Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024, 13:12



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 
 Te koop:Bajo Peabody Martini M1879 Pauselijke lijfwacht 
Auteur Bericht
Bericht Te koop:Bajo Peabody Martini M1879 Pauselijke lijfwacht
Deze bajo was uitgegeven aan de strijdkrachten van de pauselijke staat.
Daardoor is deze uiterst zeldzaam, heb deze zelf nog nooit op het internet kunnen vinden.
De bajonet verkeerd nog in uitstekende staat en is voorzien van een metalen schede, daar het onmogelijk is, voor mij om hier een juiste prijs aan te hangen doe ik een gok.
De enige info die ik over deze bajo kan vinden, staat in de boeken van Paul Kiesling-volume3-blz.107
Als iemand hier € 1500,00 voor geeft is hij wat mij betreft verkocht.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Laatst bijgewerkt door Friesestaartklok op 28 okt 2013, 09:24, in totaal 1 keer bewerkt.



27 okt 2013, 17:54
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal

Geregistreerd: 28 feb 2009
Berichten: 1891
Bericht Re: Te koop:Bajo Peabody Martini M1879 Pauselijke lijfwacht
Wat maakt dat deze door de Pauselijke Garde is gebruikt? Naar mijn weten is het een Roemeense bajonet gemaakt door Steyr (dat is te zien op het teken op het lemmet) maar ik kan het fout hebben.

_________________
Cogito Ergo Sum


27 okt 2013, 18:44
Profiel
Bericht Re: Te koop:Bajo Peabody Martini M1879 Pauselijke lijfwacht
Tim Loeffen schreef:
Wat maakt dat deze door de Pauselijke Garde is gebruikt? Naar mijn weten is het een Roemeense bajonet gemaakt door Steyr (dat is te zien op het teken op het lemmet) maar ik kan het fout hebben.


Hallo Tim

De enig info die ik over deze bajo kan vinden is in de boeken van Paul Kiesling,
volume 3 blz 107.

Gr. Hans


28 okt 2013, 09:22
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 maart 2007
Berichten: 3555
Bericht Re: Te koop:Bajo Peabody Martini M1879 Pauselijke lijfwacht
als er geen stempels verwijzen naar de Armeria Pontificia (AP) gaat het volgens mij om een standaard Roemeense bajonet...

Hoezeer de boeken van Kiesling indertijd ook interessant waren, vandaag de dag is veel van zijn informatie achterhaald.


28 okt 2013, 18:33
Profiel WWW
Bericht Re: Te koop:Bajo Peabody Martini M1879 Pauselijke lijfwacht
virjinz schreef:
als er geen stempels verwijzen naar de Armeria Pontificia (AP) gaat het volgens mij om een standaard Roemeense bajonet...

Hoezeer de boeken van Kiesling indertijd ook interessant waren, vandaag de dag is veel van zijn informatie achterhaald.


Hallo Kirstof

Dit is naar mijn bescheiden mening een antwoord waar ik niet zoveel aan heb.
Als het wat anders is dan wat ik nu weet, heb ik daar geen moeite mee, ik vind
het namelijk ook belangrijk dat er geen onzin verkondigd moet worden op deze site. Maar zolang er geen bewijs op tafel komt van wat deze bajo dan wel presies is, laat ik het voor wat het nu is.

Stel dat ik deze bajo anders beoordeel dan nu, dan is de prijs veel te hoog.
Ik hang er dan een andere prijs aan en verkoop deze, wat nu, als dan toch blijkt dat deze toebehoorde aan de pauselijke garde. Oep's
Ik heb het hier al meer aangegeven, ik kan een bajo maar 1 keer verkopen, daarna ben ik hem kwijt. Ik ga dan in eerste instantie liever voor een te hoge prijs als een te lage. Ook heb ik al een keer aangegeven dat als mijn prijs te hoog is maar je wilt deze toch van mij overnemen dat die gene dan maar een bod moet doen. Daar denk ik dan over na en zal dan mijn beslissing mede delen.
Wat kan ik nog meer doen, zeg het maar.

Gr. Hans


29 okt 2013, 10:49
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 5 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
phpBB.nl Vertaling