem en deze staat ook op naam: Musketier Wegher... (het regiment is echter niet meer leesbaar)

-Het derde (Wurthemberg) is eigenlijk in de beste staat, alleen de lederen band vanbinnen is hard geworden met de tijd.

Als je hierover nog vragen hebt, mag je ze altijd stellen, ik help nu eenmaal graag mensen. :P :P

Zodra ze in orde gebracht zijn volgen de andere foto's, waarop je zelfs een aantal mottengaten kunt zien. Deze foto's ga ik dan plaatsen onder 'voorstellen'.

Groeten pinhelm

_________________
Verzamelaar militaria W.O.I


30 okt 2007, 04:36
Profiel
Veldmaarschalk
Veldmaarschalk
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 maart 2007
Berichten: 5421
Woonplaats: Bergschenhoek
Bericht 
bedankt voor de foto's van de beurs.
Lijkt wel of de conditie van de bajo's steeds slechter aan het worden is wat op de tafels terecht komt :cry:

_________________
"The tongue like a sharp knife... Kills without drawing blood.” Buddha


31 okt 2007, 00:49
Profiel
1ste Sergeant
1ste Sergeant
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 okt 2007
Berichten: 157
Bericht Voor kilian
De binnenkanten van de schirmmütze staan in de topic waar ik me voorstel.

Groeten pinhelm

_________________
Verzamelaar militaria W.O.I


31 okt 2007, 19:15
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 50 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
phpBB.nl Vertaling