Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 04 mei 2024, 03:51



Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 21/06/2009 Beurs La Gleize 
Auteur Bericht
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 apr 2007
Berichten: 1695
Woonplaats: Kalmthout
Bericht 
dan is het inderdaad de moeite, sometimes, size does matter


27 mei 2009, 07:20
Profiel
Veldmaarschalk
Veldmaarschalk
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 maart 2007
Berichten: 5421
Woonplaats: Bergschenhoek
Bericht 
De helft van Ciney?
Damn is Ciney zo groot dan ?

_________________
"The tongue like a sharp knife... Kills without drawing blood.” Buddha


27 mei 2009, 16:44
Profiel
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 maart 2007
Berichten: 3555
Bericht 
het is moeilijk in te schatten en te vergelijken... Ciney is enorm


27 mei 2009, 18:05
Profiel WWW
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 apr 2007
Berichten: 1695
Woonplaats: Kalmthout
Bericht 
Nog nooit in Ciney geweest Jeffrey? Echt eens doen hoor. Kristof zei trouwens de helft van de grote hal, dus je mag wel bijna zeggen dat Ciney dan 2,5 a 3 keer zo groot is als La Gleize aangezien er opzij nog een stuk is + de 2de hal.
Jim Maddox heeft me eens gezegd dat Ciney zelfs ietsie groter is als de SOS. Als zei zich al the "show of all shows" noemen zou ik denken dat Ciney mogelijk wel de grootste ter wereld is? Kan er iemand nog iets opnoemen dat kan wedijveren?


27 mei 2009, 18:10
Profiel
Veldmaarschalk
Veldmaarschalk
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 maart 2007
Berichten: 5421
Woonplaats: Bergschenhoek
Bericht 
Ben er idd. nog nooit geweest.
Dacht eerlijk gezegd dat het gewoon een oude boeren schuur was :oops:

_________________
"The tongue like a sharp knife... Kills without drawing blood.” Buddha


27 mei 2009, 22:41
Profiel
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal

Geregistreerd: 14 apr 2007
Berichten: 1673
Bericht 
Ik ben er nooit geweest en het trekt mij ook niet erg. Ciney associeer ik telkens weer met enthousiaste berichten vooraf op forums in de trend van "ga jij ook" en de berichten achteraf "het was allemaal wel erg duur". :roll:

En natuurlijk dat verhaal in de krant van die Nederlandse rechter, een paar jaar terug: Zijn kenteken genoteerd op de parkeerplaats van de beurs, gericht opgevangen en gecontroleerd aan de Nederlandse grensovergang, schiettuig gevonden dat in Nederland zonder vergunning niet legaal is en hij was het haasje. :shock:


28 mei 2009, 00:15
Profiel
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 maart 2007
Berichten: 3555
Bericht 
"alles" is inderdaad duur in ciney maar door het enorme aanbod ben ik nog nooit zonder koopje huiswaarts getrokken.
en als ik over koopjes spreek bedoel ik dus ook echt koopjes :-) (o.a. m'n gottscho & een P1907 met pareerstang)


28 mei 2009, 17:41
Profiel WWW
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 apr 2007
Berichten: 1695
Woonplaats: Kalmthout
Bericht 
Ben volledig akkoord met Kristof zijn omschrijving, ook al een paar zeer goede koopjes gedaan. Bijvoorbeeld een S84/98 II met sabelmonogram op de handgreep aan de helft van wat het normaal gezien zou kosten.


28 mei 2009, 18:33
Profiel
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal

Geregistreerd: 28 feb 2009
Berichten: 1891
Bericht 
Ik sluit me er volledig bij aan.
Er ís een groot aanbod maar als je goed zoekt kun je inderdaad leuke stukken kopen voor een zeer goede prijs. Om dan ook maar een voorbeeld te noemen mijn S98/05 ersatz met ersatz schede, mosin nagant met schede en Engelse Ross bajonet.


28 mei 2009, 19:59
Profiel
Veldmaarschalk
Veldmaarschalk
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 maart 2007
Berichten: 5421
Woonplaats: Bergschenhoek
Bericht 
Moet dan toch maar eens gaan :D
Blijf een hollander en ben dan ook gek op koopjes haha...

@Killian,
Ik ken dat bericht ook waar je het over hebt.
Vind het wel erg als je leest dat mensen die zo'n beurs bezoeken eigenlijk gewoon geschaduwd worden.
Mijn vermoeden is dat dit misschien ook wel in Kassel speelde.
Ik had een zak rubbers voor bajonetten gekocht bij de shop van Stephan.de en we zatten nog iets te dollen met de verkoper.
Werd ik ineens besprongen door een "duitser" die ineens heel opdringerig ging vragen was hast du gekauft (3x in 5 sec.)
Beetje vaag en dat vonden de anderen ook die bij me waren. Wie weet was dit ook zo'n Nederlandse SS-er.
De rubbers lagen tussen een flinke lading AK onderdelen.
Ik zelf heb niet te verbergen want ik weet wat mag en wat niet maar toch wordt er een onbehagelijk gevoel gecreëerd door zulke activiteiten.

