Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024, 08:25



Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
 Handgreepjes 
Auteur Bericht
Korporaal
Korporaal

Geregistreerd: 07 feb 2010
Berichten: 22
Woonplaats: Philippine
Bericht Handgreepjes
Hallo bajonetvrienden,
Ik ben op zoek naar 2 handgreepjes voor een M 1898 quillback zonder vuurbescherming.
Volgens mij passen de greepjes van een M98/05 zonder vuurbescherming ook.
Heeft iemand deze misschien nog over?

Groetjes Rudy
Afbeelding


29 dec 2010, 19:04
Profiel
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 apr 2007
Berichten: 1695
Woonplaats: Kalmthout
Bericht 
dat gaat niet eenvoudig worden rudy
en zoek niet naar S98/05 greepjes, die zijn te groot hoor
ik verzamel toch al 5 jaar vrij intensief Duits en de S98 is een van mijn favoriete modellen en heb nog nooit spare grips gezien, ik zeg niet dat ze er niet zijn, maar je moet geluk hebben
ik zou persoonlijk een andere S98 zoeken en deze verkopen (deze is immers post-war refurbished), tenzij dit is wat je zoekt...

een S98 heeft trouwens normaal gezien geen vuurbeschermer, ze bestaan wel, maar dan heb je geluk

_________________
Scientia Vincere Tenebras


29 dec 2010, 23:33
Profiel
Korporaal
Korporaal

Geregistreerd: 07 feb 2010
Berichten: 22
Woonplaats: Philippine
Bericht 
ik zou persoonlijk een andere S98 zoeken en deze verkopen (deze is immers post-war refurbished), tenzij dit is wat je zoekt...

Hoi Sam,
Bedankt voor de reactie.
Ik heb nogmaals de M1898 vergeleken met mijn beide Butchers en ik geloof werkelijk dat de handgrepen identiek zijn.
Ik was trouwens van plan om een andere M1898 te kopen, maar die ik te koop heb zien staan waren wel erg duur, daarom
probeer ik deze "goedkopere" oplossing.
Wat bedoel je eigenlijk met post-war refurbished? (domme vraag waarschijnlijk) maar ik ben nog niet zo lang bezig met deze hobby


30 dec 2010, 00:02
Profiel
Generaal
Generaal
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 15 aug 2008
Berichten: 2848
Bericht 
aangepast na de oorlog :)

_________________
nie geschote is op voorhand mis :)

Chi pecora si fa, il lupo mangia

http://www.scbeb.eu
http://www.boutersemswapenenmilitariaforum.eu


30 dec 2010, 09:11
Profiel WWW
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 apr 2007
Berichten: 1695
Woonplaats: Kalmthout
Bericht 
Inderdaad, vaak in oostbloklanden en ook veel in Turkije (Ottomaanse Rijk), meestal jaren 20-30.
Er zijn er een paar die nog wel wat waard zijn: Jugoslavisch, etc. maar de meeste gevallen zijn minder waard.
Mijn punt is gewoon, je wil hem terug in ere herstellen door juiste greepjes erop te zetten, maar dan zit je nog altijd met dat blauwsel waar je niet onderuit kan, dus...

Als je eens een close-up plaatst van het handvat kan ik misschien nog wel iets meer zeggen, maar voorlopig is dit onbestemd, komt niet meteen overeen met de kenmerken van de gekende landen die het nog gebruikt hebben. Hier kan je zoiets zien:
http://forum.bajonet.be/viewtopic.php?t ... rgebruikte

Over de handgrepen, laat me me even verbeteren, ik was zeker dat ze niet identiek zijn. Maar ik ging er vanuit dat de Butcher groter was (voelt zo aan), maar heb het nu toch nog even naast elkaar gelegd en de S98 leek me eigenlijk uiteindelijk toch groter. Ben net in de maattafels gaan kijken en de S98s zijn groter hoor, een beetje wel maar, maar als het passemaatje is wordt het toch lastig denk ik. Foto's volgen indien gewenst.

_________________
Scientia Vincere Tenebras


30 dec 2010, 09:49
Profiel
Korporaal
Korporaal

Geregistreerd: 07 feb 2010
Berichten: 22
Woonplaats: Philippine
Bericht 
Hoi Sam,
Prachtig dat je dat allemaal weet en kunt achterhalen.
Als ik het zo zie heb ik nog een lange leerweg te gaan.
Ik heb nog eens goed rondgekeken en op het net in Amerika kwam ik deze tegen.
Zou je de foto's eens willen bekijken en je mening geven aub?
Is het opsturen van een bajo vanuit Amerika trouwens geen probleem?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


30 dec 2010, 10:41
Profiel
Brigade-Generaal
Brigade-Generaal
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 05 apr 2007
Berichten: 1695
Woonplaats: Kalmthout
Bericht 
Dat ziet er allemaal dik in orde uit he, ook iets moeilijkere fabrikant (maar nu ook niet de zeldzaamste). Het is een Pruis trouwens. Wel jammer dat er geen schede bij is.

Als het goedkoop is kan je het gerust laten overkomen, maar hou er rekening mee dat de verzending niet goedkoop is en dat dit model uiteindelijk nog vrij eenvoudig hier te vinden is. Ik zou het persoonlijk alleen doen als het een koopje is. Als de prijs normaal is en je moet er nog 20 € verzending bij betaling, dan kan je beter wachten en voor dezelfde prijs in België 1 op de beurs vinden en dus die 20 € uitsparen. Dat is maar hoe ik erover denkt natuurlijk, het is uw geld. Maar ik geef toe dat ik vroeger ook niet altijd het geduld had om te wachten hoor.

_________________
Scientia Vincere Tenebras


30 dec 2010, 16:57
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 7 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 50 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
phpBB.nl Vertaling