Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024, 18:20



Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
 Vierde Internationale Militariabeurs oostende 
Auteur Bericht
Luitenant-Kolonel
Luitenant-Kolonel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 23 maart 2007
Berichten: 1322
Woonplaats: Wilrijk
Bericht 
virjinz schreef:
ik zoek ook al een tijdje een lange maar ben ze nog niet tegengekomen aan een prijs die me aanstaat. Voor €250 is echt een koopje, zeker gezien de toestand!
Ik zoek die al 12 jaar. Eén liet ik voor 13.000 BEF aan m'n neus voorbij gaan uit gierigheid. Dan kreeg ik in m'n bol dat het een 8x50R MOEST zijn, en liet twee redelijke lange M95's voor 280€ daarvoor liggen, dan zag ik ze enige tijd niet.

Voor twee jaar kocht ik dan een Budapest in originele WOI-staat, 8x50R, niet herblauwd, netjes. Wel 400€ maar ik was een beetje wanhopig en kon me niet langer inhouden.

Intussen had ik al twee karabijntjes, beide in 8x56R en op nr. 9.

Nu kocht ik enige tijd geleden een lot van twee Carcano's, een Mosin Nagant M44 en nóg een M95 karabijn in 8x56R (je kan er niet genoeg hebben), en ik kreeg een -helaas verschrikkelijk vermassacreerde- lange M95 in 8x56R cadeau. Die laatste kan nog dienen voor wisselstukken.

Ook heb ik intussen nieuwe boxerhulzen, dies en een matrijs om .338-koppen te hersizen naar .330.

Een intacte lange 8x56R was dus noodzakelijk in de evolutie. Zijn trekker is zelfs nog vrij netjes, en het beetje roest op de grendel en in de loop was op een kwartiertje weggepoetst.

Ik denk dat ik twee van de drie nr.9s ga terugsturen, en het karabijntje met de lichtste trekker samen met de nieuwste aanwinst op nr. 9 ga zetten.

Nu heb ik nog de verschillende versies van de karabijntjes nodig, liefst origineel, en natuurlijk nog meer geweren. M95's zijn erg verslavend, en wanneer ik het munitieprobleem definitief kan oplossen ...

_________________
Si vis pacem para bellum!


13 okt 2008, 15:08
Profiel WWW
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 jun 2007
Berichten: 1866
Woonplaats: balen
Bericht 
Mooie aankopen Friedrich, een lange M95 staat ook nog op mijn verlanglijstje :D

_________________
I love suisse Bayonets en schmidt rubin guns ;-)


13 okt 2008, 16:30
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 53 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
phpBB.nl Vertaling