_________________
"The tongue like a sharp knife... Kills without drawing blood.” Buddha


28 mei 2009, 21:58
Profiel
Adjudant-Majoor
Adjudant-Majoor

Geregistreerd: 25 maart 2009
Berichten: 421
Woonplaats: Riemst
Bericht 
Mja, als je zo in de gaten word gehouden is natuurlijk ook wel stom, maar ze kunnen nu ook wel eenmaal niet iedereen in de gaten gaan houden...

Hoe zit het eigenlijk met de prijzen in La Gleize? Het wordt m'n eerste keer daar.
Veronderstel minder prijzig als Ciney want denk dat sommigen hun prijzen wat opdrijven als ze in "het" Ciney zijn...

_________________
There's no I in team! Unless your in a team of pirates!


28 mei 2009, 22:14
Profiel
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal

Geregistreerd: 14 apr 2007
Berichten: 1673
Bericht 
Ach, van mij mogen "ze" controleren wat ze willen. Daar ging het me niet primair om. Het verhaal van die rechter is mij zo goed bijgebleven, omdat ik er met mijn verstand niet bij kan dat iemand die toch in een voorbeeldfunctie zit zo dom kan zijn. Als ik Ciney hoor moet ik aan dat verhaal denken.

Jaren terug ben ik wel eens op een beurs in de Westfalenhalle in Dortmund geweest. Ik denk niet dat die nog gehouden wordt. Kan me nog herinneren dat ik toen bij een Engelse handelaar een SA80 bajonet met schede in handen had. Aan die schede ontbrak wat, ik meen het zaagje, maar dat viel niet erg op. Hij probeerde driftig mij die "prachtige" bajonet te verkopen, tot hij merkte dat ik wist dat dat zaagje er aan hoorde. Ja inderdaad, dat zaagje zat er niet meer aan, maar in zijn winkeltje in Engeland had hij nog wel complete exemplaren liggen. Ik moest maar eens langkomen als ik in de buurt was. Ik denk dat ik zijn kaartje nog ergens heb liggen. Ook op zo´n beurs moet je dus goed opletten en weten wat je koopt.

Echte koopjes heb ík toen niet gevonden en het is toch moeilijk om van zo´n beurs met lege handen terug te komen. Je kunt je overigens ook afvragen of zo´n koopje wel zo´n koopje was, als je alle kosten die je hebt moeten maken om er te komen meerekent. Als leuk dagje uit is het natuurlijk prima en zij die gaan wens ik veel plezier en een goede oogst.


28 mei 2009, 22:41
Profiel
Veldmaarschalk
Veldmaarschalk
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 maart 2007
Berichten: 5421
Woonplaats: Bergschenhoek
Bericht 
Ik weet waarschijnlijk welke handelaar je bedoelt.
Vond laatst nog een mooi wit plastic tasje hier van hun.
http://www.worldwidearms.com/home.cfm

Dortmund was altijd wel leuk maar helaas verleden tijd.

_________________
"The tongue like a sharp knife... Kills without drawing blood.” Buddha


28 mei 2009, 22:52
Profiel
Kolonel
Kolonel
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 jul 2007
Berichten: 1472
Woonplaats: provincie Zeeland
Bericht 
Hoi allemaal,

De beurs in de westfallenhallen is al jaren niet meer.......
Jammer want ik ging er graag naartoe en heb er best leuke dingen gekocht destijds.
Mijn Engelse Jungle bajonetje kocht ik er voor 70DM............ :P
Ook de stand van Frankonia was populair vanwege alle leuke hebbedingetjes voor weinig.
Nadat een scholier in de buurt van Dortmund zijn leraar had doodgeschoten kregen ze geen toestemming meer om de beurs te houden.

_________________
Aliquando et insanire iucundum est


30 mei 2009, 08:44
Profiel
Adjudant-Majoor
Adjudant-Majoor

Geregistreerd: 25 maart 2009
Berichten: 421
Woonplaats: Riemst
Bericht 
Iemand bij me op het werk gaat er staan met een standje en zei me om beter zaterdag dan zondag te gaan...
Hij zou voor me een belgische mauserbajonet meenemen. alleen de schede zou geroest zijn volgens hem.
Ik ga normaal met Kristof dus veronderstel dat hij het wel naar waarde kan schatten maar denk niet die man me in zak zou zetten.
Voor wie hem moesten kennen, het is Rudi Balens, als ik me goed herinner de nieuwe conservator van Eben-Emael.

_________________
There's no I in team! Unless your in a team of pirates!


30 mei 2009, 11:53
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
phpBB.nl Vertaling